כוכבות פורנו רבות נכנסות לתעשייה הזו בגיל 18 ואפילו לפני. קיטי סטרייקר חיכתה עד גיל 26. "עשיתי סוגים אחרים של עבודה בתעשיית המין כמו שליטה מקצועית וליווי", היא סיפרה השבוע בריאיון באתר 'מיק', "אני לא חושבת שהיה לי מקום בפורנו."

המונח "כוכבת פורנו" מעלה אוטומטית תמונה סטריאוטיפית של אישה בלונדינית עם חזה עצום, בטן שטוחה, עקבים גבוהים ומבט חלול. כך לרוב נראות הנשים המתאימות לפנטזיה המינית הגברית הגנרית.

 

אבל סטרייקר לא מתאימה לתיאור זה. היא אישה שמנה מאוד ויפה מאוד עם זווית ראייה יוצאת דופן לגבי ההשתלבות שלה בעולם הזה: "אני רוצה לעשות פורנו שמרגיש נגיש, חכם, שובב ומהנה ואני שואפת להיות הסוג הזה של האמן שאשכרה גורם לך לחשוב בזמן שאתה מאונן".

 

לא מתאימה לפנטזיה הגברית המקובלת. קיטי סטרייקר

 

היא לא היחידה. פועלות כיום מספר כוכבות פורנו רחבות ממדים שמגדירות מחדש מיניות של נשים גדולות ומוכיחות שסקס טוב הוא לא נחלתם של רזים ורזות בלבד. אחת מהן היא אפריל פלורס שבהשראתה נכנסה סטרייקר לתעשייה. "היא עושה עבודה מעניינת ויצירתית, מעין מיקס של פורנו עם אמנות עם המון ביטוי עצמי ובדרך סופר סקסית," אומרת סטרייקר על פלורס, חלוצת כוכבות הפורנו השמנות.

 

לאחרונה, השיקה פלורס אתר חדש. פלורס וחבריה שואפים לחולל מהפכה בתעשיית הפורנו ולשנות תפיסות של אנשים לגבי איך מין נראה."יש צורך בסרטים שמייצגים מגוון רחב של גופים, ובכלל, צריך גיוון בכל מובן קיים של המילה הזו בכל הנוגע לפורנו. וכשאת רואה צורך במשהו שעדיין לא קיים, את מייצרת אותו".

 

יש צורך בסרטים שמייצגים מגוון רחב של גופים. אפריל פלורס

 

קטגוריית הפורנו BBW (נשים גדולות ויפות- Big Beautiful Woman) קיימת באתרי פורנו כבר שנים רבות. המונח עצמו זכה לביקורת על חיזוק הסטריאוטיפים הקיימים ועל מיצוב עניין מיני בנשים גדולות כפטיש חריג. "השמות שניתנו לסרטים היו מעליבים והנשים שמככבות בהם זכו בכינויים משפילים. אם אתה באמת אוהב נשים גדולות, הסרטים האלה בכל מקרה לא מה שחיפשת", מסבירה קלי שיבארי, כוכבת פורנו שמנה נוספת.

 

הודות למאמציהן של פלורס, סטרייקר, שיבארי ואחרות, סרטי פורנו בכיכובן של נשים שמנות חדרו אט אט לזרם המרכזי של הפורנו. שיבארי, למשל, כיכבה על שער של מגזין הפורנו Penthouse Forum והפכה לאישה השמנה היחידה שהופיעה על השער אי פעם. היא גם הפיקה לאחרונה סרט חינוך מיני עם נשים גדולות ל-Wicked Pictures, חברה שבדרך כלל מתעלמת מנשים פלאס סייז. ולפני שנתיים נכנסה קטגוריה BBW לטקס פרסי AVN (האוסקר של 'סרטי המבוגרים') ופלורס קטפה את הפרס פעמיים ברצף.

 

אנחנו לא פריק שואו. קלי שיבארי

 

שיבארי רואה בכל אלו סימן לכך שהמסרים החיוביים על גוף מתחילים אט אט לחלחל. "המפיקים הבינו שהם יכולים לעשות פורנו אמיתי ואיכותי עם נשים שמנות בלי האלמנט המיותר הזה שמציג אותן כפריק שואו".

 

למרות שעבודתן נושאת פרי, הן מודות שזה עדיין מתסכל לחיות בתרבות שלא לגמרי מאמצת את העובדה שנשים גדולות הן מיניות וראויות לאהבה כמו כל אחד אחר. סטרייקר מודה שלפעמים היא עדיין מפחדת שירדדו אותה לדימוי של הנימפומנית השמנה והמתוסכלת שכולנו מכירים היטב מסרטים ומתוכניות טלוויזיה".

 

בעולם הדייטינג וההיכרויות, הדברים מסובכים אפילו יותר, הודות ללא מעט גברים שהפנימו את המסר החברתי לגבי מה נחשב אטרקטיבי, לעתים קרובות מדי על חשבון הפרטנריות שלהם למיטה. "יצאתי לדייטים עם גברים שהיו שמחים לזיין אותי בדיסקרטיות אבל לא הסכימו להיראות איתי בציבור", מספרת סטרייקר. "כשיצאתי עם בן הזוג שלי למסיבות, היו נשים שהתחילו איתו מול הפרצוף שלי כי הן לא העלו על דעתן שהוא יוצא עם השמנה הזאת".

 

סופיה רוז, שחקנית פורנו גדולה נוספת טוענת שהניצחון על ביוש שמנים טמון בביטחון עצמי. "אני מתלבשת איך שאני רוצה, ואני לא מפחדת ללבוש ביקיני חושפני לחוף הים," היא אומרת. "לא אכפת לי מי מסתכל ומי מתנגד. באופן כללי, אנשים נמשכים לביטחון".

 

מקדמת קבלה של נשים שמנות. סופיה רוז

 

בסופו של יום, כל הנשים הללו לא מעוניינות לספק לגברים חומר לאוננות הבאה שלהם. הן רוצות שעבודתן תשפיע על העולם. "המניע עיקרי של עבודתי הוא לקדם קבלת נשים שמנות, בקרב נשים צעירות בעיקר. אנשים יפים בכל גודל. אני רוצה להראות לכולם שכל אדם אמור להחליט לעצמו מה סקסי בעיניו", אומרת רוז. "לפעמים גברים אפילו לא יודעים שהם אוהבים את זה עד שהם נתקלים בנו". התקוות של פלורס דומות: לשנות תפיסות תרבותיות על מיניות ונשים במידות גדולות. "המטרה שלי היא להראות לעולם שנשים שמנות הן מיניות ויכולות להיות נחשקות ויפות. אני רוצה לקרוא תיגר על מה שנחשב יפה".

 

נראה שהנשים הללו מגיעות לתעשיית המין מרצון ועם אג'נדה שלמה. ייתכן גם שהן באמת מצליחות לקדם בדרכן דימוי גוף חיובי לנשים שמנות. יחד עם זאת, אני לא יכולה שלא לעצור לרגע ולתהות: האם ז'אנר כוכבות הפורנו הוא סוג של אפלייה מתקנת? האם זה השינוי שאנחנו רוצות? ועל מה למעשה הן נאבקות - על  הזכות להיות אובייקט מיני עבור גברים בדיוק כמו נשים רזות? אין תשובה לכל השאלות, אבל מה שבטוח- יש פה לא מעט חומר למחשבה.