המשכנתא שלכם היא ללא ספק אחת מההלוואות החשובות והמשמעותיות ביותר אותן תצטרכו להחזיר במהלך חייכם. במאמר שלפניכם נעמוד על כמה טיפים חשובים שיסייעו לכם להשיג משכנתא בתנאים טובים יותר.

 

1. בצעו מחקר - קודם וכל לפני הכל בצעו מחקר מקיף על כל סוגי המשכנתאות הקיימות ? המידע שתצברו יהיה ה"נשק" שלכם במשא ומתן עם הבנק והוא ישמש לכם כיתרון של ממש. לפני שאתם מגיעים לפגישה ? קראו כמה שיותר פריטי מידע רלוונטיים והתייעצו עם חבריכם שכבר עברו תהליך דומה. ככל שתהיו יותר מוכנים כך הסיכוי שלכם להיות מופתעים לרעה מהמסמך עליו תחתמו ? יקטנו משמעותית.

 

 

2. אל תמהרו לבצע החלטות חפוזות ? גם כאשר אתם כבר נמצאים במהלכה של פגישה עם נציג הבנק ? אל לכם לשדר לו כי הוא מוצאכם האחרון. מילות המפתח במשא ומתן מסוג זה הם קור רוח ונחישות ? אל תוותרו כל כך מהר ועמדו על שלכם. הבהירו למי שיושב מולכם כי יש עוד בנקים שיהיו מוכנים להעניק לכם סל שירותים דומה. נסו לגבות עצמכם במספרים קונקרטיים - פועל יוצא של המחקר המוקדם שערכתם. 

 

התמקחו על היקף הריבית והעמלות והקפידו על כך שהריבית על ההלוואה עליה תסכמו, תכלול בתוכה את כל העמלות הפוטנציאליות לרבות דמי ניהול, פתיחתו של תיק טיפול ואשראי וכיו"ב. כמו בכל משא ומתן בחיים, גם כאן ? אל לכם להסכים באופן מיידי לתנאים שהוצעו לכם ? קחו את הזמן וקבלו את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם.

 

 

3. הראו רצינות ? אם וכאשר החלטתם בינכם לבין עצמכם לקחת את הלוואת המשכנתא בבנק נתון ? שדרו תחושה של רצינות שתגרום לבנק להיות זה שיהיה מעוניין בכם כלקוחות שלו שהרי בסופו של דבר הבנק רוצה לגייס לצידו את הלקוחות הטובים והנאמנים ביותר. הופעה מרשימה ורצינית תהווה עבורכם יתרון משמעותי בדרך להשגת התנאים הטובים ביותר עבורכם.

 4. בחרו בבנק שיתאים בצורה הטובה ביותר למידתכם האישית ? בישראל קיימים נכון להיום כ- 10 בנקים המספקים הלוואות משכנתא ? כחלק מתהליך הסקירה שתעשו ? עברו על התנאים שמציע כל בנק ובנק ובחרו בזה שיציע לכם את ההלוואה האישית הטובה ביותר. זכרו, כי רק לא תמיד מה שמתאים לאחרים, יתאים גם לכם. תנאי המשכנתא הם פועל יוצא של גילכם, מצבכם הכלכלי, המשפחתי ומרכיבים רבים אחרים. בדקו היטב ונסו להתאים לעצמכם את "החליפה" הטובה ביותר.

יזהר חכמוב הוא מנכ"ל הרצל חכמוב ובניו - השקעות ייזום ובנייה בע"מ