זה מתחיל בפסח, באזור חול המועד. בין מצה עם שוקולד אחת לשנייה את מהדקת את הגופייה על הבטן ומתחילה לחשב את הקץ לאחור. כן, אותו הקץ שיגיע בעוד כמה ימים, כשייגמר החג הארור הזה ויופיעו הסיסמאות על דפי העיתון - "עונת בגדי הים", "איך תכנסי לבגד הים", "איך להפטר מעודפי החג", "אכלת במימונה? אכלת אותה".

הלוואי וזה היה מתחיל ונגמר באוכל, אבל לא - זה עובר לפסים אישיים. מדריכי ה"הכיני את עצמך לקיץ", עלולים לייעץ לך לאמץ לוק פלרטטני לקיץ (רחמנא ליצלן!). לחשוב שאת לא יכולה לשרוד בקיץ הזה ללא בן זוג (אישה לבדה בחמסין? הכצעקתה?). אלו שאין להם טאקט אף ימליצו לך על ידיד כאביזר (מה רע בתיק?), על התיק הכי "מהמממם" (העיקר שלא "מדהים"), על פראו החוף המושלם (מה זה לעזאזל פראו? מאיזה שורש נגזרת המילה?)

 

אומרים שלא משנה מה יקרה, בסוף כולנו נמות באותה הצורה, אז היינו הך לגבי הקיץ. כן, גם בעלות הגוף המושלם והתיק ה"מהממם" והידיד האביזר מזיעים כמו סוס באוגוסט. אני תוהה לפעמים האם מזמיני הכתבות הללו הן נשים, והאם הן באמת סבורות שמישהי מאמינה שוב ושוב לקלישאות שחוקות. אלה שאולי מקבעות יותר מתמיד, את הסטיגמה המטופשת על נשים ותחומי העניין שלהן. 

 

אז אחרי ההקדמה המייגעת הזו החלטנו לתת בראש. לקרוא תיגר על מדריכי ההכנה לקיץ והפסיכולוגיה בגרוש. מה צריך לעשות כדי לעבור את הקיץ בשלום? אה, זה ממש קל, כמעט ולא צריך לעשות כלום. 

 

1. הולכת למכון הכושר רק למען המשקל?  אל תתאמצי

ספורט זה הדבר הכי כיפי בעולם, לפחות בעיני. מי שאוהבת ספורט, לא זקוקה לאף אחד שירים אותה מהמיטה לשעור פילאטיס או שחייה. אלא שמחקר שנערך לאחרונה גילה שפעילות אירובית לאו דווקא מרזה, לכן מי שיוצאת נשמתה בדרך למכון, ועושה זאת לא לשם הנאה אלא רק לשם הדיאטה - שתוותר מראש. לא מאמינות? עשו גוגל.

 

אם את לא נהנת, ותרי מראש. מתוך Pinterest

 

2. בקבוקי מים נועדו לשתייה

"קחי שני בקבוקים של ליטר וחצי והשתמשי בהם כמשקולות כשאת צועדת מהסלון", יפצירו בך במדריך ה"הכיני" הקרוב לביתך. הם גם יגידו משהו על "מלח פלפל" ולא יתכוונו לתבלינים. זה כמובן ייכתב בלשון נקבה, כי הרי רק נשים סובלות מזרועות חלשות ומצורך אובססיבי להרים משקולות (המכונות משקוליות) גם בבית. מים מינרלים נועדו לשתייה, ואחד הסעיפים במדריכי ה"הכיני" תמיד צודק. מים זה הדבר הכי טוב שאתן יכולות לעשות עבור העור שלכן. 

 

3. את ממש לא צריכה ביקיני מחמיא

או ביקיני בכלל. אני לא מבינה מה הלחץ הנוראי להיכנס לבגדי הים הקטנים שקסטרו מפרסמת עם שתי כוכבות הנוער נוי והדר או לצורך העניין של כל חברה אחרת. העניין האובססיבי של נשים וביקיני צריך להיפסק באזור גיל 30. יודעות מה, שכנעתן אותי. אתן יכולות לאכול לעצמכן את הראש גם עד גיל 35. עדיין, אני רוצה להבין - מה רע בבגד ים שלם? מה רע בבגד ים מהשנה שעברה? או מלפני שנתיים? מי אמר שצריך להתחדש כל פעם בטרנדים? בואו נרגע. אנחנו לא בנות 14. 

 

מה רע בבגד ים מהשנה שעברה? איור: מתוך Pinterest

 

4. אל תתחילי בדיאטה לקראת הקיץ

דיאטה צריך ובעצם לא חובה לעשות לפי עונות השנה. מי שרוצה לעשות דיאטה מטעמים אישיים או בריאותיים יכולה לעשות זאת גם בחורף, באביב, או אפילו בסתיו. למה דווקא בקיץ? מי אמר שחייבים להיות רזות בתוך בגד ים או שמלה? אפשר לרצות להיות רזות בתוך בגד ים או שמלה -  אבל זו לא חובה.  

 

5. ארטיק דיאט - מחוץ לתחום

אם יש מוצר אחד שמשבית שמחות תמידי, וגורם לי (ואני מניחה שלכל שף באשר הוא) לרצות ולבצע חאראקירי קלאסי בו במקום, זהו ארטיק הדיאט. למי שלא מכירה, להלן המאפיינים: לארטיק הדיאט יש צבע חיוור, והוא גדל במחוזותינו בין החודשים אפריל לאוקטובר. מחירו מופקע, אין עליו ציפוי קראנצ'י לאכול בידיים והוא נוזל בשניות. אגב, אמנם כמות הקלוריות נמוכה, אבל כמות הסורביטול גבוהה. אם תאכלי הרבה ממנו סביר להניח שתמותי מהרעלה, או בחילה. אבל היי, לפחות רזה. 

 

צבע חיוור ומחיר מופקע. ארטיק קרח. צילום: Shutterstock

 

6. אל ?תאמצי שיק הוליוודי?

יש לך צורך לאמץ משהו? בבקשה ממך, עדיף שתאמצי כלב או חתול מאיזו עמותה. את יודעת מה? עדיף שתאמצי לוחם, תאמצי הרגלי קריאה, תאמצי אמונות טפלות חזק, רק אל תאמצי מראה הוליוודי. האמת שאפילו אין לי מושג מה זה אומר, אני רק רואה בעיני רוחי את קים קרדשיאן עם כובע עצום ומבט ריק מלא ריסים. עזבו בנות, זה לא בשבילנו כאן. 

 

7. תשכחי מפסטיבלי קיץ

אם כבר חצית את גיל 28, זה כבר לא משנה ששלום חנוך מופיע עם משינה ועם בון ג'ובי על הבמה ביחד. בפסטיבלי הקיץ הללו ריכוז בני הנוער הוא כל כך איום ונורא, שזה מייאש. זה רע לאגו, וזה בעיקר גורם לנו לרצות לעשות צמות בשיער, ללפף עליו חוטי רקמה צבעוניים, ובעיקר גורם לנו לשכוח שלחלקנו יש כבר ילדים בגיל הזה. רוצה שלום חנוך? לכי לבארבי או להיכל התרבות. 

 

לסיכום, יודעת כל אישה ובת כי כל כתבות ה"הכיני את עצמך", הן בסך הכל דרך נפלאה להעביר זמן פנוי. יש משהו בסעיפים המעיקים ומלאי העצות, שמצליח להוריד מהראש עול של מחשבות קיומיות קשות יותר. הכי קל להתעסק בהכנות סיזיפיות לקיץ, יותר מורכב להתמודד מהעובדה שקרן הפנסיה שלך לא שווה, שאת משלמת הון על דברים שאינך מודעת אליהם בכלל, שאת לא מרוויחה כמו שמגיע לך. זה לא משהו שצריך להתעסק בו בקיץ, כי חם מדי, ולח. אולי זה לא אמור לעניין אותך שכולם מדברים רק על עודף משקל, אבל זה צריך בהחלט להיות איפשהו טו דו ליסט שלך. אם לא עכשיו - אז לפחות עד אחרי החגים.