אני זוכר שהבן שלי היה בן שמונה ימים. זה לא היה מזמן, אבל ההורים שבינכם יודעים שכל תקופת חיים של ילד נראית כמו נצח. היום הוא כבר מקשקש, מסתכל על דברים, אוטוטו מתחיל לזחול. בגיל שמונה ימים הוא בעיקר ישן ואכל כי זה מה שילד בגיל שמונה ימים צריך בחיים: אוכל ושינה, שינה ואוכל. אמנם להיות הורה חדש זה אתגר, אבל לפחות התפעול די ברור. אני זוכר שאמרתי לאשתי שהיום היינו אמורים לעשות לו ברית מילה, מה שהיה בגדר "בלתי נתפס" אצלנו גם אז וגם היום. כי ילד בן שמונה ימים צריך כאמור אוכל ושינה, אבל יש גם רשימה ארוכה של דברים שילד בן שמונה ימים לא צריך.

 

עוד באון לייף:

 

ילד בן שמונה ימים לא צריך שילבישו אותו יפה. ילד בן שמונה ימים לא צריך שיוציאו אותו מהבית. הוא לא צריך שיכניסו אותו לרכב ולא צריך שייסעו איתו לשום מקום. ילד בן שמונה ימים לא צריך להיות באולם אירועים, לא צריך להחשף לאורות מרצדים ובטח שלא למערכת סאונד עם בסים מוגזמים שמתופעלת על ידי די ג'יי. ילד בן שמונה ימים לא צריך להיות מוצג לראווה מול כל קרוב משפחה מדרגה שלישית של סבתא. ילד בן שמונה ימים לא צריך נשיקות, לא צריך צביטות ולא צריך שיגידו בקולי קולות "איזה חמוד" תוך ניסיון להתגבר על המולת הדי ג'יי. ילד בן שמונה ימים לא צריך שיאכלו לידו, לא צריך לסבול את ריח הפסטלים והסיגרים המשומנים, ולא את אדי האלכוהול הנוטפים מפיו של דוד זכריה. אגב, ילד בן שמונה ימים לא צריך לשתות אלכוהול, אפילו לא יין, ואפילו לא יין קידוש ואפילו לא קצת. הוא לא צריך שינופפו אותו באוויר שיתפללו סביבו, שישירו סביבו ושיפשיטו אותו לעיני כל.

 

ועדיין לא דיברתי על חיתוך איבר המין. הייתי מצפה שבתוך כל המולת ברית המילה, מישהו ישים לב באחד השלבים המקדימים שילד בן שמונה ימים לא צריך את כל זה, כך שאולי השלב של חיתוך איבר המין למטרות שאינן רפואיות מצילות חיים על ידי אדם שלא עבר דוקטורט ברפואה והתמחות של שש שנים בכירורגיה פלסטית לפעוטות הוא איך לומר את זה בעדינות... פשע נגד האנושות? כן.

 

אני מניח שקשה לרבים לראות זאת כפשע, כי ברית המילה מגובה בכל מיני מילים כמו "מסורת", "יהדות" "חלק מהעם" וכו'. אבל אני מבטיח לכם שאם הייתי מחליט לגזור לבני את הזרת של הרגל עם מספריים, אף אחד מהמילים האלו לא הייתה מצליחה להצדיק אירוע ברברי שכזה.

 

כמובן שיש לכם תירוצים רבים לביצוע ברית מילה, אז אני אתייחס אליהם ולא אל הסיבה האמיתית שבגללה אתם מבצעים את ברית המילה: הפחד משינוי. בואו נדבר על התירוץ מספר אחת לעשות דברים לא הגיוניים בעליל- מסורת. כשחושבים על זה, מסורת פירושה לעשות את מה שאבא עשה, כי אבא שלו עשה את זה בהשראת האבא של האבא של האבא, שרק שבועיים לפני זה ירד מהעץ, וחשב שזה יהיה רעיון נחמד. הרעיון לחתוך חלקים מאיבר המין. מסורת היא המילה ההפוכה להיגיון כי היא מייצגת הצדקת מעשים שהומצאו בתקופה שבה ההיגיון היה בשלבי פיתוח, והמדע היה בגדר עבירה שדינה מיתה. מה שמעניין במיוחד הוא שבחרתם דווקא במסורת הזאת. מה עם לזרוק עז מצוק, או לרצוע אוזן של עבד? ובכלל מפתיע אותי שהאנשים החילונים ביותר מבצעים ברית מילה. הם נוסעים בשבת, אוכלים לא כשר, לא צמים בכיפור ופתאום כשמדובר באיבר המין של מישהו אחר, המסורת עולה כל דמיון.

 

ואם זה לא בשם אלוהים אז זה בשם הבריאות. אז בואו נבהיר משהו- זה לא יותר בריא. נכון שאומרים ש... ו... אה... בה... שהיו מחקרים שמילה מונעת מחלות... נגיד שאני מאמין למחקרים הלא קיימים האלה. נגיד שאני רוצה למנוע מבני הקטן לחטוף מחלות באיבר המין. לא עדיף ללמד אותו על היגיינה ועל מונחים אפיקורסיים כמו קונדום? אני ממליץ על קונדום לכל אחד: נימול או ניצול. נראה לי שהוא יעיל משמעותית יותר מכל טקס פגני. ובכלל אם אתם כל כך מודאגים מהמחלות המיניות שילד עלול לחטוף כבר בהיותו בן שמונה ימים, אולי תבצעו עוד כמה סינוני איברים: שקדים ותוספתן נשמעים לי כמו איברים שמוטב להקדים להם את המכה.

 

התירוץ האחרון והמנצח הוא "המקלחות של הצבא" או בתרגום לעברית- השונות החברתית העתידית. כשהיינו ילדים הבטיחו לנו הורינו שעד גיל שמונה עשרה לא יהיו יותר צבאות, והיום כל שנשאר להבטיח לבנך זה שלא יצחקו עליו במקלחת. שרתי בצבא, ואני זוכר את המקלחות קצת במעורפל. מקלחת הייתה, למיטב זכרוני, אירוע שנמשך כשלושים שניות, במהלכו ניסית לסבן את רוב חלקי גופי תוך שאני מתמרן את טמפרטורת המים בין כוויות חום לכוויות קור, כל זאת במטרה להספיק למצות כמה שאפשר את שעת הת"ש שכללה, התלבשות, התפשטות, צחצוח שיניים, טלפון להורים וניקוי נשק. אני לא זוכר בתוך האירוע הזה שלמישהו היה זמן למסדר בולבולים ומקצה מדידות.

 

נכון, אם לבן שלך תהיה עורלה יצחקו עליו כי הוא שונה, אבל הנה סוד מקצועי לגבי ילדים: בכל מקרה יצחקו עליו. ילדים ימצאו על מה לצחוק ויצחקו. התפקיד שלנו כהורים הוא לצייד אותו בכלים להתמודד עם הקנטות, כי העדר עורלה לא תגן עליו. למעשה בתור שלב ראשון של שיעור באסרטיביות, אפשר להראות לו שאבא ואמא הם לא רכיכות שהולכות עם הזרם ועושות משהו רק כי כולם עושים.

 

ואם יום אחד הילד יגדל ויגיע למסקנה שהוא רוצה פירסינג בגבה, קעקוע על המצח, צלחת חרס במקום שבו נמצא תנוך האוזן או אפילו להוריד חתיכות עור ממקומות אינטימיים, אני לא אעצור אותו, כי זה הגוף שלו, ולאף אחד אין זכות להשחית את הגוף הזה. אפילו לא לאבא.