1. רוקגלאם, 199 שקל

 

 

מה בשקית? שמלת חולצה בגוון מרסלה (שהולך להיות ה-צבע הטרנדי החורף), מכופתרת ועם קשירה במותניים.

לשעות היום: אפשר בכיף לצרף אליה מגפיים שטוחים באורך הברך, קרדיגן כחול ומבט מצועף של "בטח שהכנתי את המצגת, אני פשוט לא מוצאת את הדיסק און קי".

לשעות הערב: להוסיף גרביונים שחורים או מנצנצים, לעלות על עקבי סטילטו ולצרף את עגילי הפנינה שאף פעם לא ידעת לאן לענוד אותם. הנה, עכשיו את יודעת.

 

 

2. עדיקה, 279 שקל

 

 

מה בשקית: שמלת פייטים מנצנצת ומרצדת בגזרת גופיה עם מותניים מודגשים וגלאם של שנות ה-20. אם היא הייתה איכותית מעט יותר, בכלל היינו מאוהבות. אבל במחיר הזה, אי אפשר לבוא בהרבה דרישות.

לשעות היום: קצת טריקי, אבל לא בלתי אפשרי ובתנאי שאת לא עובדת במקום עם קוד לבוש. היינו ממליצות ללכת עם גרביונים בגוון אטום או מט, כדי לטשטש את המבריקות וקרדיגן צמר ארוך בגוון אבן. אם סביבת העבודה שלך צעירה יחסית, את יכולה לשדך לה אולסטאר פשוטות ולקוות שיזרמו איתך על היצירתיות.

לשעות הערב: כמעט לא צריך להוסיף כלום, רק להוריד את כל הסחות הדעת ולתת לה לעשות את העבודה. אם תוכלי להשיג כובע קטן בסגנון שנות העשרים – את בכלל מסודרת.

 

 

3. פרופיל, 299 שקל

 

 

מה בשקית: שמלה שחורה בגזרת חולצה בסיסית, שבזכות הידע הנרחב של המותג בבייסיק מצליחה להיות נעימה ולא מעיקה כמו שמלות אחרות מאותו ז'אנר. התוספת המתוכשטת מקפיצה אותה מסוגת המצ'עממת לבגד ראוי גם למסיבת חג מאופקת.

לשעות היום: מגפונים עם עקב מרובע, גרביים צבעוניים שנמתחים סנטימטר מעל הקרסול, קוקו גבוה ותיק איכותי.

לשעות הערב: גרביונים שחורים ומנצנצים (אנחנו מצאנו בשוק בצלאל ב-15 שקל, אבל כמעט כל חנות או משביר מציגים אופציות נוספות), נעלי עקב מרשימות מלכה שחורה וקלאץ' כסוף שיש לך מהאייטיז ורק חיכה להזדמנות הזו.

 

 

4. סאקס, 684 שקל

 

 

מה בשקית: שמלה כל כך מדויקת, שהיינו מוכנות ללבוש אותה לאורך כל שנת 2015. השמועות אומרות שהיא מגיעה גם בצבעים נוספים, אבל לא הצלחנו לאושש אותן. ההרגשה הנינוחה על הגוף היא עילאית ופס הסאטן מקפיץ אותה לליגה של הגדולים

לשעות היום: נעלי מרי ג'יין או נעלי אוקספורד קשוחות, צמידי זהב בעובי משתנה על יד ימין ואיפור דק ועדין.

לשעות הערב: מניקור כהה שיסמן שאת רצינית ונעליים באותו צבע. אם יש לך שרשרת זהב ארוכה זה הזמן להוציא אותה לסיבוב. ואם את נתקלת בה בצבעים נוספים, תרימי אלינו טלפון.

 

 

5. אפרתה, 299 שקל

 

 

מה בשקית: נראה שאפרתה הצליח לקודד את הטעם הישראלי: לא חשוף מדי, לא סקסי מדי, אבל גם לא מתחסד מדי. השמלה האדומה עונה על כל הקטגוריות: יש לה גזרה שתחמיא למגוון גזרות וגילאים והדפס שיסב תשומת לב, אבל לא ישתלט על החדר.

לשעות היום: קרדיגן בצבעים קרים כמו ירוק, כחול או אפור, כדי "להוציא" את תתי הגוונים שבבד, ומוקסינים מעור. מרגישה אמיצה? לכי על גרבי ברך שעושים השנה קאמבק בקטנה.

לשעות הערב: להוסיף ג'קט בגזרת טוקסידו שנחתך בדיוק במותניים ומחלק את הגוף בצורה אופטימלית, גרביונים שחורים ומגפיים. אל תשכחי שפתון בצבע של השמלה, לסיום מושלם.

 

 

6. קאלה, 413 שקל

 

 

מה בשקית: קאלה ממשיכה להתאים את עצמה לצעירות עירוניות שאוהבות שיק כפרי מבלי ללכלך את העקבים בבוץ, חלילה. הפעם מדובר בשמלה שחורה עם משחקי שקיפות ורקמה צבעונית בדוגמה אתנית, עם גזרה נוחה שמתאימה לא רק לפרזנטורית המינייטורית נטע גרטי.

לשעות היום: ג'קט ג'ינס, כי חייבים קצת דנים איפשהו העונה והוא גם הולך מצוין עם נגיעות התכלת שבשמלה ונעלי בלט שוחרות שלא מוסיפות תשומת לב.

לשעות הלילה: דבר ראשון תפטרי מנעלי הבלט לטובת עקב מוזהבים, כמו אלו שתמיד חלמת ללבוש כשהיית ילדה. אחר כך את יכולה להוסיף גם מעיל גדול מפרווה מלאכותית, כמו שחלמת ללבוש כשהיית רואה את ג'ואן קולינס ב"שושלת".  

 

 

7. זיפ, 299 שקל

 

 

מה בשקית: במשך כמה עונות מקפידים בזיפ להנפיק פריטים מוצלחים (וזולים!) שעוברים מתחת לראדר השופינג של הפאשניסטיות. גם השמלה הסגלגלה שייכת לקטגוריה הזו בזכות גזרת מחויטת ברכות ותג מחיר סביר פלוס, שבטח יצנח במכירות סוף העונה.

לשעות היום: אם מקום העבודה שלך סבלני לניסיונות אופנתיים, היינו מציעים לך לחבר אותה דווקא עם גרביונים בצבע חרדל, שיאירו את החדר ויצרו ניגודיות שאי אפשר להתעלם ממנה. עובדת במשרד עורכי דין מקובע? לכי על גרביונים בצבע גוף ונעלי ג'ז שחורות יחד עם התליון שקיבלת מסבתא.

לשעות הערב: עליונית פייטים דקיקה שאספת באחד מסיבובי שוק הפשפשים בחו"ל מתוך מחשבה ש"בטח שיהיה לי לאן ללבוש את זה" וחגורה שחורה במותניים, עדיף בצבע מט וללא קישוטים נוספים.

 

 

8. ויטרינה, 249 שקל

 

 

מה בשקית: שמלת חולצה בגוון חורפי ומהמם, שנע בין אדום לחום ועם גזרה שנוחה לעונת הפוסט-סופגניות מבלי להיכנע לטוניקה וטייץ האהובים כל כך על הקילוגרמים העודפים.

לשעות היום: בהנחה שגם את מאלו שסובלות מקור ורבות כל היום עם האנשים המעצבנים שמתעקשים לכבות את המזגן, את יכולה לעטוף את עצמך בצעיף ענק בסריגה ידנית ובצבע שחור ועם מגפיים צבאיות מסיביות.

לשעות הערב: תגידי להתראות למראה הגראנג' ושלום לפילם נואר, ואז גם תעטפי במעיל גשם שחור בגזרה צמודה, גרביונים שחורים ונעלי עקב קוקטיות.   

 

 

9. המשביר לצרכן, 99 שקל

 

 

מה בשקית: הדפסים התחבבו עלינו בעונה האחרונה וממילא לא יכולנו להתחמק מהם גם אם רצינו. השמלה הפרחונית של המשביר שווה כל שקל והודות להנחת סוף עונה היא נגישה לכולן.

לשעות היום: אל תוסיפי עליה כלום, היא כבר עושה את העבודה לבד. אם יש לך נעלי עקב בגווני ניוד, שלבי אותם ביחד. אם את לא בקטע של עקבים על הבוקר, לכי על נעלי סירה כהות ולא מתבלטות.

לשעות הערב: כמו בסעיף למעלה, כל המוסיף גורע. עקבים שחורים, צללית סגולה בהירה ושפתיים כהות. היא כבר תעשה את שאר העבודה.

 

 

10. אסוס, 591 שקל

מה בשקית: הגרסה של ענקית האופנה הבריטית לעץ אשוח. מהסוג שדורש ממך אישיות יוצאת דופן, קילו של תעוזה אופנתית ומקום עבודה שלא מתרגש מנצנצים

לשעות היום: עזבי, אם הגעת עם השמלה הזו בשעות היום למשרד וקיבלת מחמאות, אנחנו רוצות את העבודה שלך. אם את חייבת להוסיף לה משהו, לכי על סניקרס חומות עם פלטפורמה מובנת וילקוט עור.

לשעות הערב: נעלי לופרס מנומרות ומניקור תואם. יאללה, שתהיה שנה מעולה!