כשהסתכלתי בפעם הראשונה על תום הבנתי שאני אישה

זו בעצם הפעם הראשונה שהרגשתי אישה. מהרגע הראשון שהבנתי שקורה בינינו משהו אחר, ופתאום הצלחתי להבין איך אני רוצה לראות את עצמי בתור אישה, רעיה, אמא. את כל זה הצלחתי לראות דרך המפגש אתו, כמעט בלי להכיר אותו בכלל פשוט הסתכלתי עליו והבנתי שאתו אני אצליח להיות את כל הדבר הזה שנקרא אישה.  

 

בשביל זוגיות מוצלחת חייבים תקשורת טובה והמון כנות

זו הדרך היחידה בה אני ותום יכולים לתחזק שתי קריירות תובעניות, זוגיות ומשפחה. חשוב לנו לדבר בעיקר דווקא כשאנחנו עייפים וזה לא קל. לפעמים אנחנו כועסים ויש נטייה להגיד 'מחר זה יעבור'. זה קשה לדבר כל הזמן ולחשוף מה שעובר בראש אבל זה הכי נכון. למדתי שזה לא רעיון טוב לשמור בלב משהו שמפריע לי – אני פשוט חייבת לפרוק את זה כי אחרת נוצר בור שקשה לסגור. הדבר השני שחשוב לא פחות הוא לדעת לבקש - זה פותר הרבה דברים. עם כל הכבוד לעובדה שאנחנו שנים ביחד ומכירים ומבינים האחת את השנייה, עדיין אין בינינו טלפתיה. אם אני לא אבקש - הוא לא יידע. ולהיפך.

 

אני ממליצה על לידה טבעית. צילום: יח"צ

 

הלידה של הבת שלי היא ההישג הכי גדול שלי

עברתי לידה של 33 שעות עם שבוע צירים ופתיחה שלא התקדמה. זה היה קשה ומאתגר. אמרו לי 'לא תהיה לך לידה רגילה, תורידי את התכשיטים, את הולכת לניתוח קיסרי'. אמרתי להם 'בסדר' אבל לא ויתרתי. הרגשתי שאני צריכה ללכת למקום הטבעי ושזה יכול לקרות. למזלי הרב, הכרתי דרך חברות את אביגיל המדהימה, מיילדת פרטית. וזה אכן קרה בזכותה. הלכתי איתה יד ביד ועשיתי אתה את כל הדרך. בסופו של דבר ילדתי בלי ניתוח קיסרי, הוצאתי בעצמי את התינוקת והייתה לידה יפה. זה לקח מלא זמן אבל זה קרה. לא אמרתי 'אני לא יכולה' למרות שהייתי גמורה. אני ממליצה על לידה טבעית בחום רב ובעיקר ממליצה לכל אישה להיות קשובה לעצמה ולרצונות שלה.

 

תום ואני מגדלים את התינוקת שלנו כמו שאנחנו מאמינים ורוצים, אבל ברור לנו שכשהיא תגדל היא תיחשף לחברה שם בחוץ וזו חברה מאוד שבלונית. אני מודה שזה נורא מפחיד אותי ואני רוצה שהיא תבדוק את עצמה בכל סיטואציה שהיא מגיעה אליה ושגם אם יהיה לה כיוון מחשבה "אחר"- שזה לא ייראה לה מוזר. אני מקווה שהיא תישאר כנה עם עצמה ושלא תתיישר לפי מה שרגיל. 

 

כשאני מופיעה אני פחות מבקרת את עצמי. צילום: יח"צ

 

מאז ומתמיד כולם כינו אותי "ילדה"

תמיד נראיתי צעירה לגילי ובמשך שנים זה עצבן  אותי. הייתה תקופה שהירקן שלי, שידע שאני סטודנטית בת 23, קרא לי 'ילדה' באופן קבוע. איבדתי הרבה תפקידים כי נראיתי צעירה מדי בשבילם אבל היום אני מחבקת את זה בשתי ידיים. פתאום זה נורא מחמיא לי שהגיל מתעתע. עכשיו זה כיף, עכשיו זה מגניב. היום אני מרגישה שאני מתבגרת לתוך החיים האלה והופכת להיות יותר קרובה לעצמי. היום אני מבינה יותר מה אני רוצה לתת ואיך אני רוצה לקבל מהעולם. ההתבגרות מגיעה, כמובן, גם לעבודה שלי: כשאני מופיעה אני פחות מבקרת את עצמי. מאז שאני אמא, הבאתי את עצמי למצב בו יש משהו גדול יותר, כבד יותר ומשמעותי יותר שעוזר לי לזנוח את הדברים השוליים. זה מעצים ומפכח.

 

מצד שני, לפעמים אני מרגישה ילדה אבודה בת חמש

הצד הילדי שלי מגיע למשל לפני שיחת עבודה חשובה. בבית, אני קצת כמו ילדה - עושה חזרה על מה שאני צריכה לומר בשיחה הזאת לפני בן הזוג שלי. ברגעים אחרים, אני אישה בקונטרול עם אחיזה על החיים של עצמה. בעבר, הייתה לי בעיה עם התזוזה הזו בין המצבים השונים עד שהבנתי שבשביל באמת להיות אישה אני צריכה להיות מחוברת לצד הילדי שלי. אי אפשר להיות כל הזמן בקונטרול ולהיות הכי סקסית והכי מתפקדת והכי בשליטה. אני מבינה כל יום מחדש שאין באמת הפרדה - צריך פשוט לדעת להתחבר לשני הקצוות כדי להמשיך הלאה.

 

אי אפשר להיות כל הזמן בקונטרול. צילום: יח"צ, שי וליץ'

 

לסבתא שלי, רחל, יש סיפור חיים מדהים

לסבתא שלי קוראים רחל והיא האישה שהכי השפיעה על חיי. היא התארסה בגיל 11.5 באיראן, התחתנה בגיל 13 והפכה לאמא בגיל 14 - יש לה שמונה ילדים מקסימים ביותר. היא עברה המון קשיים, היו הריונות נוספים שלא צלחו, בת שנפטרה ממחלת הסרטן ומאבק לא פשוט בארץ עם הרבה חבלי קליטה. ובכל זאת, היא האישה הכי שמחה והכי אופטימית שאיכשהו תמיד רואה את הטוב כל הזמן. היא מלאת תקווה וגאווה והראש שלה תמיד מורם. היא מדהימה אותי כל פעם מחדש ואני לומדת ממנה כל הזמן. בכל פעם שקשה לי, אני מתביישת להגיד את זה בקול רם, היא תמיד תומכת בי וגורמת לי לראות את האופק – וזאת למרות שהיא חיתה חיים אחרים לחלוטין משלי.

                                                                  

אני יכולה להיכנס למקלחת וללכת שם לאיבוד

דבר אחד מצחיק עליי - אני מתה על מקלחות. כשאני נכנסת למקלחת אני לגמרי הולכת לאיבוד, שוכחת מהזמן. אני חושבת שאני נכנסת לחמש דקות ואני נתקעת להרבה יותר. כשאני שם, אני לא שומעת ולא רואה אף אחד. זה רגע של שקט. כל המחשבות הכי טובות אמתיות שלי נרקמות במקלחת. אם אני מחפשת תשובה למשהו שמטריד אותי אני תמיד מוצאת אותה במקלחת.

 

אני גם אוהבת לקנות מלא דברים טעימים מהשוק ולהכין ארוחה טובה, אני אוהבת לשמוע מוזיקה עם תום בפול ווליום. כל הדברים האלה – כולם, מרכיבים את החיים המאושרים שלי.