פסק דין שנוי במחלוקת התקבל בבית המשפט בבוסטון במאבק משפטי שנמשך כבר שנים: אנס שעיבר את הקרבן שלו והפך לאב כתוצאה מהאונס, יוכל לדרוש את זכויותיו כהורה בבית דין לענייני משפחה.

 

עוד באון לייף:

 

ראשית הסיפור לפני כ-8 שנים. הגבר, ג'יימי מלנדז, אז בן 20, אנס שוב ושוב לאורך מספר חודשים את האחות הקטנה של בת זוגו דאז והכניס אותה להיריון. הנאנסת הייתה בת 14 בלבד ומקרי האונס התכופים בוצעו בבית המשפחה כשמלנדז הגיע לבקר לכאורה את חברתו. בעקבות ראיותDNA  חותכות לא נותרה לו ברירה ובראשית 2011 הוא הודה באונס אולם בית המשפט הסתפק בעונש של 16 שנות מאסר על תנאי בלבד. במקביל למשפט, הנערה ילדה בת בריאה, כיום בת 7.

 

שנה מאוחר יותר, ב-2012, בבית המשפט לענייני משפחה, נצטווה מלנדז לשלם 110 דולרים מדי שבוע כדמי מזונות. אותם דמי מזונות היוו גורם מכריע בהחלטת בית המשפט לערעורים לא להסיר זכויות ההורה של מלנדז.

 

האישה והבת כיום. צילום מסך מתוך FOX25

 

בחודש אפריל האחרון, דרשה מרפי מבית המשפט לערעורים לחסום את האנס המורשע מלדרוש איזושהי זכות כהורה בבית המשפט לענייני משפחה. אחרי שמונה חודשים נמסרה הכרעת בית המשפט בארבעה עמודים מפורטים כשהשורה התחתונה שלהם היא מילה אחת- לא. המשמעות היא שמלנדז יוכל לדרוש להתראות עם בתו עד שזו תהיה בת 18. יש לציין כי בפעם האחרונה שמלנדז ביקש לבקר את בתו, השופט דחה את הבקשה אולם הפסיקה הנוכחית מאפשרת לתוקף להמשיך לנסות שוב ושוב, כל פעם מחדש, ב-11 השנים הבאות.

 

"ההחלטה הזו תמוהה והתקבלה בהפתעה גמורה" סיפרה וונדי מרפי, עו"ד של הנאנסת. "היינו בהלם. מרשתי, קרבן אונס שהייתה בכיתה ח' במהלך התקיפה, נדרשת על ידי בית המשפט לחלוק בזכויות ההוות שלה עם האיש שתקף אותה", אומרת מרפי. לדברי השופטים, לחסום את ההורות של מלנדז זה "לא צודק עבור הילדה כיוון שזה שולל ממנה את הזכות לקבל תמיכה כספית משני הורים".

 

מרפי טוענת שמדובר בפסיקה פגומה ואבסורדית. "זה אבסורד. הזרע הפך לנשק עבור האנס כי הוא מעניק לו את פריבילגיית האבהות. החוק מעניק מעין תמריץ לאנסים להשאיר DNA בזירת הפשע ולהכניס את הקרבן להריון, כי הם יודעים שאם יהיה להם ילד מהקרבן זה יעניק להם יתרון בבית המשפט. הם לא רק אנסים, הם גם אבות".

 

בכוונת הקרבן להגיש ערעור על ההחלטה בבית המשפט העליון.