אם לפמיניזם הייתה מראה, היא הייתה מציבה אותה על השידה ומנשקת את עצמה במצח על ההישגים שלה בשנים האחרונות. אם פעם להיות פמיניסטית פירושו היה לשרוף חזיות בתהלוכות אלימות ברחוב, לעמוד על בריקדות ולצווח למען שוויון זכויות, היום את יכולה להיות פמיניסטית מבלי להסתובב עם ראש כרות של גבר בתיק הצד שלך ומבט של ציד בעיניים. את אפילו יכולה להגיע עם בתי שחי חלקים רחמנא ליצלן, שמלה מתנפנפת ואג'נדה שכוללת בתוכה גם שירי פופ. תשאלו את טיילור סוויפט.

עוד באון לייף:

נערת הכפר שגדלה בחווה ופרטה בגיטרה בזמן שדילגה בין האחו לאורווה, לא ישבה וחיכתה שפרינס צ'ארמינג יגיע, יתיישב על הסוס הלבן הראשון שיראה וירכב איתה לשקיעה. במקום לחכות שההצלחה תגיע אליה, סוויפט דהרה לעברה בלי לראות בעיניים משל הייתה ז'אן דארק.

הופכת קלישאות להצלחות
קל מאוד לשנוא אותה. יש לה את לוק ה?ברבי?, את הכריזמה של אובמה ואת חשבון הבנק של צוקרברג. לעזאזל, היא אפילו כותבת את השירים שלה בעצמה ויכולה לשיר אקפלה בלי להישמע כמו תרנגולת צרודה. אז מה הקשר בין פמיניזם לבלונדינית הפרווה הזו, שלעתים נדמה שכל צרותיה מסתכמות בבחור האחרון ששבר לה את הלב, ומי בדיוק נתן לה רישיון לנפנף בדגל? נדמה כאילו סוויפט היא הפמיניסטית הכי לא נכונה - הכי נכונה שמסתובבת היום בינינו. אין לה את הקימורים של ביונסה, את הילת הברווזון המכוער של לנה דנהאם או את החוצפה המתחכמת של מינדי קלינג, ועדיין, נשים רבות (כן, נשים. בשלות, משכילות. כאלו שכבר צברו יותר מ-12 נרות על העוגה), נושאות אליה עיניים ורואות בה מודל לחיקוי והעצמה נשית.

לא חיכתה שההצלחה תגיע, היא דהרה לעברה. סוויפט עם איזה אחת, מדונה. מתוך האינסטגרם

סוויפט היא הרבה יותר מסך שיריה. היא יותר מהבחורה שנוקמת באקסים שלה בטקסטים עוקצניים. היא אישה צעירה וחזקה שמובילה רוח פמיניסטית חדשה. "פעם חשבתי שלהיות פמיניסטית זה לשנוא גברים" סיפרה סוויפט בראיון לגארדיאן הבריטי. "היום אני מבינה שזו היכולת ואפילו החובה לדרוש ולקבל זכויות והזדמנויות שוות לאלו שמקבלים הגברים". והגברים? שיבכו בלילה. גם כל מי שנהנה להצמיד לה את הכינוי דייטרית סדרתית וללעוג לאהבתה המופגנת לחתולותיה ולעובדה שאינה מצליחה להחזיק באף גבר לאורך זמן. הגדולה של סוויפט היא ביכולת שלה לקחת כל קלישאה שנזרקת לעברה ולהפוך אותה להצלחה מטורפת.

קופידון זרק לך לימונים חמוצים עם עוד בחור שבחר ללכת עם אחרת? תראי לו איך את הופכת את הלימונים למרטיני מרטיט כבד ומשקשקת אותה בקלות לראש הפלייליסט. מטיחים בך שאת דייטרית סדרתית ומוציאה שם רע למין הנשי? תכתבי על זה להיט ותצחקי על עצמך. הומור עצמי הוא הדרך הכי טובה לגרום לאנשים להיחנק מהכובע שיאלצו לבלוע כששוב תוכיחי להם איך את מתעלה מעליהם וצוחקת כל הדרך לזרועות המחבקות של המעריצים שלך. 

שליטה מושלמת ובלעדית על התדמית

תמשיכי לאסוף למעגל החברות הקרובות שלך את הכוכבות הכי לוהטות בשטח - סלינה גומז, לורד, לנה דנהאם, האחיות חיים וקרלי קלוס. נשים כמוך - צעירות, מצליחות, עם אג'נדה נשית בטוחה שלא מפחדות להיות סקסיות, דעתניות וחזקות. גם אם זה אומר ללכת נגד מה שמקובל ומצופה מהן. אם לדעת להיות במקום הנכון בזמן הנכון היא אומנות, סוויפט היא פיקאסו. היא תלטף ילדים חולים, תזמין מעריצים לביתה, תתרום לצדקה ותציע נחמה למעריצה שבורת לב שצייצה לה בטוויטר.

סוויפט היא הבוס של עצמה. "יש לה יכולת שליטה מושלמת ובלעדית על עיצוב תדמיתה" נכתב גרדיאן על סוויפט בביקורת מפרגנת על להיטה ?Blank Space?, והיא אכן אישה חזקה שלא רואה בעיניים אף מבקר ממטר. היא מעולם לא נכנעה לתכתיבי הביצה, חשפה איבר סורר בשביל פרסום או הרכינה ראש בבושה כשעלבו בשיריה ובחשו ברסיסי ליבה הדואב. וזה עובד לה. בלי להתפשט, בלי לגנוח את דרכה לפלייליסט ובלי להעביר כרטיס במכוני הגמילה. 

אם לדעת להיות במקום הנכון בזמן הנכון היא אומנות, סוויפט היא פיקאסו. מתוך האינסטגרם

שוב ושוב, סוויפט גורפת פרסים ושוברת שיאים והיא אורחת כבוד קבועה ברשימות היוקרתיות ביותר, כולל האנשים המשפיעים של המגזין טיים, אשת השנה של בילבורד, והנשים המשפיעות של פורבס.

אם בעבר נמנעה באופן מכוון מהתייחסות לנושא הפמיניזם (ובעקבות כך אף זכתה לחשבון טוויטר בשם Feminist Taylor Swift, ששתל מסרים פמיניסטיים בשורות מהשירים שלה), היום היא גאה לקרוא לעצמה כזו ומעודדת נשים אחרות ללכת בדרכיה "נשים לא צריכות להילחם אחת בשנייה. הן צריכות להיות מקור של כוח ותמיכה" הצהירה בראיון לתוכנית רדיו אוסטרלית. 

נשים לא צריכות להילחם אחת בשניה. סוויפט עם האחיות חיים. מתוך האינסטגרם

לאחרונה הוכיחה סוויפט שהיציאה שלה מארון הפמיניזם הושלם, כשסירבה להשלים עם ציוץ רכילותי מתגרה של המגזין  OK  שבישר בדרמטיות על "הודעת ההיריון של טיילור" (כשהאמת בשטח הייתה שונה לחלוטין - טיילור בסך הכל סייעה לזוג צעיר לספר לעולם כי הם מצפים לילד) ואף הגדיל להחפיצה כשהתייחס אליה בהקשר הזוגי בלבד, כאקסית של הארי סטיילס והצמודה הנוכחית של קלווין האריס. במקום לשבת רגל על רגל ולהוציא קיטור מהאוזניים, טיילור עשתה את מה שהיא הכי טובה בו - ענתה בציוץ דעתני משל עצמה שקבע: "הכותרת המטעה שלכם ובחירת המילים שלכם בכל הקשור אליי, הן הסיבה שאנחנו צריכים פמיניזם בשנת 2015". כדי להוכיח שהיא באה לדבר ביזנס, סוויפט דאגה להוסיף גם תמונה של לוויתן קטלני למען יראו ויראו. 

הסיבה שאנחנו צריכים פמיניזם ב2015. הציוץ של סוויפט. מתוך הטוויטר

סוויפט לא רואה עצמה רק כלוחמת בזירה הפמיניסטית. במכתב פתוח שכתבה לאחרונה לחברת אפל, הודיעה שהיא לא מתכוונת לשתף פעולה עם שירות המוסיקה החדש שלהם, לאחר ששיתוף הפעולה כבר הושק והוכרז בכל מקום וברעש רב. הסיבה: אפל הודיעה שהיא מתכוונת להשיק את השירות בחינם בשלושת החודשים הראשונים בלי לשלם למוסיקאים. ?אני לא דואגת לעצמי. אני דואגת לאמנים שעבורם זה יכול להיות רגע הפריצה או רגע הפרישה. אנחנו לא מבקשים מכם אייפונים בחינם, בבקשה אל תבקשו מאיתנו לעבוד בחינם?. המכתב, שהכה גלים ברשת, הוביל לניצחון מהיר ומתוק של סוויפט, לאחר שציוץ רשמי של החברה אישר שכל האמנים יקבלו תשלום מרגע ההשקה של השירות.

בגיל 25, סוויפט היא אחת הנשים החזקות, המשפיעות והנערצות בעולם, ומותירה מאחוריה שורה של מבקרים מרירים ונשים קנאיות. תנו לה עוד כמה שנים, ויש סיכוי טוב שעוד תקראו לה גבירתי הנשיאה.

 

גילוי נאות: הכותבת אומנם נראית כבת שש עשרה ,אך חצתה זה מכבר את מחסום השלושים וחוטאת בגירל קראש בדרגה בינונית לטיילור סוויפט.