בובי בראון, אמנית איפור שהפכה לאילת הון בתחום הקוסמטיקה, היא המייסדת ומנהלת הקריאייטיב של בובי בראון קוסמטיקס. כתבת CNN פופי הרלו מציינת כי הריאיון עם בראון לא דומה בכלום לראיון טיפוסי עם מנכ"ל של חברה.

 

עוד באון לייף:

 

"אני אוהבת לרקוד", מתוודה בראון. "שמעתי שאת גם חובבת היפ-הופ", אומרת הרלו. בראון מאשרת. "אני מאוד אוהבת היפ הופ. אפילו קפצתי על הבמה עם הזמר פלו רידה".

מיד לאחר שסיימה בראון את לימודי הקולג' עם תואר באיפור תיאטרלי, היא ארזה את דבריה ועברה למנהטן. "אז עברת לניו יורק, לא הכרת אף אחד, פתחת ספר טלפונים ומה חיפשת בו?", שואלת הרלו. "חיפשתי בדפי זהב כל מה שקשור באיפור, בדוגמנות, באופנה", היא עונה.

 

בראון פילסה את דרכה לפסגה בעבודה קשה ומאומצת עד שב-1987 נחתה לשער ווג הראשון שלה. "איך היה הרגע הזה עבורך?", שואלת הרלו. "לעולם לא אשכח זאת", משיבה בראון. "זה היה גם השער הראשון של נעמי קמפבל. פטריק דה מרשליה היה הצלם והיא צולמה על  החוף מוקדם בבוקר. את אף פעם לא יודעת אם זה יהיה צילום שער או לא כשאת עובדת עליו, לכן כששמעתי שזה אכן הולך להיות צילום השער התרגשתי מאוד".

 

ב-1991, מצוידים ב-10,000 דולר בלבד, השיקו בראון והשותף שלה את בובי בראון אסנשיאלז עם משימה אחת בלבד: "לייצר אודם שנראה כמו שפתיים", מסבירה בראון, "מכיוון שעד אז רוב האודמים בשוק נראו מלאכותיים".

 

ליין האודמים הוביל לעסק משגשג בשווי של מיליארד דולר, שהגיע לגבהים חדשים כשנרכש על ידי אסתי לאודר ב-1995. "לנרד לאודר בא אליך ואמר: 'אנחנו רוצים לקנות את החברה שלך, גם בגלל שאת מנצחת אותנו בחנויות?'", שואלת הרלו. בראון משיבה: "אכן, אפשר להגיד שניצחנו אותם בחנויות".

 

בראון היא הראשונה להודות שהיא לא טובה בהתמודדות עם ביורוקרטיה תאגידית והיא אכן הלכה נגד הזרם מתחילת הדרך. "נשים לא רוצות בסיס צהוב, אבל נחשו מה? זה מה שגורם להן להיראות טבעיות", היא נותנת דוגמה, אבל היא גם דואגת להבהיר שהאיפור שלה לא נועד לגרום לנשים להיראות מושלמות. "הפילוסופיה של החברה שלי היא לעזור לנשים להעריך את מי שהן ולהיות מי שהן".

 

כיום 63% ממכירות העסק הן בינלאומיות. מדובאי ועד לשנגחאי, בובי בראון נמכרת ביותר מ-1,700 חנויות ב-68 מדינות שונות. בנוסף, לאחר שהוציאה שמונה ספרים, בראון אף משמשת העורכת הראשית של "יאהו ביוטי" והשיקה קו משקפיים חדש.

 

ומיהן הדמויות לחיקוי התאגידיות שלה?, תוהה הרלו. "מנכ"ל ג'יי קרו מיקי דרקסלר הוא אחד מהם. הוא מדהים. הווארד שולץ, מנכ"ל סטארבקס, הוא גם מעולה. איך הוא מכין קפה כל כך נחשק? הוא הצליח לעשות זאת. את השלישי עוד לא פגשתי, אבל הוא ברשימה שלי: ריצ'רד ברנסן, הבעלים של קבוצת וירג'ין".

 

השם והמותג שלה ידועים ומוכרים, אבל זה בהחלט לא אומר שהיא מוכנה לנוח. "עוד לא עשיתי את זה", היא אומרת. "את לא מתכוונת לפרוש בקרוב?, שואלת הרלו. בראון עונה כי "אני בהחלט לא מתכוונת לפרוש בקרוב. אני ממש גרועה בגולף וגרועה יותר בטניס".

 

*

* במסגרת שיתוף הפעולה החדש בין און לייף לרשת CNN נביא לכם מדי חודש שני ריאיונות עם הנשים המרתקות והמובילות בתחומן בעולם, בסדרה חדשה שתשפוך אור על הקריירה, על החיים ועל הרעיונות שלהן. 

 

 

לפרויקט "נשים מובילות"