לפני הכל, אפתח ואומר שאני צופה אדוקה ב"הישרדות", שמרככת קצת את הקצה הכואב של תחילת השבוע. אסקפיזם נעים שכזה. אבל בכל משהו קצת מטריד אותי בתוכנית. לא, זה לא הפרסומות הלא ממש סמויות שיוצאות כבר מכל החורים (כמו למשל "אתה קולט? אתה אוכל שוקולד אמיתי!" - צירוף מקרים מפתיע גרם למתמודדים לומר בדיוק את הסלוגן של מעדן החלב כשזכו לאכול אותו במסגרת משימת פרס). גם לא הקלוז אפים הלא נגמרים על הציצי של מתמודדות מסויימות (קראתי, ואני כבר לא זוכרת מי היה הכותב חד האבחנה, שהמגמה החדשה ב"הישרדות" הוא קלוז אפי ציצי לעומת קלוז אפי התחת השייכים לעבר. הבחנה שלא הייתי מצליחה לחיות בלעדיה). אפילו לא המשימות הלא נגמרות, הפרסומות המעיקות ברגעים החשובים או הסיסמאות שכולם מדברים בהן. הכל נסלח איכשהו. דבר אחד מטריד את מנוחתי: מפיקי התוכנית מצפים שנאמין שיש כאן נשים וגברים שנמצאים כבר תקופה על אי בודד, לא מצחצחים שיניים ואפילו לא ממש מפרגנים להם נייר טואלט. אוקיי, נניח שלזה עוד אפשר להאמין. אבל איך אתם מסבירים את העובדה שבעוד שלגברים צומח זקן עבות, הנשים נותרות חלקות כך שאפילו ביקיני קטנטן לא מצליח לחשוף כשהן עושות משימות פיזיות קשות?

 

עוד באון לייף: 

 

אין אישה שלא צריכה להסיר את השיער. אין מישהי שלא עוברת טיפולים כואבים מדי או משתעבדת בצורה כזו או אחרת כדי להיפטר מהדבר הטבעי הזה. זה יכול להיות תורים אצל הקוסמטיקאית שלוקחים זמן, כסף ואנרגיה (כמובן שגם כואבים רצח), הסרת שיער בלייזר (טיפולים יקרים וחדשים ולכן אין לדעת אם יש להם השפעות ארוכות טווח), מכונה ביתית (כואב ומשעבד) או סכין (הכי משעבד בעולם). בקיצור, שפחות היינו לאפיליידי, אבל כל הסבל, האנרגיה והכסף בכלל לא נספרים. אלה דברים שאישה חייבת לעשות כדי להגיע לנקודת התחלה. זה לא כדי להיות יפה יותר, חכמה יותר, נחשקת יותר. ממש לא. בחברה שלנו הרי רואים את זה כחובה נשית. זה המינימום כדי להיות רגילה.

 

 

עכשיו דמיינו לכם את הנשים המהממות של "הישרדות" – והן באמת מהממות – עם מעט שיער מציץ להן מבגד הים. יכול להיות כדבר הזה? לא יקום ולא יהיה. אבל אם נהיה כנים, אישה על אי בודד לא נראית ככה. וכל הנשים שמשתתפות בתוכנית עברו טיפולים כואבים ויקרים, כולל באזורים אינטימיים, כדי שיוכלו להשתתף ב"הישרדות" ולא להפוך לבדיחה. כי ככה זה - נשים צריכות לעבור כל מיני תלאות קטנות כדי להגיע לקו הזינוק של התחרות. גברים לא.

 

ומה בעצם המסר הבלתי נאמר פה? המסר הכה לא משמעותי שאנו לא מעכבים עליו חצי שניה אפילו? שחלקה זה טבעי. אבל למעשה, זה הכי לא טבעי שיכול להיות.  

 

 

אז אתם בטח תוהים האם אני מציעה שלא להוריד יותר שערות. לי אישית אין את האומץ. זה דורש מחיר חברתי כבד. הדבר היחיד שאני מציעה הוא להסתכל ולהכיר בזה. לראות את ההבדלים בין הטבעיות של הגברים על האי לבין "הטבעיות" של הנשים.  

 

וסתם עוד הערה לגבי טיפול בלייזר: חברות שלי שעברו את הטיפול טוענות שמאז דאורדורנטים לא עובדים עליהן הכי טוב. זה שינה משהו בריח הגוף שלהן. כך שיש מחירים נוספים שאף אחד לא טורח לספר לנו עליהם, כי יותר מדי אנשי מרוויחים מהשיעבוד הזה. קחו זאת בחשבון.