עד לפני כמה חודשים רק מעטים הכירו את מייגן מרקל, אולי רק בפנים, אבל היום רבים מכירים אותה כ"הצמודה של הנסיך הארי". מאז שהשחקנית בת ה-35 הוכרזה רשמית כבת הזוג החדשה במשפחה המלכותית, היא מככבת במגזינים ובצהובונים ללא הפסקה תחת תואר זה העושה לה עוול – שכן מדובר בבחורה אינטליגנטית להפליא, יועצת באו"ם לנשים, שפועלת רבות נגד עוולות חברתיות וגם מנצלת את הבמה הזו לטובתן. אולם מסתבר שאותן פנים יפות ומוכרות לא בהכרח נראות כפי שהמגזינים מציגים לנו – שכן גם מרקל נופלת קורבן לפוטושופ, בצורה הכי קטנונית ומופרכת שיש.

מרקל נשאלה בראיון למגזין אלור על קשיים שונים שהתמודדה איתם, הקשורים במראה האתניות המעורפלת שלה, והודתה שעד היום, הדבר הקטנוני שהכי מרגיז אותה הוא כשמבהירים את פניה בפוטושופ, ויותר גרוע מזה – כשמעלימים מהן את הנמשים שלה בתמונות. "לכל חבריי עם הפנים המנומשות שם בחוץ, אני רוצה לחלוק איתכם משהו: כשהייתי צעירה יותר אבא שלי אמר לי ש'פנים בלי נמשים הם לילה ללא כוכבים'".

מייגן מרקל נגד פוטושופ

מימין בצילום למגזין שארפ, משמאל בסלפי שגרתי ומנומש. מתוך האינסטגרם של מרקל

השחקנית נולדה לאב לבן ולאמא אפרו-אמריקנית, אך לא פעם טעו וזיהו אותה כלטינית, ספרדיה, ואפילו כינו אותה "לבנה אקזוטית" – דבר שהיה מאוד מורגש באודישנים בהם נבחנה. "תוסיפו את הנמשים למיקס וקיבלתם בעיה קשה למדי", אמרה ביחס למלהקים, אך הודתה שהפכה למודעת לצבע עורה ולתגובות שהוא מעורר כבר בגיל 7. כשלמדה על אפליה על בסיס צבע עור באוניברסיטת נורת'-ווסטרן, הזהות המעורפלת הפכה לברורה יותר. "זו היתה הפעם הראשונה בה יכולתי לקרוא בשם לתחושה שאני בהירה מדי בשביל הקהילה השחורה, ומעורבבת מדי בשביל הקהילה הלבנה".

כיום, מרקל מקדמת שילוב של טווח רחב יותר של גווני עור – דבר שכבר היה ניכר בתצוגות שבוע האופנה בניו יורק ובפריז השנה. היא מרבה לדבר על נושא הגזענות והאפליה על בסיס צבע עור (קולוריזם) בראיונות, ומספרת על "אינספור בדיחות על שחורים שחלקו מולי, מבלי להבין שאני עצמי מעורבת. בלי להבין שאני הזבוב עם הזהות האתנית המעורפלת על הקיר".

מייגן מרקל

צילום: Shutterstock

גם בתפקידיה על המסך היא ספגה הערות משפילות: "איכס, היא שחורה? פעם חשבתי שהיא סקסית", נכתב עליה בתגובה לאחת התוכניות בהן השתתפה. ואפילו כבת זוגו של הנסיך, כשרבים מצאו לנכון לגנות ולבזות אותה, הם לא חסכו באמירות גזעניות על בחירת ליבו של הארי. זה לא עצר אותה לרגע, להפך – המלחמה שלה בתגובות כאלו ובקבלה של אנשים מעורבבים כמוה על המסך, במגזינים, בתצוגות ובכלל בחברה. וכן, גם של מנומשים.