העסקים שמיישרים קו עם יוקר המחיה
יוקר המחייה הוא לא רק סיסמה נבובה, אלא מציאות שאיתה מתמודדים מרבית הישראליות, ותסלח לנו מראש הקוראת עירית לינור, שאמרה בגלי צה"ל ש"אין פה יוקר מחייה" וש"זו מחאת מפונקים". אולם אל דאגה, אנחנו לא נשב בחושך ונקטר, אין ברירה אלא להמשיך לחיות ובעיקר להתמודד.
עוד באון לייף:
אחד הכלים החדשים והחזקים שיש לרשותנו הוא הכלכלה השיתופית, ובמילים אחרות - כוחו של ההמון וחוכמת ההמון עומדים לרשותנו כדי להוזיל עלויות. לאחרונה יש יותר ויותר יוזמות חברתיות-כלכליות שנועדו לעזור לנו לחיות טוב יותר גם בצל יוקר המחייה. דוגמאות? airbnb, מוניות אובר, פעילויות פנאי כמו אלו שמציעים ב-funzing, מסיבות החלפת בגדים, חנויות, אתרי אינטרנט וקבוצות פייסבוק למוצרים יד שנייה ועוד.
התמודדות נוספת עם יוקר המחייה מתרחשת במישור הקונבנציונלי - בקניונים, ברשתות השיווק ובחנויות "הרגילות". גם שם הבינו שאם הם לא יקפצו ראש לעניין הזה, הם יישארו לא רלוונטיים עבור צרכנים רבים. קופיקס, רמי לוי, גולן טלקום, קרולינה למקה ורשתות נוספות הבהירו לנו, הצרכנים, שמחיר נמוך הוא ערך חשוב, והוא לא בהכרח מעיד על איכות פחות טובה. המהלך מוגדר על ידי רבים "אפקט קופיקס", והוא הולך ומתפשט לתחומים נוספים ורבים. הרי היום מי רוצה להוציא מאות שקלים על טיפוח וקוסמטיקה? וכולן כבר יודעות שזה לא הגיוני לשלם 400 שקל על בגד טרנדי-עונתי שכבר לא נלבש בשנה הבאה.
להתלבש בזול, לאכול בזול, להתאפר בזול
אז חוץ מהרשתות המוכרות שחרתו על דגלן מחירים נמוכים, יש שחקנים נוספים בזירת הלואו-קוסט, חלקם חדשים וחלקם התחילו בקטן ועכשיו, לאור הביקוש הרב, גדלים בקצב מסחרר ומגיעים גם למרכז הארץ:
Profit היא רשת חדרי הכושר הלואו-קוסט הראשונה בישראל והיא מונה כבר 10 סניפים בתל אביב, פתח תקווה, כפר סבא, אור עקיבא, ראשון לציון, בית שמש, יבנה, בת ים, אשדוד ומזכרת בתיה. 139 שקל בלבד עולה מינוי חודשי לחדר הכושר. יובל ליבלינג, בעלי הרשת, מספר כי הוא הושפע מהמחאה החברתית בשנת 2011 והחליט שלא צריך לשבור תכניות חסכון כדי להתאמן בחדר כושר. בנוסף למחיר הנוח והקבוע, אין מחויבות ואפשר להפסיק את המינוי בכל רגע בלי קנסות.
Profit
אם נישאר בתחום הבריאות, אז דעו שקופות החולים מציעות מגוון שירותים וחוגים במחירים מוזלים. למשל חוג פילאטיס יעלה ללקוחות הכללית 120-80 שקל בחודש, סדנת הרזייה בהובלת דיאטנית מוסמכת תעלה כ-300 שקל ל-10 מפגשים ויש עוד, כדאי לברר בסניף של קופת החולים שלכם.
רשת האופנה יפו תל-אביב היא רשת אופנה לואו-קוסט בהגדרה, שהחלה את דרכה בפריפריה ולאחרונה השיקה את חנות הדגל בקניון עזריאלי בתל אביב, ואם זו לא הצלחה, מה כן? החנות התל אביבית היא החנות התשיעית של הרשת ובחודשים הקרובים צפויים להיפתח חמישה סניפים נוספים.
בניגוד לרשתות מחסני בגדים שונות, "יפו תל-אביב" מציעה בגדים, נעליים ואביזרי אופנה משלימים לנשים ולצעירות בחלל מעוצב וטרנדי עם חוויית קנייה נעימה. החברה מחזיקה גם סטודיו לעיצוב ובו צוות האחראי על קולקציות הבייסיק של הרשת, המעוצבות ומיוצרות בישראל.המדיניות של הרשת היא לא לקיים מבצעים ומכירות חד-פעמיים, אלא להציע בדרך קבע פריטים במחירים הזולים ביותר כל העונה, כל השנה. לשם המחשה, מחירו של פריט ממוצע ברשת הוא 40 שקל בלבד, וממוצע הקניה ללקוח עומד על כ-120 שקל. אריה חדד, בעלים ומנכ"ל "יפו תל-אביב" אומר כי "ציבור הלקוחות כבר הבין את הקונספט של הרשתות הגדולות, שמתחילות את העונה במחירים גבוהים וחותכות מחירים בחצי ויותר בסוף העונה. אצלנו תקבלו מחיר זול יותר גם ממחיר סוף העונה ברשתות הרגילות".
יפו תל-אביב
כל מי שאי פעם התחתנה או הלכה לאירוע חשוב ומשמעותי עבורה מכירה את העלויות הגבוהות הנלוות לזה. מספיק להזכיר את המילה "כלה" או "חתונה" כדי לשלם ביוקר על שירות שאפשר גם לקבל בקבע מחיר. הקונספט החדש והמהפכני בתחום התסרוקות מגיע אלינו מלונדון ונקרא FASHION FIX מבית LABEL M. במגוון רחב של מספרות בארץ אפשר לבחור אחת מ-10 התסרוקות הטרנדיות המופיעות בתפריט (הן נבחרו בהשראת המראות המובילים בשבוע האופנה לונדון, אם תהיתן) ולשם רק 250 שקל. זה לא משנה אם המספרה ממוקמת בכיכר המדינה בתל אביב או בקריית מלאכי, המחיר קבוע.
FASHION FIX
בתחום השיער יש גם את מספרת 100memet בתל אביב, "מספרת קונספט חברתית, שבאה לחולל שינוי בענף עיצוב השיער ולתת לך אפשרות לקבל יותר בפחות כסף", כהגדרתם. המספרה מציעה תספורת, גוונים או צבע ב-100 שקל בלבד, תספורת גבר ב-50 שקל, פן ב-50 שקל ואיפור עם תסרוקת כלה ב-1,000 שקל. כרגע מדובר בסניף בודד, אולם יש להם שאיפות להתפתח לרשת מספרות ולשמר את המחירים הנמוכים ביחס למקובל בענף.
בכל קניון בארץ תראו לפחות חברה אחת המציעה מניקור ופדיקור וגם טיפולי יופי נוספים במחירים מוזלים ותוך מתן שירות מהיר. ממש פאסט-פוד טיפוחי אם תרצו. יש מגוון של רשתות בקניונים, אחת מהן היא LAKA האוחזת בכ-12 סניפים בארץומציעה שירות מהיר וזול בהשוואה למכוני יופי "רגילים". תוכלו לסדר את הגבות, לסדר את הציפורניים או לרכוש מוצרי טיפוח במחירים נוחים ובמהירות, אך לא על חשבון החוויה האסתטית.
LAKA
אם נישאר בתחום הטיפוח נמצא רשתות כמו SACARA, שנפתחה לפני כשנתיים ומציעה מוצרי איפור וטיפוח מוזלים. גם כאן לא מדובר במחסן או בדוכן, אלא בחנות עם חוויית קנייה הממוקמת בקניונים ברחבי הארץ. אביב בן יעקב, מנכ"ל הרשת אומר כי "החלטנו להקים רשת שתעניק בשורה חדשה ללקוחה שמחפשת אווירה ונראות של מותג-על, המשלבים איכות, מחיר ומקנים הרגשת יופי ונוחות. אין שום סיבה בעולם שלקוחה שרוצה לקנות מוצר במחיר סביר צריכה להרגיש אווירת שוק או ללכת לקצה השני ולקנות מותגי-על יקרים". אפשר למצוא מסקרה ב-12 שקל, צללית לעיניים בשישה שקלים, לפיגלוס בחמישה שקלים, קרם ידיים בחמישה שקלים וקרם פנים ב-20 שקל בלבד.
SACARA
אגב, לא חייבים להרחיק לחנויות לואו-קוסט מיוחדות. גם הרשתות הגדולות, דוגמת סופר-פארם, הוסיפו על המדפים מוצרים מקבילים לאלו היוקרתיים במחירים נוחים. דוגמה מוכרת היא של המותג שיק (chic), המציע עיפרון עיניים ב-20 שקל, אייליינר ב-35 שקל, קרם ידיים ב-11 שקל ופינצטה ב-17 שקל. סופר-פארם גם הציבה לפני כשנה עמדות של המותג הגרמני המוזל אסנס, המציע מגוון מוצרים שעולים מחמישה שקלים לליפגלוס ועד מייק-אפ מוס ב-22 שקל בלבד.
chic
לאכול מבלי לשבור חיסכון
הלואו-קוסט הגיע גם לאוכל. מלבד רשת קופיקס ורשתות כמו "קינג ג'ורג'", המציעה תפריט מגוון במחירים זולים (והתורים המשתרכים מחוץ לסניפים מראה שהקהל מצביע ברגליים ובפה), נכנסות עוד שחקניות חדשות לזירה. בהן רשת המסעדות האסייתית קינובו, שהחלה את דרכה באשדוד, ומוגדרת כמזללה יפנית שמציעה שלל מנות סושי, גיוזה, יקיטורי, מיני-בורגרים, קוקטיילים, יינות ועוד ב-10 שקלים בלבד.
"המסעדה" החלה את דרכה לא מכבר בראשון לציון, תוך שהיא מציעה מנות נדיבות וגדולות ב-30 שקלים או פחות. בקרוב עתיד להיפתח סניף נוסף בתל אביב. מה בתפריט? ארוחת בוקר ב-30 שקל, קרפצ'יו בקר ב-15 שקל, תבשיל אורז ועוף בקארי ב-30 שקל, שניצל וצ'יפס ב-30 שקל ועוד.
אז כמו שאתם רואים, לצרכנים נמאס להרגיש פריירים ולהוציא מאות שקלים על מוצרים שאפשר לרכוש גם בעשרות שקלים ובאיכות לא פחות טובה, ויותר ויותר עסקים מבינים את זה ומיישרים קו עם המגמה המבורכת.
אאוטלט לכלי בית
שפע תכניות האוכל הפכו את כולנו לחובבי בישול או בעגה המקצועית- פודיז. אאוטלט חדש שנפתח בצומת ביל"ו הוא האופציה הזולה עבור שורה של מוצגים למטבח ולארוח. במקום נמכרים כלי בישול וריאוח של מיטב המתוגים ביניהם: ארקוס, קרין גורן, oxo ו- valira.





React to WordPress