סרטן השד – גבר, תכריח את האישה שלך להיבדק
חודש המודעות לסרטן השד הניב כמה וכמה קמפיינים, חלקם בטעם טוב, חלקם פחות, חלקם מתייחסים ברצינות יתרה לעובדה שמדובר במחלה קטלנית שאין בה שום דבר סקסי, חלקם מעדיפים להתמקד בעובדה שמדובר אמנם בסרטן, אבל בכל זאת – בציצים, אז למה לא ליהנות מזה קצת. קמפיין איטלקי חדש מציב רף חדש של טעם רע וזוכה, בלי שום תחרות, בפרס הקמפיין הדוחה ביותר שנתקלנו בו השנה, ובכלל, בחיים.
עוד ב Onlife:
- חשוב לקרוא: בדיקות סרטן השד לצעירות
- "בגיל 28 אני כבר לא מלכת העולם"
- 9 הדרכים הבריאות להקטין את הסיכון לחלות בסרטן השד
הנשים לא קיימות
הקמפיין המדובר אפילו לא פונה לנשים, שכן מה הן קשורות לתחביב הגברי שנקרא "ציצים"? אז למען הנשים, שהסרטון אינו מיועד להן, הנה תקציר של התסריט המורכב: ציצים. קטנים, גדולים, טבעיים, מנותחים, קופצים, במנוחה, איך שלא תרצו – ציצים. ואז מגיע המסר: "אם אנחנו אוהבים אותם כל כך, אנחנו צריכים לדאוג להם. הכריחו אישה להיבדק". הכריחו אישה להיבדק. כדי שלא ימצאו את עצמם בלי ציצים בעולמם, חלילה, עליהם לגרום לאישה ללכת להיבדק ולדאוג טוב טוב לצעצוע היקר של הגברים, שהופקד ברשותה.
גם אם במשפט "אם אנחנו אוהבים אותם כל כך" היה טמון משחק מילים, ולמעשה הכוונה הייתה "אוהבים אותן כל כך" (נשים) – המסר הזה לא עובר בכל מקרה, שכן אין בסרטון אפילו אישה אחת. חזה נשי יש בשפע, אבל פרצוף? לא, זה אין. אכן, החזה הנשי הוא איבר שחווה הרבה מאד סוגים של ניצול לאורך השנים, אבל כאן מדובר בשיא חדש של ציניות, כשהנשים אליהן מחוברים השדיים המדוברים בכלל לא קיימות. לא כמשתתפות בסרטון ולא כקהל יעד. מדובר כאן בשיח גברי מעל ראשן של נשים, על הטיפול באחת המחלות הקטלניות ביותר בעבור נשים.
האם נראה קמפיינים דומים נגד סרטן הערמונית?
אנחנו כבר אמורות להיות רגילות לזה, להעדר ייצוגים של נשים כיצורים אנושיים. וגם לשיח שלם העוסק בגופנו ומתנהל מעל לראש שלנו בלעדינו(האם נשים צריכות להיות מכוסות? מהמרפק אנחנו מסוגלים לראות?). אבל בכל זאת, כמה מעצים ומרגש לצפות בזה, אה בנות? "תכריח אישה להיבדק, כדי שלא נאבד ציצים". מרגיש יותר כמו שיח של ילדים מחוצ'קנים בתיכון ליד הברזייה, ופחות כמו קמפיין שנועד לעורר מודעות למלחמה בסרטן השד.
באופן כללי, כשמגיע חודש המודעות לסרטן השד אפשר להיתקל בלא מעט שימושים ציניים, ומספיק להיזכר באתר הפורנו שהחליט להגן על הנכס החשוב הזה ולתרום הכנסות מצפייה ב"סרטוני ציצים" לארגון הגדול ביותר לחקר סרטן השד. חודש נובמבר מגיע, הוא חודש המודעות לסרטן הערמונית. אני בטוחה שלא נראה קמפיינים דומים מהזווית ההפוכה, משום שהגוף הגברי הוא אף פעם לא כלי לשימוש או לשעשוע של נשים. הם בני אדם, ומחלות זה עניין רציני.
Por Amor a las Tetas from Por Amor a las Tetas on Vimeo.





React to WordPress