מכניסים צבע לעבודה
מי יודע כמה פעמים ראינו, בסרטים ובסדרות, את הסצנה (שהפכה כבר לקלישאה שחוקה משימוש) של עובד חברה, ביום הראשון לעבודה או חלילה ביום פיטוריו, כשהוא נושא בידיו ארגז קרטון עם חפציו האישיים?
משרד פרסום בשיקגו, שנות ה-20
מטיבען של קלישאות, הן מבוססות במידה ניכרת על המציאות ואכן, מיליוני אנשים ברחבי העולם חוו ויחוו את ההגעה (והעזיבה) למשרד חדש כחלק מעבודתם. בחלל המכונה "משרד" (שמתם לב, אגב, שהמילה נגזרה מהשורש "ש.ר.ד"? נקודה למחשבה!) מעביר העובד הממוצע בין 8-10 שעות ביממה, שזו באמת כמות נכבדת של שעות ערות, הרבה יותר משעות השהיה בבית. אין זה מוגזם, אפוא, לצפות מהמשרד שיהיה נעים, נוח ומזמין.
למשל משרדי גוגל:
אי אפשר לדבר על המשרד המודרני מבלי להתייחס לעידן האינטרנט, שאיפשר לעובדים רבים להעתיק את מקום עבודתם לפינה כלשהיא בבית. לכאורה, אין פשוט מזה- מה יותר קל מלעבוד בטרנינג על המחשב בבוקר, לעשות הפסקת קפה, כביסה ובישולים, ולהמשיך לעבוד?
על פניו, אכן מדובר בפיתרון מצוין, אך ניסיון של שנים (שלי, ושל עוד רבים שעובדים מהבית) מגלה שהתנאים הדרושים לעבודה יעילה הם זהים, בין אם מדובר במשרד חיצוני ובין אם עובדים בבית. על חשיבותה הרבה של סביבת עבודה מסודרת ומאורגנת נכתב ונאמר כבר כמעט כל מה שניתן לכתוב ולהגיד. אני אתרכז בנקודה שלעיתים מקלים בה ראש - הצבע.
כסא מנהלים, פיטרו
מגרות, B-Line, מחיר: 2500 שקל
נורות tolomeo בקמחי תאורה 1,100 שקל
ארונית תיקים של B-line, 578 שקל ליחידה
שולחן עבודה של קטלאן איטליה
מן הסתם, כל אדם בנוי אחרת, מגיב אחרת לצבעים שונים ומתפקד באופן אחר בסביבה צבעונית כזו או אחרת, אך בגדול, יש כמה נורמות "צבעוניות" שכדאי בהחלט לקחת בחשבון כשמעצבים סביבת עבודה:
צבעים בהירים (לבן, שמנת, תכלת) משרים רוגע ושלווה
צבעים כהים (שחור, אפור, חום, כחול כהה) משדרים אווירה שקולה ומכובדת
צבעים חיים (אדום, כתום, צהוב, ירוק ובעירבוביה) מעבירים תחושה צעירה, קולית ויצירתית.
ובהתאמה-נדיר להיקלע למשרד עורכי דין או שקירותיו צבועים בורוד או למשרד פירסום ואינטראקטיב המרוהט בכורסאות בצבע קוניאק עמוק ובשטיחים מקיר לקיר אפורים.
דוגמה למשרד מודרני (צילום מתוך elle decor)
משרדי חברת התוכנה freshview באוסטרליה
הצבע (או פלטת הצבעים) הנבחר לעיצוב החלל המשרדי, אמורים בדרך כלל ליצור את אותו האפקט על העובד ועל הלקוח המגיע לקבל שירות: באותה מידה שקליינט של רואה חשבון רוצה לקבל תחושה שהוא נמצא במקום רציני, כך גם רואה החשבון עצמו, סביר להניח שיוכל לעבוד ביעילות וללא הסחות דעת, אם משרדו יעוצב בהתאם למצופה ממנו.
משרדי חברת אינטרנט בפריז. עיצוב-פול קודאמי
במשרד העוסק בתחומי יצירה, כמו למשל עיצוב גרפי או פרסום, הלקוח מקווה לקבל רושם של יצירתיות מתפרצת, של ראש פתוח, של שבירת גבולות ומוסכמות, וחלל מלא צבע, אפילו מקושקש, הוא מה שייתן את התחושה שפה עובדים אנשים שחושבים מחוץ לקופסה, שיכולים ומסוגלים להפתיע ולחדש.
כמו תמיד בחיים, הדברים הם אינם חד משמעיים, ויש גם אפשרות לשלב בין סגנונות וצבעים, להכניס מנורות כתומות, למשל למשרד בהיר, או כורסאות אדומות למשרד בגווני אפור.
משרד לדוגמה של פיטרו, החל מ4,800 שקל
מיסטריאל, מתוך elle decor
מה שכדאי לזכור הוא שהצבע אחראי באופן ישיר על מצב הרוח של השוהים במשרד,עובדים וקליינטים כאחד, ולקבל החלטות עיצוביות בהתאם למצב הרוח המבוקש.
והכי חשוב, לשמור על אווירה טובה. כמו ב"משרד" של אבי משולם.





React to WordPress