מיזמים עסקיים בתחום החינוך
המוטיבציה מאחורי הקמת מיזם חינוכי
מעבר לרצון לפתיחת עסק עצמאי, כאשר מדובר במיזם בתחום החינוך, פעמים רבות המוטיבציה קשורה גם לרצון להביא ערך מוסף חינוכי. מורות רבות מרגישות שהעבודה בבית-ספר רגיל של משרד החינוך אינה מאפשרת להן לבטא בצורה מלאה את השקפת עולמן בתחום החינוך. המסגרות החינוכיות הקונבנציונליות הן לא פעם נוקשות- את מחויבת ללמד חומר קבוע המוכתב ע"י משרד החינוך, לתלמידים אין מספיק בחירה בהתאם לתחומי העניין שלהם, המוטיבציה שלהם ללמוד קשורה יותר לתגמולים ועונשים ופחות לסקרנות אישית, המסגרת מתקשה לתת מענה לצרכים אישיים של תלמידים , שיטות הלימוד מתבססות על שינון החומר הנלמד במקום להעניק לתלמידים כלים כיצד ללמוד ועוד. הורים רבים מעדיפים לשלוח את הילדים לבתי-ספר פרטיים מתחום החינוך האלטרנטיבי- בתי-ספר אנתרופוסופיים, בתי-ספר פתוחים, דמוקרטיים, או בתי-ספר עם אוריינטציה קהילתית-סביבתית.
בנוסף להקמת בתי-ספר עם גישת חינוך אלטרנטיבית, ניתן ליזום מיזמים חינוכיים שונים אשר יקדמו רעיון הקרוב ללבך. הקמה וניהול של מיזם חינוכי יכולים להיות עבורך הזדמנות להגשמה עצמית והתפתחות מקצועית, בשילוב עם תרומה לחברה ולקהילה.
המורכבות של מיזמים עסקיים בתחום החינוך
במהותו, מיזם עסקי נועד להרוויח כסף. גם אם מה שמניע אותך זה ליצור עולם טוב יותר עבור הדורות הבאים, העסק שלך צריך לספק פרנסה ולא להפסיד כסף. הביקורת הציבורית הכי נפוצה כלפי בתי-ספר פרטיים אלטרנטיביים קשורה לגובה שכר הלימוד. כאשר בית-הספר אינו ממומן ע"י משרד החינוך, התקציבים מגיעים לרוב מההורים. נשאלת השאלה, האם ניתן להקים מסגרת חינוכית אשר פועלת כמיזם עסקי (כלומר יכולה להיות רווחית מבחינה כלכלית) ובו זמנית היא לא תפנה רק לילדים ממשפחות בעלות יכולת כלכלית ולא תיצור הפרדה בין עניים לעשירים? התשובה יכולה להיות קשורה ליצירת מקורות הכנסה אחרים מלבד שכר לימוד. למשל, תרומות מקרנות יכולות לאפשר מלגות לתלמידים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך, ובכך להבטיח ששכר הלימוד אינו מהווה מחסום עבורם. דרך אחת לניהול בית-הספר הוא באמצעות עמותת הורים, כאשר ההורים בעמותה הם בעלי מעורבות פעילה בבית-הספר. במקביל, קיימת מגמה של משרד החינוך להכיר ולתמוך בבתי-ספר אלטרנטיביים, במידה ואלו עומדים בקריטריונים מסוימים.
מסלולי לימוד רלוונטיים
כדי להפוך לייזמת בתחום החינוך יהיה עליך להצטייד בהשכלה באחד משני התחומים: העסקי או החינוכי. רוב הנשים שיצאו לדרך עצמאית עשו זאת רק לאחר שהשלימו תואר שני בחינוך במכללה אקדמית. השכלה רחבה בתחום החינוך יכולה להעניק לך את העוגן הרעיוני למייזם שאת מבקשת ליישם. לא מעט מסלולים אקדמיים בחינוך מדגישים את הפן החברתי ומנהיגותי לצד ההיבטים הפדגוגיים של למידה ומעניקים לסטודנטים עולם מושגים רחב מאוד (קראי על כך בהרחבה) הבנה שיווקית או עסקית שתרכשי או תקבלי כתמיכה - יוכלו לאפשר לך לפרוש כנפיים ולעמוד בראשו של מייזם שיכול להפוך למפעל חיים או לחולל מהפכה שקטה בתחום.





React to WordPress