KNOCKNOCK: חזון בשחור לבן והרבה אפור
הבשורה הבאה
הן נפגשו בחורף שעבר במקום העבודה - שתיהן סטייליסטיות, מעצבות חנויות וחלונות ראוה. משהו באנרגיה חיבר ביניהן ותוך זמן קצר הן הפכו לחברות טובות.
הן עובדות במקביל, שרלוט מנהלת מיצוב ומסחר חזותי של המותגים הבריטיים טופ-מן (Topman), דורותי פרקינס (Dorothy Parkins) ומיס סלפרידג' (Miss Selfridg). יערה מנהלת מיצוב ומסחר חזותי של המותג טופשופ (Topshop). במסגרת תפקידן (Visual Merchandising) עיצוב חלל החנויות של המותג בארץ, סטיילינג בובות וחלונות ראווה, הקמת חנויות חדשות ברשת ועבודה שוטפת מול המותג בחו"ל.
שרלוט (47) מעצבת, נשואה ואם לשתי מתבגרות שעלתה ארצה לפני 11 שנה מהממלכה הבריטית. יערה (29) מעצבת, נשואה, בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר (בהצטיינות!) שחיה ונושמת לונדון.
בלונדון עבדה שרלוט בתחום יחסי ציבור בעולם האופנה. כשעלתה ארצה הייתה סטייליסטית במגזין 360 מעלות ובעלת פינת סטיילינג בעיתון מעריב. עסקה בעיצוב בתים ופתחה חנות בגדים ואקססוריז אותם הביאה מאיטליה וארה"ב.
לאחר שסיימה את התואר בשנקר, עבדה יערה בסטודיו הגרי בתל אביב. סטודיו המתמקצע בעיצוב ספרים, קטלוגים וברושורים. לפני 3 שנים עברה ל-TOPSHOP בתפקיד Visual Merchandiser ובמקביל לעבודתה כמעצבת מסחרית עשתה סטיילינג אישי. תוך שנה וחצי קודמה ומאז היא מנהלת מיצוב ומסחר חזותי של TOPSHOP.
לכאורה הן לא היו אמורות למצוא את אותה שפת עיצוב משותפת. אבל ברגע שפוגשים את תפיסת העולם העצובית והחזון המשותף להן, מבטלים במחי יד את הפרש השנים החוצץ ביניהן.
"למרות הפרש הגילאים בינינו, הוא לא משפיע על החיבור והחברות שלנו, כי יש לנו את אותו חזון, אותה הבנה".
מאיפה אתן שואבות את ההשראה לעיצוב שלכן?
"אחת הדמיות המרכזיות ממנה אנו שואבות השראה היא אודרי הפבורן ? השיק המתוחכם אך הבלתי מתאמץ, טונות של סטייל פשוט אך אלגנטי, והדיוק שבפרטים הקטנים - גזרות מינימליסטיות ונקיות מאובזרות בתכשיטים גדולים ומרשימים ? בסופו של דבר הכל מסתכם באקססוריז."
"חברת העיצוב הפינית "מרימקו" המוכרת בזכות הדפסי הבדים של החברה: הדפס הפסים האלמותי והדפס הפרחים - התמצית הגרפית של פרח הפטוניה.
מהדפסים גיאומטריים מינימליסטיים עד להדפסים עזי צבע המציגים ניקיון ודיוק, היא השראה בעינינו לזיקוק עיצובי שמגיע ממקום מאוד ידני וחופשי."
"שתינו אובססיביות לאופנה, אנחנו אוהבות לקנות, לקרוא מגזינים ושואבות השראה ממעצבים גדולים ובתי אופנה כמו בלינסיאגה, קום דה גרסון, איב סאן לורן, בוטגה ונטה ושאנל. שווקים בחו"ל הם מקום מופלא לקבל השראה, ארכיטקטורה של ערים כמו פריז ולונדון, בסופו של דבר, הכל מתערבב ונוצר משהו חדש שמתורגם לשפה העיצובית שלנו".
אין ספק שנקודת המוצא בתפיסה העיצובית של השתיים היא שהבית הוא מקום חי, נושם ונוח שאמור לספק לדייריו את הרוגע בניגוד מוחלט אל מחוץ לו, ניכרת בעיצוב המוגמר הפשוט אך לא פשטני.
מעצבות חזון משותף
כיצד אתן מעצבות את החזון המשותף?
"מבחינה ויזואלית, הבסיס שלנו הוא לבן, כמו דף נקי לתוכו אנחנו שוזרות את השחור הקלאסי. בשלב שני, אלמנט חשוב לא פחות הוא הטשטוש שבין החוץ לפנים - הכנסת אלמנטים נטורליסטיים מבחוץ לתוך הבית כגון עץ, פרחים ואבנים. כמו כן שילוב של מגוון חומרים, כל חומר נותן תוצאה אחרת במגע עם צבע או חומר אחר. טכסטיל הוא מרכיב הכרחי ומרכזי ליצירת שכבות ומגוון טקסטורות משתנות. Mix&Match של פרטים מעולמות שונים, במטרה לייצר תחושה שהבית הוא מקום שרוצים לחזור אליו".
עיצוב לוגו: דקל מימון
למה KNOCKNOCK?
"הידהוד הנקישה על דלת הוא הצליל הכי בסיסי שהבית שלנו מייצר. אנו מתייחסות לחווית עיצוב הבית ברבדים השונים - מגע, ריח, ניראות והשם שלנו מוסיף את רובד הקול."
להיכן מרחיקה תמונת הקריירה העיצובית שלכן?
"כמובן להרחיב את הפרויקטים לחו"ל, משלב תכנון הפרויקט, לעיצוב הפנים ועד לעיצוב הטקסטיל של האלמנטים/פריטים הנלווים."
הוקסמתי. KNOCKNOCK הוא תרגום חדש לתפיסות העיצוב המודרני העכשווי.
ליצירת קשר ולקביעת מועד פגישה
יערה 0546493925 forest.b@gmail.com
שרלוט 054-6363476 charliea38@gmail.com





React to WordPress