בלוג מצליח: איך עושים את זה?
בין אם אתם אדם פרטי עם תחביב וחדוות כתיבה או בעלי עסק עצמאי - אתם רוצים להיות נוכחים ומשפיעים ברשת. בניית אתר יכולה לעשות חלק מהעבודה, ורבים בוחרים לפתוח בלוג אישי או מקצועי כדי להגיע לקהל רחב יותר.
כל בלוגר רוצה שהבלוג שלו יהיה מעניין ובעיקר - ימשוך קוראים. פנינו לכמה בלוגרים מצליחים שהתחילו בקטן והיום הם גדולים - כדי לקבל השראה, כלים וטיפים שימושיים לתחזוק בלוג מוביל ברשת.
וולווט אנדרגראונד- דבורית שרגל
שרגל היא חלוצת הבלוגספירה הישראלית והראשונה בארץ שהדגימה כיצד בלוג יכול לשדרג קריירה, או לחלופין להפוך לקריירה. היא ניהלה תחת שם בדוי את הבלוג VELVET UNDERGROUND, שהיה הנושא החם בשיחות סביב ברזיות הבראנז'ה ב-2006. אחרי כמה חודשים במחתרת, שרגל נחשפה, הבראנז'ה נדהמה ומאז הבלוג, שעוסק בענייני תקשורת, ממשיך ומשמר את מעמדו כאחד המצליחים והנקראים ברשת.
מהו בלוג מוצלח?
שיש לו קוראים קבועים ומגיבים, שמתעדכן בקביעות, שמשתדל להיות נאמן לאיזושהי מציאות אובייקטיבית (כלומר, עובדות), שמתייחס לקוראיו ולהערותיהם ושיוצר תרבות שיחה אנושית סביבו.
איך בונים קהל קוראים קבוע ונאמן?
אי אפשר לגרור קוראים אליך. צריך להראות להם שאתה מחויב לכתיבה, שאכפת לך, שאתה מעריך ומכבד אותם.
איך מקדמים ומפיצים בלוג ברשת ?
מגיבים אצל אחרים עם לינק לבלוג שלך, מעדכנים על פוסט חדש בעמוד שלך בפייסבוק ובטוויטר, מקשרים לבלוגרים ולאתרים אחרים.
באיזו תדירות בלוג צריך להתעדכן?
את וולווט אני מעדכנת לפחות שישה ימים בשבוע, אם לא יותר.
מה חשוב לעשות בבלוג?
לכתוב באופן רהוט וקולח, הומור זה תמיד טוב. להשתדל בלי שגיאות. לחלק לפסקאות, להוסיף תמונות, לא לטרחן, לבדוק את עצמך בעשר עיניים בכל יום מחדש ולתקן טעויות, גם שנה (או עשר) אחרי שהתפרסמו. אני בעד כתיבה פרי סטייל, עם איזשהו קו מנחה כללי, ואפשר גם לשנות תוך כדי תנועה.
האם כותבים מה שרוצים, או שמכוונים למה שיפגע בטעם הקהל?
כמו בכל תחום בחיים, רצוי להיות נאמן לעצמך. לא חשבתי אף פעם על טעם הקהל, אני לא מסוגלת לשנות את סגנון הכתיבה שלי לכבוד מישהו - אפילו אם פעמים רבות אני לא מובנת.
האם פוטנציאל יצור הכנסות מכתיבת הבלוג הוא שיקול משמעותי ?
ממש לא! כתבו כי אתם רוצים לכתוב, לא כי בכוונתכם להתעשר. כשהתחלתי לכתוב זה היה מתוך דחף שאינו בר כיבוש. מי פילל שיום אחד אתפרנס מהבלוג.
.
ומה עוד?
להקשיב להערות מקוראים, חברים ואנשי מקצוע שעוברים בסביבה ומשיאים עצות.
ולהתמיד, נו, זה הכי חשוב.
נעלולה – שרון קפלן
שרון קפלן היא נעלולה, בלוג העוסק בצורה שוטפת בנעליים - בעיקר לנשים, אבל גם לגברים ולילדים ובצרכנות במובנה הרחב.
מהו בלוג מוצלח?
כזה שמסב הנאה למי שכותב אותו ולמי שקורא בו, מעורר עניין, מחשבה, או ויכוח, ונותן פרספקטיבה נוספת על הנושאים שהוא מטפל בהם.
מה לא לעשות בבלוג?
ראיתי כל כך הרבה בלוגים מצליחים מכל כך הרבה סוגים, שהדבר היחידי שאני יכולה לומר בוודאות הוא: אל תעתיקו מאחרים. אם עשו את זה לפניך, ויותר טוב – לך למקום אחר.
האם כותבים מה שרוצים בלי לדפוק חשבון, או שמכוונים למה שיפגע בטעם הקהל?
ברגע שחרצובות הלשון משתחררות, הסיכוי לקבל שיתוף פעולה מצד ספקי מידע יורד מאוד וצריך לדעת את זה לפני ולקחת בחשבון, להיזהר מלשון הרע שעלולה לחשוף את הבלוגר לתביעה וכמובן – להקפיד על זכויות היוצרים בתמונות כי פסקי דין מהזמן האחרון לא ממש מקלים על החיים שלנו כספקי תוכן.
.
האם כתיבת בלוג מוצלח צריכה להיות חלק עיקרי ומרכזי בחיים ובהיקף זמן ההשקעה, או עיסוק צדדי?
תלוי מה המטרה של הבלוג. בכל אופן, לא כדאי לפתוח בלוג ולוותר מיד על כל העיסוקים הקודמים. עדיף קודם לראות איך מסתדרים איתו.
ומה עוד?
אין תחליף לניסיון. המיומנות היא שהופכת אותך לבלוגר/ית טוב/ה.
תוכן סלולרי – גבע קרא עוז
גבע קרא-עוז הוא יועץ לפיתוח תכני ועסקי בתחומי הסלולר והאינטרנט אשר מחזיק בבלוג "תוכן סלולרי" העוסק בעולם הסלולר.
מהו בלוג מוצלח בעיניך?
בלוג שעונה על הגדרת הצרכים של כותבו ומגיע לקהל היעד הרלבנטי שהכותב מכוון אליו.
איך בונים קהל קוראים קבוע ונאמן לבלוג?
השיטה פשוטה: לכתוב הרבה, לכתוב מעניין ולכתוב טוב. חשוב לכתוב לפחות פעם בשבוע. זה המינימום.
איך מקדמים ומפיצים בלוג ברשת ?
בעזרת שילוב נכון של מילות מפתח בכתבות, במטרה להשיג מיקומים טובים בגוגל במילים הרלבנטיות. מומלץ גם לייצר קישורים והפניות על בסיס קבוע מבלוגים שעוסקים בנושאים דומים, להפיץ את תכני הבלוג ברשתות חברתיות ואפשר גם להציע פוסטים לאתרים גדולים לפרסום תמורת קרדיט והפניה.
האם צריך נושא או אג'נדה כקו מנחה לכל הפוסטים בבלוג?
כדי לתחזק בלוג אישי שעוסק במגוון רחב של נושאים, צריך להיות אדם מיוחד מאוד ובעל אישיות עשירה ומרתקת, לרוב הכותבים מומלץ להתמקד בנושא מוגדר.
בצק אלים-מאיה מרום
מאיה מרום, היא בעלת בלוג הבישול "בצק אלים" שנועד, כהגדרתה, לכל מי שאין לו שום ידע בבישול, וכולל מתכונים קצרים ופשוטים של מאכלים טעימים ופוטוגניים.
מהו בלוג מוצלח בעינייך?
כזה שחושב על הקוראים שלו בתור קליינטים לכל דבר ומנסה להקשיב לכל גחמותיהם.
איך בונים קהל קוראים קבוע ונאמן לבלוג ?
מספקים תוכן איכותי, שניכר שהושקעה בו מחשבה רבה, ושיהיה גם קצת מפתיע בכל פעם.
באיזו תדירות בלוג צריך להתעדכן?
בכל תדירות שתהיה לכם נוחה ותשאיר את זה בתור משהו כיפי ולא מעמסה על הראש. כולם אומרים ש"צריך" לעדכן פעם-פעמיים בשבוע. אני מעדכנת פעם בחודש ואני עדיין בחיים.
מה לא לעשות בבלוג?
אל תתמסרו בקלות ליח"צנים ובעלי אינטרס אחרים שיפנו אליכם, בשלב זה או אחר, פתחו את הקול האישי שלכם בבלוג ואל תדללו את התוכן בדברים שישרתו אחרים.
האם הפן המסחרי ופוטנציאל יצור הכנסות מכתיבת הבלוג הוא שיקול בפתיחת בלוג?
לא! אם מראש לא כותבים מעניין אישי ומכיף, מהר מאוד זה יימאס ויהפוך להיות כמו שיעורי בית.
סיכום: הטיפים לתפעול בלוג אישי או מקצועי
1. בלוג טוב הוא המון דברים, אבל בעיקר כזה שמספק עניין, נותן פרספקטיבה חדשה, מצליח להפתיע, מעורר מחשבה או ויכוח, מצליח להגיע לקהל היעד שלו וקשוב אליו.
2. אל תכתבו בשגיאות, אל תתמסרו ליחצ"נים, אל תשתמשו בתמונות בלי אישור ואל תעתיקו ממישהו שעשה את זה יותר טוב ולפניכם.
3. כתבו בתדירות שמתאימה לכם - כל יום, אפילו כמה פעמים, אפשר כמה פעמים בשבוע - עדיף בטווח שלא לא יותר מחודש בין פוסט לפוסט.
4. אג'נדה ונושא מדויק וברור - עדיף שיהיו.
5. קדמו את הבלוג שלכם ברשתות חברתיות, פורומים, דרך כתיבת מילות חיפוש נפוצות.
6. תהנו מזה. בלי זה, קצת חבל.
לפתיחת בלוג אישי משלכם ב onlife:
הרשמה קצרה ל onlife, לחיצה קטנה על "פתיחת בלוג משלך" - ויש לכם בלוג !
לפתיחת אתר עצמאית משלך ב onlife:
הרשמה קצרה ל onlife והאתר המקצועי שלך, יחד עם הבלוג המקצועי שלך, מוכנים ומזומנים לכתיבה.





React to WordPress