מאז שהקריירה שלה החלה לנסוק בשנות ה-80 המאוחרות, מריה קארי מכרה למעלה מ-200 מיליון אלבומים, סינגלים ווידאו קליפים ברחבי העולם שהכתירו אותה לזמרת הנמכרת ביותר של כל הזמנים, כך לפי בילבורד. "העניין הוא לא רק השירה שלי, אני גם כותבת ומפיקה ומחברת את השירים האלה", אומרת קארי בראיון למישל טרנר ב-CNN.

 

עוד באון לייף:

 

קולה הייחודי, שמגיע לחמש אוקטבות, והיכולת לכתוב להיט אחר להיט הכתירו את קארי לכוח מוזיקלי במשך כמעט 25 שנה. ועם אלבום חדש בדרך, אין לה שום כוונה לעצור.

"בתהליך הכנת האלבום אני זוכרת שאמרת שאת מסרבת לקפוץ על 'עגלת הלהקות'", אומרת טרנר. "את רואה טרנדים חדשים במוזיקה כל הזמן, כמו מוזיקת ריקודים אלקטרונית. מדוע חשוב לך כל כך להישאר נאמנה לעצמך וליצור באותו הסגנון?"

על כך משיבה קארי: "אם אני לא נשארת נאמנה לעצמי? למה אני עושה את זה? מה אני עושה בכלל? התשובה היא שאני אוהבת לעשות מוזיקה".

 

אבל קארי יודעת שביסוס קריירה מוצלחת ומשגשגת דורש יותר מאהבה למוזיקה. זה גם דורש הבנה בעסקים. טרנר שואלת את קארי על הדרך שעברה מדמות האמנית לעבר אשת העסקים שהיא. קארי משיבה שמאז ומעולם התעניינה בעסקי המוזיקה. "אפילו כילדה, בזמן החתימה על חוזה ההקלטות הראשון שלי – והייתי בת מזל לעיין במסמכים רבים – התעניינתי גם בצד העסקי. ככותבת שירים, אפילו בגיל צעיר, הייתה לי את היכולת לומר שאיש לא יכריח אותי לבצע שירים של אנשים אחרים".

 

זה לא סוד שעד היום תעשיית המוזיקה נחשבת לעולם של גברים, אבל עבור אמנית כמו מריה קארי משמעות שינוי המגמה הזאת היא להיות בשליטה על המוזיקה שלה ועל המורשת שלה.

 

"כל כך קל לעולם לתת קרדיט לגברים שבשליטה, במיוחד לאלה שאנחנו מאוד מעריכים ומכבדים על מי שהם ועל כל ההישגים שלהם", היא אומרת. "אבל כשאני חושבת על המלה הידועה ביותר בהיסטוריית העולם - "דיווה", אני שמה לב שאנחנו נוטים להסתכל על זה ולהתעלם מכל השאר. לפני שאני מבצעת, אני כותבת שירים, אבל לציבור הרבה יותר קל לחשוב: 'תראו מי כאן, המנהל הגדול הגיע והציל את היום', מכיוון שקשה לדמיין שאני מעורבת כל כך בתהליך יצירת המוזיקה".

 

 

* במסגרת שיתוף הפעולה החדש בין און לייף לרשת CNN נביא לכם מדי חודש שני ריאיונות עם הנשים המרתקות והמובילות בתחומן בעולם, בסדרה חדשה שתשפוך אור על הקריירה, על החיים ועל הרעיונות שלהן. 

 

לפרויקט "נשים מובילות"