ספיידרמן המופלא: עשוי טוב אבל מיותר

ספיידרמן המופלא נוצר כדי להיות גירסא משופרת של כל סרט קומיקס שאי פעם נוצר. במילים אחרות, ספיידרמן החדש הוא הסרט האולטימטיבי. אז למה מיותר? 

 

עוד ב-Onlife:

 

מבחינת קהל יעד, הסרט פונה לכל פלחי השוק באשר הם. בין אם מדובר בילדים שספיידרמן עבורם הוא מודל לחיקוי, נוער שאוהב אקשן או מבוגרים שגדלו על הדמות וירצו לראות מה השתנה בסרט החדש.

 

הבנים יהנו מהאקשן המשובח, הבנות – ממערכת היחסים הפוטוגנית און ואוף סקרין של כוכבי הסרט אנדרו גארפילד ואמה סטון. לכל אלו שרואים סרטים לפי שמות השחקנים המופיעים בהם – במידה וגארפילד וסטון אינם שמות "חזקים" מספיק עבור האסכולה, המפיקים טרחו והביאו סוללת שחקני חיזוק מרהיבה.

 

 

החל ממרטין שין הותיק, שהנוער מכיר רק משידורים חוזרים של הבית הלבן אבל המבוגרים יזכרו לעד מאפקוליפסה עכשיו. סאלי פילד שחקנית דרמות מוערכת (שכל רגע חיכיתי שתפרוץ בבכי, תחבק את אנדרו גארפילד ותייבב "אתה באמת באמת אוהב אותי"), דניס לירי המצוין וריס אייפנס – לעד השותף התמהוני של יו גרנט בקומדיה הרומנטית נוטינג היל.

 

אז מה עוד צריך? אולי קצת נשמה. כי ספיידרמן המופלא הוא כל הדברים שעושים סרט טוב, אבל בצורה שגורמת לך לשכוח מה ראית רגע אחרי שיצאת מהקולנוע. 

 

אנדרו גארפילד מגלם את פיטר פרקר, תיכוניסט, חנון, לא יוצא דופן במיוחד, שלראשונה בסדרת ספיידרמן אנחנו לומדים קצת על עברו ומה המניעים שלו להתחיל להסתובב במעבדות של עכבישים. 

 

גארפילד הוא בחור חינני בכל קנה מידה, בעל מימיקת פנים מצוינת והוא נכנס לנעליו הגדולות של ספיידרמן בצורה חלקה. עם זאת ועם כל האהבה, פרט להיותו "חמוד יותר" מקודמו בתפקיד, טובי מגווייר, אין באמת הצדקה לעשות סרט חדש הדומה באופן כל-כך משמעותי לראשון. סליחה, במקום מרי ג'יין, לחברה קוראים גוון סטייסי. והיא בלונדינית. התנצלותי הכנה.

 

 

פרקר חי אצל דודיו בשלווה יחסית, עד שיום אחד הוא מוצא מזוודה מסתורית ששייכת לאביו, ויוצא למסע לחיפוש נסיבות היעלמותם של הוריו. מסע שמוביל אותו למעבדתו של ד"ר קורט קונורס, שותפו לשעבר של אביו. ד"ר קונורס, מדען בעל יד אחת, שהקדיש את חייו למציאת הנוסחא שתשנה את חייהם של בעלי מומים פיזיים והוא ביניהם, רצה יחד עם אביו של פיטר, להפוך את העולם למקום טוב יותר ואנשים לבריאים ומושלמים פיזית. כמובן שמשהו בדרך השתבש.

 

סיפור העלילה הוא למעשה הרעיון שעומד בבסיסו של הסרט. ממש כמו ד"ר קונורס שרוצה להשתדרג ולהיות הגירסא המושלמת של עצמו, כך גם המפיקים של ספיידרמן המופלא רצו לברוא את יצור הכלאיים המושלם של סרטי הקיץ. וכך הפך ספיידרמן הרגיל לספיידרמן המופלא. 

 

כאמור, הסרט עשוי היטב ונע במיומנות על הציר בין פעולה לדרמה וניתן היה לחשוב שהבעיה הכי חמורה היא משקפי תלת המימד שנראה שלא עוזבים אותנו בתקופה האחרונה. אבל הבעיה הגדולה מתחילה ברגע שמסתיים הסרט, ואז שוכחים מה בעצם ראיתם בשעתיים האחרונות, כי לספיידרמן המופלא אין באמת משהו חדש או מעניין להגיד.

 

כל שנותר לי להגיד לכם, הצופים, שבוודאי ובוודאי ילכו לראות את הסרט, "כי זה ספיידרמן" וכי "צריך לראות מה הם עשו עכשיו", אין בעיה, אתם תקבלו את השעתיים שלכם של פאן, אקשן, פסיכולוגיה בגרוש ואפילו קצת רומנטיקה. אני פשוט מקווה בשבילכם שהרומן בין אמה סטון וגארפילד יחזיק מעמד. בכל זאת, יהיו עוד סרטים בסדרה שצריך לקדם.

 

אנדרו גארפילד ואמה סטון העבירו את הכימיה מהמסך הביתה

תגובות (0)
הוסף תגובה