הגיל הרך: מהם סימני האזהרה

 

הנה 10 סימני זיהוי שכיחים

שעשויים לסייע באיתור מוקדם של קשיים בגיל הרך:

  1. ישנה תחושה שהילד אינו מצליח לבטא את מלוא היכולות שלו בצורה עקבית ויעילה. 

  2. הילד מתנגדמתחמק או נמנע בעקביות מהתנסות במיומנויות יסוד או במטלות שמרבית בני גילו נהנים מהן כמו ?ציורכיורגזירהדפי עבודהמשחקי הרכבהפעילות גופניתמשחקי כדור,משחקי חשיבהשעת סיפורוכ"ו. מרבה לומר "משעמם לי" כשלמעשה מתכוון ל"קשה לי".

  3. תפקודו הכללי של הילד מצביע על דימוי עצמי נמוךחוסר ביטחון ותלות גבוהה במבוגרהוא מתקשה לשתף פעולה או לקבל עזרהמגיב בכעס ומתפרץ כאשר נחשף למצבי קושיתסכול,הפסד או כישלון.

  4. הילד מתקשה להתמודד או לסיים מטלות מכוונות שלא הוא בוחר אותןהוא אדיש ואינו מגלה עניין בגירויים השוניםמבטא מוטיבציה נמוכה ומתקשה להתמיד בפעילות לאורך זמן.

  5. הילד מתקשה בהתארגנות עצמאית וברכישת הרגלים יומיומיים, כמו ? הרגלי אכילהלבושרחצה,איסוף משחקים וכ"ו.

  6. תפקודו של הילד מצביע על סרבול מוטורי וקושי בתכנון תנועות גסות ו/או עדינותמרבה להיתקל"בלי כוונהבדמויות אנושיות או בחפציםמתקשה לשמור על שיווי משקלמתקשה לתפעל ולעשות שימוש יעיל בחפצים כמו ? סכו"םפתיחת ברזמשחקי הרכבהמספרייםמכחולעיפרון..

  7. הילד מתקשה להתמודד עם מטלות הדורשות הרגלי למידה וכישורי חשיבה כמו משחקי קופסא,דפי עבודה, פזליםמשחקי זיכרון לוטו דומינו / מסלולהעתקת צורות ודגמיםזיהוי ושיום של ספרות ואותיותוכ"ו.

  8. ניכרים שיבושים בתפקודי שפה ודיבורמובנות דיבור נמוכהקושי ברכישת מילים ומושגיםדיבור קטוע ולא רצוףשיבושי היגוימבנה משפט לקויטעויות בהטיית שמות עצם ופעלים, קשיים בשליפת מילים, בזכירת שירים ודקלומים קצרים או בזכירת סדרות קבועות כמו ? ימי השבועציר המספרים ורצף האותיות..

  9. תפקודו של הילד מצביע על קושי ברכישת ידע חדש או ביכולת לעשות שימוש מושכל בידע קודם.למשלמתקשה במטלות הדורשות שליפת מידע מזיכרוןעונה תשובות אסוציאטיביות שאינן רלוונטיות לשאלהמתקשה להבין הוראותמגלה מוסחותעובר מנושא לנושא בחטף ובלא הבחנה בין טפל לעיקרמתקשה בהסקת מסקנות או בהבנת רצף של יחסי סיבה ותוצאה.
  10. הילד מתקשה להתמודד עם מטלות הדורשות ידע וחשיבה כמותיתכמוספירהמניהמספר סודרהשוואת כמויותהתאמת כמות לספרההבנת היחס בין הכמויותוכ"ו.

ועוד משהו:

דיווח של הצוות החינוכי יכול לספק מידע משמעותי על סגנון ההתמודדות וההתנהגות של הילד בהשוואה לקבוצת השוויםמידע זה עשוי לסייע מאד באיתור, בזיהוי ובהערכה מדויקת של תחומי החוזק לצד תחומי הקושי של הילד. במקרים רבים הצוות החינוכי מתלבט באשר למסגרת המשך כמו מעבר מגן טרום חובה לגן חובה או מעבר מגן חובה לכיתה א. 

מומלץ לאסוף נתונים באשר ליכולתו של הילד ליצור קשר עם הסובבים אותו או לשתף פעולה עם בני גילו ועם דמויות סמכותיותמידע אודות יכולתו להעסיק את עצמומידת התלות שלו במבוגר והצורך בתיווך על מנת למלא מטלותמידע על יכולתו להתמיד בפעילות או לחלופין לעבור מפעילות לפעילותיכולתו להתארגן או להסתגל לשינויים וכן מידע באשר לטווח הריכוז והיכולת שלו למקד קשב וחשיבה לאורך זמן.   

וכן: ישנם סימני זיהוי נוספים שמאפיינים את "קבוצת הסיכון" של לקויות הלמידה.

הורה יקר: 

מרגיש לבד ולא כל כך יודע כיצד לעזור לילד שלך? 

מתלבט ולא בטוח אם באמת יש סיבה לדאגה?

אם גילית כמה מהסימנים הללו יתכן שילדך נכלל בקבוצת סיכון לפתח לקויות למידה. 

שים לב: הכוונה ועזרה מקצועית יכולים לשנות את עתידו של ילדך

כי כל אחד יכול להצליח בעזרת תמיכה ותנאים מתאימים!

כדי להתייעץ איתי ולקבל עזרה מקצועית הקש 4300230 077

אפשר גם ללחוץ כאן, להשאיר לי הודעה ואחזור אליך בהקדם

אל דאגה: כל הפרטים נשמרים בחסיון מלא  

לחץ כאן כדי לדעת במה אוכל לעזור לילד שלך

 וכאן כדי לדעת כיצד לקבל יותר תוצאות בפחות הוצאות

 

תגובות (0)
הוסף תגובה