כנס "שווה פיתוח" השנתי – יוצרים מרחב צריכה שוויוני לאנשים עם מוגבלות

כנס "שווה פיתוח" השנתי של און לייף בשיתוף ביטוח לאומי, הג'וינט, ציונות 2000 ובראבו, נערך בתחילת החודש בבית יהושוע, ובו לקחו חלק כ-150 משתתפים, ביניהם אנשים עם מוגבלויות, בני משפחותיהם, נציגי עמותות ואנשי מפתח בחבות והארגונים הגדולים במשק. מטרתם המיזם היא לקדם מרחב צריכה שוויוני עבור אנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם באמצעות התאמה ופיתוח של מוצרים ושירותים ייעודיים, תוך שימת דגש לאו דווקא על הנגשה פיזית, אלא על עבודה מול מנהלי שיווק ופתוח מוצר על מנת להרחיב את סל המוצרים והשירותים ולהטיב את חוויית הצריכה עבור אנשים עם מוגבלויות. הכנס מהווה קול עבור אנשים עם מוגבלות להשמיע את קולם, ועבור אגונים וחברות לשמוע את צרכיהם.

את פני המבקרים בכנס קיבלה תערוכה ייחודית המבוססת על קבוצות מיקוד בהן השתתפו אנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם על מנת לאפיין את הקול הצרכני הייחודי עבורם. את הכנס פתחנו עם אפרת שטרן – מנכ"לית "הג'וינט" ישראל, מורן מזרחי – מנהלת אגף הקרנות של הביטוח הלאומי, שרי נוריאל – מנכ"לית "ציונות 2000" והדס גולדשטיין – מנכ"לית און לייף. לאחר מכן המשכנו עם פאנל שיווק שהרכב מנציגי חברות שכבר עשו את זה, ופיתחו מוצר מותאם עבור אנשים עם מוגבלות, מהם שמענו על האתגרים, ההישגים והתובנות שלהם מהתהליך.

בהמשך שמענו מנועה ניצן, מרפאה בעיסוק ומומחית בטכנולוגיה מסייעת ועיצוב מכליל על ההבדלים בין הנגשה פיזית והכללה, ועל כיצד ניתן לעשות זאת בצורה מותאמת לכולם – עם ובלי מוגבלויות. אחריה, שמענו מקרן בקרת, שמאחוריה ניסיון של 20 שנה במגזר העסקי בחברות בין לאומיות גדולות, על איך הובילה יחד עם 'שווה פיתוח' את פרויקט הנגשת אריזות תפוצ'יפס לאנשים עם מוגבלות. שמענו ממנה על התהליך ועל ההשפעה שלו על החברה – הן מבחינת הקהל והן מבחינת העובדים והעובדות.

לאחר מכן שמענו את יניב ויצמן, מנכ"ל ומייסד TEENK – המתמחה בשיווק ופרסום לבני נוער, כדי להבין איך מספרים את הסיפור בעולם השיווק החברתי- כלכלי, ולקבל השראה על שיווק סגמנטלי. יניב פרץ דרך באופן בו הלקוחות העסקיים שלו מקשיבים ומשווקים לבני ובנות נוער, וכיצד ניתן לתרגם זאת לאופן בו הן משווקות לאנשים עם מוגבלויות. בסיום ההרצאה של יניב התחלנו למעגלי סיעור מוחין בהם לקחו חלק המשתתפים- אנשים עם מוגבלויות, בני משפחותיהם, נציגי העמותות ואנשי המפתח בחברות והארגונים הגדולים במשק- על מנת לחשוב יחד כיצד נוכל ליצור מרחב צריכה שוויוני יותר. המעגלים נועדו על מנת לתת הזדמנות לאנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם במה להשמיע את צרכיהם, ולנציגי החברות והארגונים לשמוע ולחשוב כיצד ניתן ליישם.

לסיום, פגשנו את אושיית הרשת וכתב הדיגיטל של כאן 11 דניאל מורס, המתמודד עם תסמונת טורט, כדי לשמוע על החיבור המיוחד בין משפיעני רשת לאנשים עם מוגבלות. דניאל סיפר לנו על הייחודיות ועל האופן בו אנשים עם מוגבלות מביאים לא רק ערך, אלא גם תוכן אותנטי ואדג'יות בלתי ניתנת לתחליף, ועל כיצד שילובם במידה ובייצוג מותגים מקבל מקום אמיתי בחברה.

 

 

אנשים עם מוגבלויותשווה פיתוח