רונית פטר היא עסק של אישה אחת יצירתית בשם פטרונא, שהקימה בעשר אצבעותיה, תרתי משמע, עסק ייחודי למוביילים שאין כמותם בעולם כולו. "באופי שלי אני תמיד זזה ויש לי מגוון יכולות, אבל במשך שנים חיפשתי את הצבע הייחודי שלי ושאלתי – מה אני צריכה לעשות כדי למצוא את הייעוד שלי?", היא מספרת.

 

רונית, שבקריירה הקודמת עבדה בכלל כיועצת שיווק, תמיד עיצבה בבדים ובטקסטיל להנאתה. "יום אחד הגיעה לעסק הקודם שלי מישהי שעסקה בעבודת יד המשלבת חריזה. היא בכלל לא הייתה מודעת ליכולות האמנותיות שלי, אבל יעצתי לה איך לחרוז נכון את החרוזים והיא התרשמה והעבירה אליי את כל ייצור החריזה לפריטים שהיא עיצבה".

 

איך להכיר את המוצר לעולם?

וביצירה כמו ביצירה, דבר הוביל לדבר, ורונית מצאה את הצבע הייחודי שלה והחלה לשלב גדילי בד, פעמונים וחרוזים ויצרה מוביילים ססגוניים בעלי אופי משלה. "עליתי על משהו שאף אחד אחר לא עשה, זה היה מוצר חדש. הרגשתי שיש לי מוצר מנצח, אבל לא ידעתי איך לחשוף אותו לעולם, רציתי שיכירו אותו. הבנתי שאני צריכה עזרה וליווי", היא אומרת, "חיפשתי בגוגל וראיתי שאף אחד לא מחפש מובייל. כך הגעתי למעוף ולהבנה שאני צריכה לפתוח חנות אינטרנטית".

 

 

זה השלב שבו פנתה רונית למרכז עסקים מעוף ראש פינה, הנמצא בקרבת מקום מגוריה, יסוד המעלה. היא נפגשה עם מנהלת מרכז העסקים ועם המלווה העסקית אישית ניצן בלום סלע לפגישת מיפוי. "הפגישה הייתה מדויקת וניצן ממש קלטה אותי, התלהבה מהמוצר והאמינה בי ובו", מספרת רונית, "בהמשך זכיתי לליווי מצד לירן וויס, אחד המומחים הגדולים בארץ לחנות האינטרנטית Etsy המיועדת לעבודות אמנות ויצירה".

 

 

"רונית הגיעה אלינו באוקטובר והביאה מוביילים מיוחדים שהיא יוצרת, שהם מאוד ה'אני מאמין' שלה בצבעוניות, בחי?ת ובשמחה שמועברת בהם", מספרת ניצן, "היא אדם מעניין מאוד וזה ניכר ביצירה שלה. אחרי המיפוי הראשוני היה ברור שהכיוון הוא מסחר מקוון. היא עברה אצלנו במעוף קורס פייסבוק וקורס של מסחר מקוון. היתרון הגדול של המסחר המקוון היא הרחבת הפעילות העסקית מעבר לגבולות הגיאוגרפיים, ובעצם לכל העולם. אתר Etsy היא זירה של מסחר של יצירות בעבודות יד ויצירות אמנות, והיה מתבקש שיוצרת כמו רונית תציג שם את העבודות המקוריות שלה".

 

 

מלבד הליווי המקצועי, קיבלה רונית בזכות מעוף גם מענק כספי מפרויקט "ישראל דיגיטלית", המוענק מטעם המדינה לעסקים בפריפריה כדי להתגבר על המרחקים הפיזיים – ולהגיע בעצם לכל העולם - בעזרת הזירות הדיגיטליות. "בזכות הליווי למדה רונית איפה למקם באנרים, מתי לפרסם, אילו תמונות לשבץ, איזה מוצר למקם באיזה מקום וכדומה, הכל בכדי למקסם את החשיפה ולמקד אותה לקהל היעד. זה פרויקט מדהים", מסכמת ניצן.

 

 

גם מבחינת רונית המיזם נושא פירות עסיסיים במיוחד. " הייתה לי בעבר חנות ב-Etsy והיא לא הייתה מוצלחת בכלל, לא מבחינת מכירות ולא מבחינת כניסות. ובזכות הליווי וההדרכה של לירן עשינו עבודה מדויקת של מילות חיפוש ופילוח, מה שאני מכנה 'חריש עמוק', ובלי לקדם בכסף מדי יום נכנסים לחנות האינטרנטית שלי כ-100 מבקרים ויש גם מכירות רבות, ולא מדובר במוצר זול", היא מספרת. תוכלו להתרשם מהחנות המקוונת של רונית הפועלת בנוסף לחנות האינטרנטית שלה בארץ.

 

 

לדבריה, היעד הבא היא פתיחת גלריה משלה, גם כן בזכות הליווי העסקי של מעוף. כדי לבדוק את השטח השתתפה רונית בחנות פופ-אפ בשוק הפשפשים ביפו וחשפה את מוצריה הייחודיים לקהל הרחב ולקהל המקצועי של מעצבי פנים. "הכל קשור למעוף, הכל מגיע מהאמון ומההכרה שקיבלתי מהם".