אי אפשר לברוח בתקופה האחרונה מרבקה בלאק והשיר המעיק שלה Friday, ובת ה-13 צפויה להרוויח מעל למיליון דולר עם "שיר הפופ הגרוע ביותר בעולם", בעקבות החשיפה שקיבלה ביוטיוב. נכון לעכשיו, היו לקליפ כ-90 מיליון צפיות. 

 

בלאק פשוט ניצלה את הפלטרפורמה החדשה שהשיקה יוטיוב במאי האחרון. הפלטפורמה החדשה מאפשרת לגולשים המעלים קליפים לאתר להצטרף לתוכנית השותפים שלה וכך להרוויח כסף באמצעות הצגת פרסומת לצד הסרטון.

 

 

כך, בעצם, אנשים מן השורה יכולים להפוך את יוטיוב למקור הכנסה. כוכבי הווידיאו הבאים הצליחו להגיע להכנסה של מעל 100 אלף דולר בעקבות הפופולאריות של הסרטונים שלהם.

 

שיין דוסון (Shane Dawson)– הרוויח כ-350 אלף דולר

 

לדוסון יש שלושה ערוצי יוטיוב שונים. הערוץ הפופולארי ביותר שלו הוא ערוץ פרודיה מוזיקאלי אשר מציג מערכונים ומתיחות. הערוץ השני שלו הוא מעין בלוג הנקרא ""AskShane וערוץ נוסף אותו הוא מצלם אך ורק באמצעות האייפון שלו.

 

.בשנה שעברה זכה דוסון בתואר "Top Web Star" בטקס The Teen Choice Awards. כמו כן, מגזין פורבס כלל אותו ברשימת 25 סלבריטאי הרשת של 2010. דוסון נהנה ממעל ל-400 מיליון צפיות בשלושת הערוצים שלו, וכל סרטון שלו צובר בין 2 מיליון ל-4 מיליון צפיות. הוא  מצהיר כי "גם אם יציעו לי תכנית טלוויזיה אני לעולם לא אפסיק לשדר באינטרנט". 

 

 

התפוז המעצבן - 288 אלף דולר

 

מדובר בסדרה על פירות מדברים שמתרחשת ברובה במטבח. מי שיצרה את התוכנית היא דנה באודיגהיימר (Dane Boedigheimer) והיא גם זו שמדובבת את התפוז המעצבן. רוב הסרטונים של התוכנית מקבלים בין 6 מיליון ל-12 מיליון צפיות כאשר חלק מהסרטונים (כמו זה שלפניכם) זוכים ב-32 מיליון צפיות. בסך הכול נהנית התוכנית מ-350 מיליון צופים.

 

 

פיליפ דה-פרנקו  - 181 אלף דולר

פיליפ דה-פרנקו מנחה תכנית ביוטיוב כל שבוע בין הימים שני-חמישי. בתוכנית הוא מדבר על כמעט כל נושא החל מפוליטיקה ועד לתרבות הפופ. התוכנית שלו כוללת עד כה 672 סרטונים כאשר כל סרטון נהנה מ-2 מיליון צפיות בערך. בסך הכל נרשמו כ-250 מיליון צפיות.

 

 

ראיין היגה - 151 אלף דולר

 

ראיין היגה יצר את הסדרה "כיצד להיות גנגסטר" (“How to be a Gangster”) וצבר באמצעותה 2.6 מיליון מנויים קבועים. לתוכנית 82 סרטונים כאשר לכל סרטון יש בין 3 מיליון ועד 32 מיליון צפיות. בסך הכול נהנית התוכנית מ-206 מיליון צופים.  

 

 

"פרד" – 146 אלף דולר

 

פרד פיגלהורן שעומד במרכז הסדרה על שמו הוא דמות בדיונית בת 6, אשר מגולמת על ידי יוצר הסדרה לוקאס קרוקשהנק (Lucas Cruikshank). פרד מגיע מבית שלא מתפקד כמו שצריך וסובל מבעיית כעס מוגברת. בדצמבר 2009 ערוץ ניקולודיאון צילם את הסרט "פרד" אשר עלה לשידור בספטמבר 2010.

 

כמו כן החל מהחודש שעבר קרוקשהנק עסוק בצילומי עונה שנייה. כל סרטון של הסדרה ביוטיוב מקבל בין מיליון צפיות  ועד 11 מיליון צפיות. בסך הכל נהנית הסדרה ביוטיוב מ-250 מיליון כניסות.

 

 

שיי קארל - 140 אלף דולר

 

שיי קארל יוצר מערכונים ומתיחות עבור יוטיוב. לפני שהחל להתפרנס מהצלחתו באתר עבד קארל ב-20 עבודות שונות. קארל העלה עד כה 220 סרטונים כאשר בכל סרטון צופים בין חצי מיליון ועד 2 מיליון צופים בממוצע. בסך הכל קארל נהנה מ-193 מיליון כניסות.

 

 

סמוש - 113 אלף דולר

 

יאן הוקס (Ian Hecox) ואנטוני פאדילה (Anthony Padilla) הם צמד קומיקאים הקוראים לעצמם Smosh. הסרטון הראשון שלהם  “Pokemon Theme Music Video” צולם ב-2006 ומאז צברו הצמד מעל ל-1.7 מיליון מנויים קבועים.

 

כל סרטון של הצמד מקבל בין מיליון ל-11 מיליון צפיות ובסך הכל נהנים הזוג מ-154 מיליון כניסות.

 

The Young Turks - כ-110 אלף דולר

 

מדובר בתוכנית הפוליטית הראשונה ברשת שכיום מחזיקה בתואר "תכנית החדשות האינטרנטית המצליחה ביותר בעולם". התוכנית מעלה תכנים משעשעים וחדשותיים מדי יום ביוטיוב אך היא משודרת גם ב- Sirius Satellite radio. המנחה של התוכנית הוא צ'אנק יוגר (Cenk Uygur).

 

התוכנית העלתה עד כה 8672 אלף סרטונים כאשר רוב הסרטונים נהנים מ-30 אלף צפיות, אולם חלקם מגיעים גם למעל 4 מיליון צפיות. בסך הכל נהנית תכנית החדשות האינטרנטית מ- 153 מיליון כניסות.  

 

 

הישראלי שעשה את זה - נוי אלוש

 

סיפור ההצלחה המקומי שלנו הוא כמובן נוי אלוש, המוזיקאי שיצר את הקליפ הידוע על קדאפי "זנגה זנגה" . אלוש ניסה גם הוא להצטרף לתוכנית השותפים הרווחית של יוטיוב אולם בשל בעיות של הפרת זכויות יוצרים (הערוץ שלו מורכב בעיקר מרמיקסים ופרודיות מוזיקאליות) יוטיוב דחתה את בקשתו. בשל דחיית הבקשה אלוש עדיין לא קיבל תמלוגים מהאתר על "זנגה זנגה" על אף שכבר הגיע למעל 3.6 מיליון כניסות.

 

אלוש טוען ש"בסופו של דבר עשיית כסף מיוטיוב זה לא רק מההכנסות הישירות מהאתר, אתה פשוט מנצל את הפלטפורמה הזו בשביל שאנשים יחשפו לזה ואחרי זה אתה יכול לעשות עם זה מה שאתה רוצה בחוץ".