פייסבוק: איך לקדם את עצמכם בעזרתו. טיפים והמלצות
"אנחנו חייבים להיות בפייסבוק", הוא משפט שיש להניח כי כל מנהלת שיווק, בעלת עסק, אשת אדמיניסטרציה או עקרת בית במיל' שמעה מתי שהוא במהלך ששת החודשים האחרונים.
כל כך הרבה אמירות גדולות על מהפכת הרשתות החברתיות, כל כך הרבה פעמים האות F בכל מקום; בכל פרסומת, על כל חלון ראווה, בכל שלט חוצות, בניו יורק אפילו ראיתי תחתונים עם F גדול עליהם.
מהי באמת המשמעות של נוכחות ברשתות חברתיות?
בואו נתחיל בלהוציא קצת אוויר מהגדרות מנופחות – אין דבר כזה רשתות חברתיות בישראל. יש דבר כזה בעולם הגדול, כלומר באמריקה, אבל בארץ יש רשת חברתית אחת ואין בלתה – קוראים לה פייסבוק וכל מי שצעד אי פעם לידה בניסיון להיות לה אח למשפחת הרשתות החברתיות נמחק, צומק, התייבש ונשר בדרך.
נכון להיום, עם כמעט 3.5 מיליון יוזרים רק בארץ הנוכחות בפייסבוק הפכה להיות סוג של מאסט – אם אין לך כזה אתה כנראה לגמרי לא ב-2011. הבעיה היא בפרשנות של ה"כזה" – מה זה אומר ש"יש לך פייסבוק"? האם פתיחת עמוד במקרה הטוב או פרופיל במקרה הרע מספק? כמה חברים זה נחשב "טוב"? ומה לעזאזל עושים עם זה?
בבואכם לבדוק את עצמכם בזירת הפייסבוק שימו לב היטב לעקרונות הבאים:
מיהו קהל היעד שלכם?
מהם הגילים שלו? איפה הוא גר? מה מעניין אותו גם בלי קשר ישיר למוצר שלך?
אילו תכנים יעניין אותו לצרוך בפייסבוק?
נתקו את עצמכם לרגע מהפן העסקי וחשבו – מה הכי מעניין אותם? איזה ידע הכי יעזור להם? איזה עולם תוכן אמיתי שקשור ישירות או בעקיפין למותג שלכם יעניין אותם?
האם הנראות שלכם בפייסבוק תואמת את הנראות הכללית שלכם?
לכל מותג יש ערכים שמלווים אותו בכל פעילות ובכל מקום. פייסבוק לא יוצא דופן במובן הזה – גם כאן המותג צריך להיראות ולהתנהג באותה צורה.
מה מידת העדכניות בעמוד שלכם?
אין דבר עצוב יותר (טוב, אולי יש כמה) מעמוד בודד שעומדת בו שאלת גולש מלפני שבועיים שמעולם לא זכתה לתשובה.
פנו זמן מספק לטיפול בנושא ואם אין לכם, שיכרו חברה שתעשה זאת עבורכם.
מה מטרת העמוד שלכם?
הגדירו לעצמכם מטרות ברורות – האם עמוד הפייסבוק שלכם משמש כזרוע נוספת לשירות הלקוחות? האם מטרתו הוא מיצוב המותג? הגדלת המכירות? יצירת מודעות? כל מטרה תדרוש התנהלות שונה.
באילו אמצעים אתם משתמשים כדי להביא קהל לעמוד שלכם?
האם למצטרפים לעמוד מוצעים מבצעים ייחודיים? האם הם זוכים להטבות קבועות? האם אתם משתמשים בפרסום בתשלום? או אולי בשיטת חבר מביא חבר?
האם אתם פועלים על פי הנחיות פייסבוק המשתנות חדשות לבקרים?
פייסבוק מוציאה הנחיות חדשות בכל יום או יומיים – מה שהיה חוקי אתמול כבר לא מותר לשימוש היום. במטרה להבטיח את קיום העמוד שלכם לאורך זמן חשוב להקפיד לפעול על פי ההנחיות. והכלל החשוב ביותר – הפעילו את ההגיון – מה שלא היה מעניין אתכם בודאי שלא יעניין את לקוחותיכם.
הסתקרנתם? הרצאה על הנושא תיערך ביום רביעי 13.4 ב-17:30 במסגרת קורס יזמיות של אוניברסיטת תל אביב. לפרטים נוספים





React to WordPress