איך להשתחל לאירועים שיקדמו לך את הקריירה?
עבור אנשים רבים מינגלינג ו"שמוזינג" הם הדברים המביכים ביותר שהם יכולים לעשות על מנת לקדם את עצמם או את העסק שלהם. אבל אין מה לעשות - רישות עסקי (נטוורקינג) הוא הדרך היעילה ביותר לקידום עצמי.
עוד ב-Onlife:
- הטעויות שאסור לעשות באירוע נטוורקינג
- איך לחסוך אלפי שקלים בהוצאות חשמל
- לקלף מלפפונים את יודעת? מיטב האמניות בקליפ מחאה
כדי לסייע לנטוורקינג שלנו, ולמעשה כדי שבכלל תהיה לנו האפשרות להשתמש ברישות העסקי שלנו - קודם כל צריכה להיות לנו רשת שכזו. מה שאומר, שבין אם נאהב את זה או לא, עלינו לצאת החוצה ולפגוש אנשים. איך מצליחים למצוא אירועים כאלו, איך מחליטים לאן כדאי ללכת ואיך מצליחים להשתחל למקומות שצריך או להיפגש עם האנשים שכדאי להכיר? מתחילים מתוכנית פעולה.
1. התחילו לבדוק אילו אירועים יש בסביבה - הצעד הראשון של כל נטוורקר מתחיל הוא לרחרח מה קורה בסביבתו. עברו על אתרי האינטרנט המיועדים לאירועים וכנסים, עברו על עיתוני הכלכלה, חפשו במקומונים אירועים אזוריים, בדקו בלשכת המסחר הקרובה.
2. מצאו את ההבדלים – אנשים שונים יימשכו לאירועים שונים. יש אנשים שיימשכו לאירועים מצומצמים, אירועים השייכים לתחום המקצועי; יש מי שיחפשו כנסים גדולים, אחרים יעדיפו אירועים בעלי אופי משפחתי או קרובים גיאוגרפית למקום מגוריהם. יהיו גם בעלי עסקים שיימשכו דווקא לרעיון של מפגשים חברתיים שבו ירגישו נינוחים ויהיו בו רק אנשים מאוד ספציפיים ומוכרים.
בכל מקרה, אין דרך נכונה אחת וצריך לבחור לפי מה שנראה לנו נכון.
3. פילוח - באילו מסוגי המפגשים נמצאים הסיכויים הטובים ביותר שלי להכיר אנשי קשר רלוונטיים?זה אולי מפתיע, אבל הרבה אנשי עסקים לא יודעים לומר לאיזה אירוע הכי כדאי להם ללכת. רובם יענו "לכל האירועים שיש!", "כמה שיותר הרי זה משובח", וזוהי הסיבה שבגינה אנשים רבים מוצאים עצמם לעיתים קרובות מתרוצצים ממקום למקום ומנסים להשתתף בכל אירוע נטוורקינג ששמעו עליו.
מה הבעיה? מאחר שאין להם זמן לבצע מעקבים מול רוב האנשים שפגשו, הם אינם משיגים את הפגישות ואת העסקים שהיו רוצים להשיג ולאחר מכן מתלוננים - "הנטוורקינג לא פועל". ובכן, זה לא הנטוורקינג אלא האסטרטגיה.
4. לנתח את קהל היעד - אם איננו בטוחים מיהם האנשים הנכונים עבור הקידום האישי שלנו או של העסק שברשותנו - הדבר הנכון לעשות יהיה לעבור על רשימת לקוחות ואנשי קשר בעברנו ולהרכיב פרופיל של האנשים הנכונים ולהבין איזה אירועים הם פוקדים. התחברות אליהם תסייע לכם לפתוח דלתות לאירועים רלוונטיים נוספים.
5. איך להשתחל לאן שצריך וכדאי? אם אתם רוצים לפגוש איש עסקים מפורסם, חפשו את שמו בכנסים ואירועים הפתוחים לקהל. החברה שבו אותו אדם עובד, יכולה להקים שולחן מידע ונציגיה יכולים לפתוח לכם דלת. איש העסקים יכול להיות המרצה בכנס. הירשמו לכנס ונסו בהפסקה להציג את עצמכם בפניהם. זו ההזדמנות שלכם, התכוננו אליה.
6. איך אנו מגיעים לפגוש את מנכ"ל חברת XXX? אפילו אנשים "חזקים" בנטוורקינג אינם מצליחים להבין לפעמים שהם קרובים לאיש הקשר הרצוי – הרבה יותר ממה שהם דמיינו. העיקרון המוביל בנקודה זאת טמון בפתגם - "אתם אף פעם לא יודעים את מי האחר מכיר".
הרעיון הוא שיש סיכוי שקיימת שרשרת קצרה של אנשים שאתם מכירים, שמכירם מישהו , שמכיר מישהו שמכיר את האדם אותו הייתם רוצים לפגוש. כל מה שעליכם לעשות הוא להכיר בעובדה הזאת ולהתחיל לשאול אנשים: "האם אתם מכירים את משה כהן או מכירים מישהו שיכול להכיר אותו?" לא תאמינו מה תקבלו אם רק תעזו לבקש.
7. סינון - יש לנו רק 24 שעות ביממה ועשרות אירועים וכנסים פוטנציאלים מדי יום. לכן חשוב התחיל לסנן את האירועים הרבים מתוך הבנה היכן חשוב להיות ולקדם את עצמנו או את העסק, על מה אסור לוותר ועל מה עדיף לדלג.





React to WordPress