ג'ורג' קלוני ב"היורשים": זה מסובך להיות רגיל
בסרט החדש "היורשים", ג'ורג' קלוני מגלם את דמותו של עו"ד אפור, במה שמבקרים רבים מכתירים כ"משחק חייו". קלוני מועמד ל"גלובוס הזהב" (שמתקיים היום, ה- 15.1.12, בלילה) על התפקיד בסרט, והוא גם אמור לזכות את קלוני במועמדות הנחשקת לפרס האוסקר לשחקן ראשי. אז מה קלוני עשה שהצדיק את המהומה סביב התפקיד החדש? לא הרבה האמת.
עוד ב- Onlife
- מה באמת חושבות היום הנשים של מחר?
- טריאתלון: שלוש הנשים שהצליח כנגד כל הסיכויים
- מה הקשר בין מכוניות יוקרה לנעלי נשים?
בניגוד לאישיותו שופעת הכריזמה וסקס אפיל, בהיורשים, ג'ורג' קלוני מנסה להיות כמו כל גבר אחר. למעשה, יכול להיות שזה התפקיד הקשה ביותר שגילם בחייו. עד כדי כך, הפרסונה הציבורית שלו והדמות אותה הוא מגלם, שונות אחת מהשנייה.
שחקנים רבים וטובים מקלוני, שרצו להיות מועמדים לפרס האוסקר היוקרתי, טרחו להשמין, להקריח, לגדל אף, להזקין, להיות בעל מום או אפילו לשחק דמות מפורסמת מההיסטוריה. לא קלוני, הוא פשוט צריך להתחזות להיות כמונו, איש רגיל מהשורה.
זה באמת גן עדן?
קלוני מגלם את מאט קינג, עו"ד לא מוצלח במיוחד, שחי על פיסת גן-עדן בתולית בהוואי, ביחד עם שתי בנותיו סקוטי ואלכסנדרה. כל החברים שלו מקנאים בו, ותכלס אפשר להבין אותם: כשאתה מספר למישהו שאתה גר בהוואי, המחשבה הראשונה שעולה לאנשים בראש זה חופים מדהימים, משקה אלכוהולי עם מטריה ביד אחת ואננס ביד השניה, חצאית קש על החלציים, שרשרת פרחים על הצוואר ונשים יפות שורות הולה. אבל אלו לא החיים של קינג.
לאחר שאשתו נפגעת בתאונת שיט, הוא מגלה שהיא ניהלה רומן ועכשיו הוא צריך להתמודד עם גידול 2 בנותיו לבד כמו גם עם הידיעה כי חייו כפי שהכיר אותם לא היו מושלמים באמת.
עולמו מתהפך בן רגע והוא מחליט לצאת ולחפש מיהו הגבר שאיתו ניהלה אשתו מערכת יחסים מאחורי גבו. החיפוש אחר המאהב האלמוני מוביל לסיטואציות מצחיקות ומרגשות ומאפשר למאט להעריך מחדש את הקשר שלו עם משפחתו ואת חייו.
הבמאי של הסרט, אלכסנדר פיין, ידוע באהבתו לסרטים "קטנים" - לא דרמות סוחפות ומלאות בשלהוב יצרים, אלא דווקא סיטואציות יומיומיות, שמשלבות אלמנטים קומים והרסנים כאחד בחיי הגיבור שלו.
ב"היורשים", כמו גם בסרטים הקודמים שביים ('דרכים צדדיות' עם פול ג'יאמטי ו'אודות שמידט' עם ג'ק ניקולסון), מציג פיין גיבור לא גיבורי בעליל, דמות של בן אדם שאינו שבע רצון עם מי שהוא.
פיין הצליח לקחת דמות של איש, שכולנו יכולים לראות את עצמנו בו לפעמים, שלא נהנה מהדברים הקטנים בחיים (גר בהוואי ולא ראה קרש גלישה מקרוב כבר 15 שנה), שרואה רק את הצד השלילי של הדברים, שרק כשדחופים אותו לקיר הוא יכול להתאפס, והופך אותו לסיפור משפחתי סוחף.
העובדה שקלוני מצליח להיטמע בתפקיד ולגרום לנו ליהנות מהסרט בלי לזכור בכל רגע נתון כי מדובר באחד הגברים הכי סקסיים שהוליווד הצמיחה ביובל האחרון – אולי בזו גדולתו ורק על זה באמת מגיע לו לזכות באוסקר.