מחפשים סטוץ לרגע? הסיכוי למצוא אותו בטוויטר גבוה יותר מאשר סיכויי ההצלחה שלכם בפייסבוק. מסקר שערכה חברת הפרסום הבינ"ל Euro RSCG לרגל הוולנטיין עולה כי יותר משתמשי טוויטר ממשתמשי פייסבוק מעדיפים סטוץ קצר על פני מערכת יחסים ארוכה.

 

עוד ב - Onlife:

 

יותר צייצנים מצהירים על עצמם כהרפתקנים בתחום המיני, רובם מקיימים יחסי מין לפחות פעם בשבוע, וחלק גדול מהם מצהיר כי הוא מעדיף מין על פני אהבה.

 

בסקר, שנועד לבחון את השפעת הרשתות החברתיות על הרגלי האהבה של 1000 נשאלים אמריקאים, נמצא כי גורל מערכות היחסים שלנו מושפע במידה רבה מפעילותינו במרחב הווירטואלי.

 

הצייצנים של טוויטר הרפתקנים יותר

 

רוב הנסקרים חושבים כי כיום הרשת היא המרחב העיקרי למציאת דייט

כמעט מחצית מהם (49%) מכירים זוג שהחל את מערכת היחסים שלו ברשת; 40% פלרטטו באינטרנט; כרבע הצהירו כי חווה התאהבות Online; ולחמישית הייתה מערכת יחסים ווירטואלית.

 

כמו בחיים הממשיים, גם ברשת האהבה אינה נטולת אכזבות ופרידות:  73% מהנשאלים מאמינים כי יחסי מין מקוונים נחשבים בגידה לכל דבר; 32% מכירים מישהו שסיים מערכת יחסיים ממשית בעקבות פעילות באינטרנט. שיעור המשיבים בחיוב על השאלה עולה ל-39% בקבוצת הגיל 39-18; ו-69% מאמינים שרשת האינטרנט מעודדת בגידות.

 

נורם יוסטין, נשיא Euro RSCG, רואה בנתונים אלה עדות לאבולוציה שהרשת עוברת: "בעבר אנשים נהגו לפלרטט ואף קיימו סייבר-סקס בחדרי צ'אטים, אך אלה היו מערכות יחסים קצרות שלא גלשו לחיים הממשיים. כיום ההתנהגות שלנו ברשת החברתית משפיעה עלינו לטוב ולרע גם במציאות הממשית".

 

פייסבוק וטוויטר: האבולוציה של רשת האינטרנט

 

40% ממשתמשי הטוויטר מעדיפים סטוץ

בסקר נמצאו הבדלים בין גולשים המנויים בפייסבוק למנויי הטוויטר באופן שבו הם תופסים את חיי האהבה שלהם.

 

40% מהמשתמשים היומיים בטוויטר ורק 28% ממשתמשי הפייסבוק מרגישים עצמם סקסיים; 42% מהצייצנים ורק 32% ממשתמשי הפייסבוק מאמינים שהם הרפתקנים בתחום המיני; כשניצבה לפניהם הברירה - חיי מין ללא אהבה או אהבה ללא מין 41% מהמשתמשים הקבועים בטוויטר בחרו מין, אך רק 33% ממשתמשי הפייסבוק בחרו באופציה הזאת.

 

אם להאמין לעדותם, המשתמשים הקבועים בטוויטר מקיימים יותר יחסי מין. 55% הצהירו כי הם עושים זאת לפחות פעם בשבוע, 46% מהמשתמשים בפייסבוק בחרו בתשובה הזאת. למעט יותר מרבע (26%) ממשתמשי הטוויטר נדמה שהם מאוננים יותר מאחרים, רק 14% ממשתמשי הפייסבוק חושבים כך.

 

עורכי הסקר סבורים כי התוצאות הן עדות לדפוסי הגלישה השונים בשתי הרשתות החברתיות. לדבריהם פייסבוק הוא מרחב בו מתקיימים קשרי חברות וקהילה, ואילו בטוויטר הקשרים פחות חברתיים והפעילות בו היא במהותה אישית.