מילקה דונו או דניקה פטריק – הנהגות הכי טובות על הכביש
יש כאלה שחושבים עד היום שנשים לא יודעות או אפילו לא צריכות לנהוג. הם מוזמנים לנסות להגיד את זה למילקה דונו, נהגת מירוצים שחגגה לפני חודשיים את יום הולדתה הארבעים.
עוד ב Onlife:
- נשים, אנחנו לא תחליף זול שלכם. טור של אבא במשרה מלאה
- טוויטר צוחק על ח"כ אנסטסיה מיכאלי. הציוצים המצחיקים ביותר
- אובססיה קטלנית: הגדלת ישבן שעלולה להרוג
מילקה דונו הייתה יכולה לבחור לעשות הרבה דברים בחייה: באמתחתה לא תואר שני אחד כי אם ארבעה (!), והיא הספיקה לנהל קריירת דוגמנות ולעבוד בתור מהנדסת ימית. אבל כשהייתה בת 24 גילתה אהבה חדשה בחייה – מכוניות מירוץ. גם בנהיגה, כמו בתחומים רבים אחרים, זה נחשב לגיל מאוחר יחסית להתחיל.
בשש עשרה השנים שחלפו מאז, הספיקה דונו לצבור תארים רבים, אבל היא מוכרת בעיקר בזכות הגעתה למקום השני במירוץ 24 השעות של דייטונה, אחד משלושת מירוצי הסיבולת היוקרתיים ביותר בעולם. אף אישה עוד לא הגיעה להישג הזה.
נהגת מירוצים במהדורת בגדי הים של ספורטס אילוסטרייטד
אבל דונו לא לבד. יותר ויותר נהגות מירוצים נוהגות על המסלולים, ושמות כמו סימונה דה סילבסטרו או דניקה פטריק מתחילים להיות מוכרים בקרב חובבי הספורט המוטורי. כצפוי, לא כולם מרוצים. במירוץ האינדי 500 של שנת 2007 השתתפו, לראשונה בהיסטוריה, שלוש נשים: מילקה דונו, שרה פישר והכוכבת הנשית הגדולה על המסלול דניקה פטריק, הצעירה מדונו בעשור. בובי אנסר, אחד מגדולי המנצחים בהיסטוריה של מירוץ האינדי 500 נשאל מדוע לדעתו יותר ויותר נשים משתתפות ומנצחות במירוצים האלה.
ההסבר של הנהג הוותיק לתופעה היה כי "מכוניות המירוץ של היום הרבה יותר קלות לנהיגה". ספק אם הטיעון הזה יכול להסביר איך במירוץ האימון הראשון מילקה דונו סיימה בחמישיה הראשונה, או איך בסופו של דבר, בתום מירוץ עמוס גשמים ותאונות, דניקה פטריק סיימה במקום השמיני (מתוך 33).
פטריק נחשבת לנהגת הטובה מבין נהגות המירוצים, לפחות כרגע, ואחרי כמה הופעות במגזין הידוע ספורטס אילוסטרייטד (תודו שזה יותר הגיוני מצילומים של בר רפאלי, למשל) והופעה בקליפים שונים כולל אחד של ג'יי זי - דניקה פטריק הפכה לסוג של סלבריטי בארה"ב.
מגזינים, קליפים ומסלול המירוצים. דניקה פטריק (צילום: מתוך האתר של דניקה פטריק)
בניגוד לדונו, דניקה פטריק התחילה את דרכה בעולם המירוצים בענף הקארטינג כבר בגיל 10. לפני שנתיים, כשבאמתחתה לא מעט תארים וגביעים, החלה פטריק להתחרות בנאסקאר, ענף המירוצים הפופולרי ביותר בארה"ב. ממש לאחרונה פורסם כי דניקה פטריק נוטשת את מירוצי האינדי לטובת התמקדות בנאסקאר (היא אפילו זכתה להופיע בפרק של סאות' פארק שעסק במירוץ הזה). לא רע בכלל, ביחס לכל נהג מירוצים, גבר או אישה.
דניקה פטריק חותכת את ג'יי זי ודייל ארנהארטד בקליפ Show Me What You Got:
כמה הורים לוקחים את הבנות שלהם לקארטינג?
ענף המירוצים יכול היה להיות, ואולי עוד יהיה, דוגמה מופלאה לשיוויון, כשהפערים הפיזיים בין המינים לא אמורים לשחק בו תפקיד. הכשל? אין כמעט תחום בו נשים נתפסות כנחותות יותר מתחום הנהיגה, על אף העובדה שאין למיתוס הזה שום אחיזה או הצדקה במציאות. גם אם עמוק בפנים אתה מרגיש שכל הנהגים הגרועים שאתה רואה על הכביש הן בעצם נהגות, הנתונים מראים אחרת, גם בכבישים הרגילים וגם על מסלולי המירוצים.
וכל מי ששואל את עצמו "אז למה יש כל כך מעט נשים על המסלול?", מוזמן לתהות כמה הורים לוקחים את בנותיהם הרכות לקארטינג או אפילו קונים להן מכוניות לשחק בהן. כלומר, דונו היא דוגמה יוצאת דופן למישהי שגילתה את התשוקה הזאת בגיל יחסית מאוחר וגם החליטה ללכת על זה, אבל נהגים ונהגות מיומנים ומצליחים נוהגים להתחיל בגיל מאד צעיר, בדרך כלל בקארטינג, ממש כמו דניקה פטריק.
האישה הראשונה שהגיעה למקום השני בדייטונה. מילקה דונו (צילום: מתוך ויקיפדיה)
ואמנם, למרות שבתוך הענף הנהגות הטובות זוכות לכבוד יחסי, אוהדים רבים מתקשים להתמודד עם הקונספט. אבל בקצב שהן מתרבות על המסלול, כנראה שלא תהיה להם ברירה. "יש לנו נשים נשיאות, מכונאיות, נהגות מירוצים, אסטרונאוטיות. הכל", אמרה דונו השבוע בראיון לרשת CNN. "אנחנו יכולות לעשות כל דבר שאנחנו מחליטות לעשות".