יש הרבה בעיות בפורמט הישראלי של "דה וויס", אבל אי אפשר לקחת ממנה דבר אחד - בסופו של יום, מדובר בטלוויזיה מעניינת, עשויה היטב וכזו שסוחפת את הצופה פנימה, שגורמת לו לרצות להיות מעורב. בעונה השניה של "דה וויס" נזכרו להעתיק מהפורמט האמריקני את עניין ה"יועצים" למנטורים - חיזוק לכל מנטור בצורת דמות מובילה מתעשיית המוסיקה, שתייעץ למתמודדים בזמן העבודה על השירים וגם תעזור למנטור להחליט את מי להשאיר בשלב הדו-קרב (סליחה, הבאטלס. הכי הגיוני לשמוע את שרית חדד אומרת "באטל").

 

זה מבורך ומוסיף נופך מעניין לתהליך, רק הערונת: מיותר לגמרי שהמנטור צריך להכות על כפתור הסיבוב כשהוא רוצה להתייעץ עם היועץ שלו. זו רק עוד מריחת זמן בפרק שממילא סיפק לנו בסך הכל ארבעה (!) שירים בשעה וחצי. אמנם תרומת היועצים היתה מינורית במקרה הטוב, אבל זה לפחות זרה אבק כוכבים נוסף על כל העסק.

 

בחירת הזוגות לדו-קרב בוודאי לא היתה מקרית ורק על פי רחשי ליבם של המנטורים. אין ספק שיש כאן יד מכוונת של ההפקה, כאשר מציבים את לוסיל המעצבנת מול נועה המלאכית. דווקא בדו קרב הזה, שסופו נראה צפוי מראש - נדמה שברור שלוסיל תאכל את נועה בלי מלח - הגיע ההפתעה של נועה. נועה התגלתה כדמות האותנטית יותר, הביצוע שלה בחזרה ובדו קרב עצמו היה הרבה יותר טוב מהאודישן שלה, מה שיוצר תחושה של הבטחה לעתיד, וזה עוד בלי לדבר על המייקאובר המתבקש (מדובר, בסופו של דבר, בנערה יפה מאוד, וצדקה אפרת גוש שאמרה שיש בה משהו מיוחד וקורן החוצה).

 

לוסיל שרה יפה, יש לה קול טוב, אבל ברגע שהיא מתחילה לדבר היא עושה חשק להנמיך את הטלוויזיה. נגיד שאפשר לסלוח לה על הפיאסקו באודישנים - היא התרגשה וכו' - אבל כנראה שיש משהו באישיות שלה שפשוט מייצר אנטי כלפיה, ואפשר היה לראות את זה על פרצופיהם של שלומיובל גם בזמן החזרות. אביב המשיך להשתלח בה ועשה לה לבכות, מה שכנראה גרם ליובל לרחת עליה ולהחליט להשאיר אותה במקום לבחור בנועה, כפי שהיה צריך. לא רק כי נועה מוכשרת, אלא כי היא דמות שקל יותר להזדהות איתה, היא מעניינת יותר ואת לוסיל יעיף הקהל די מהר. טעות של טירון. 

 

שרית בחרה בדו-קרב ים-תיכוני - מעתה אין לומר סלסול, יש לומר "מאוול" - בין שני זמרים טובים אבל בעיניי, נשכחים כל אחד בדרכו. גלעד חמוד אבל נשמע כמו אלף זמרים אחרים, ויהודה מימרן קצת עף על עצמו וגם לא מספיק כרזימטי כדי לכבוש קהל ולהפוך לסטאר ים-תיכוני. נקסט. 

 

אביב גפן חוזר על אותה בעיה שהיתה לי איתו בעונה הראשונה - העיבודים שלו לשירים והבחירה עצמה בסגנון ובמבצעים פשוט לא מעניינים. כמו שהוא רץ עם רז שמואלי ושרשרת הביצועים המרדימים שלה עד הגמר (מישהו זוכר ביצוע אחד שלה מאז?), גם הפעם הוא לוקח זמרות חביבות ואיכותיות כאלה עם קול זך אבל לא גורם להן באמת לפרוץ ולפצוע את הלב. הפשע הגדול שלו לטעמי אתמול היה לקחת שיר כמו Wild Horses ולתת לו עיבוד כל כך אנמי.

 

אביב אוהב אלקטרו כי זה מגניב (בוקר טוב אליהו, זה היה מגניב כבר לפני חמש שנים) אבל לא כל שיר מצריך עיבוד אלקטרו קר ומעוקר מכל רגש, בטח לא שיר כל כך טעון וכל כך אמוציונאלי כמו יצירת המופת הזו מבית הרולינג סטונס. אף אחת מהשטאנציות - יעל ומיה - לא הרימה את השיר הזה לגבהים שהוא ראוי להם, ולכן באמת יצא תיקו אמיתי ביניהן, למרות שלבי נטה טיפה יותר לכיוון מיה יוהנה. גם פה לדעתי אביב עשה טעות כשוויתר עליה כי יעל אולי עושה ויברטו מיוחג' כזה, אבל זה עשוי לעלות על העצבים אחרי עוד ביצוע-שניים ולהתברר כהימור לא נכון. 

 

אצל שלומי היה דו-קרב כאילו מותח, כי אורטל הוזיאל כבר שנים במקצוע ואנאל ולנזי כמעט התאשפזה אחרי ההופעה הראשונה שלה באודישנים, וההפקה ניסתה נורא לייצר מתח כי אנאל לא זכרה את המילים בזמן החזרה (קלוז-אפ על פניו המודאגים של שלומי שבת. שלומי בתגובה: "אני מודאג"). אבל ברגע שהתחיל הדו-קרב היה ברור לגמרי שיש פה צימוד לא הוגן - אורטל אמנם מנוסה אבל חסרת כריזמה, ואנאל היא הטוטאל פאקאג' - יפהפייה וזמרת מצוינת, שהספיקה להעמיס כמה קורטובי ביטחון עצמי מאז האודישנים.

 

תוסיפו לזה שיש לה, ואולי רק לה, את ה"דבר" החמקמק הזה - אותו אקס פקטור שכולם מחפשים מעבר לקול טוב ופנים יפות, וקיבלתם מועמדת רצינית לגמר. אביב צדק שהזכיר את יובל דיין בהקשר שלה - גם לדיין היה את האקס פשטור והרי ברור שאם היא לא היתה עושה "ויפרוש" היא היתה לוקחת את העונה הראשונה בגדול. שימו לב לבחורה הזאת. 

 

בקטנות:

אם אי אפשר לעשות למיכאל אלוני השתלת אישיות, אפשר לפחות להכריח אותו להתגלח?? די, זה לא מכובד, זה לא נאה, וזה עושה לי להתגרד. 

 

87 - מספר הפעמים שאפרת גוש אמרה "כאילו" במהלך דקה וחצי

 

מה בדיוק הקשר בין שלומי שבת למוש בן-ארי, מלבד היותם נגטיב שעירות אחד של השני?