תכנון מדיה

עיתונות ארצית, עיתונות מקומית, מגזינים ועיתוני נישה, פרסום ברדיו, פרסום בשלטי חוצות, פרסום באינטרנט, קידום מוצרים באינטרנט, שיווק ישיר, פרסום בטלוויזיית חוצות, פרסום חסויות במגרשי ספורט, פרסום באמצעות מוצרי קידום מכירות, כל אלו ועוד הם רק חלק מהיצע המדיה הבלתי הפוסק העומד לרשות כל מפרסם ומפרסם

.
מכיוון שלא כל מפרסם הינו בעל אמצעים כספיים היכולים להרשות לעצמו לפרסם את עסקיו בכל אפיקי המדיה הקיימים, תכנון המדיה הופך לחלק המרכזי והמהותי ביותר בהליך תכנון ויצירה של מסעות הפרסום השונים


במאמר הבא אעסוק במספר היבטים מקצועיים המלווים את הליך תכנון המדיה

.

?    בשביל שישמעו את מה שיש לך להגיד אתה חייב להיות בולט!
תכנון מדיה הינו חלק אינטגראלי מכל מסע פרסום היוצא לאור. תכנון המדיה נועד על מנת ליצור איזון אסטרטגי בין התקציב העומד לרשות המפרסם לבין רכישת אפיקי הפרסום השונים. איזון אסטרטגי זה נוצר באמצעות בחינת אפיקי המדיה ויעילותם בהגעה אל קהלי היעד הרלוונטיים למוצר, השירות או הרעיון המוצג במסע הפרסום

.
כמו כן, תכנון מדיה אפקטיבי ומבוקר, מאפשר לך לחסוך בעלויות רכישת המדיה, למקד את מסע הפרסום למספר אפיקי מדיה הרלוונטיים לכם, וליהנות מחשיפה מקסימאלית בקרב קהל היעד הרצוי לך

רעיון ומסר פרסומי-קהל יעד- תקציב
תכנון מדיה אפקטיבי מתבסס על "השילוש הקדוש" של העלאת רעיון והצגת מסר פרסומי/שיווקי חדשני ומעניין, הגדרת קהלי יעד רלוונטיים והעמדת מסגרת תקציבית שתאפשר לכם להגיע אל אותם קהלים

.
המסגרת התקציבית מאפשרת לך לבחון עלויות פרסום באפיקי המדיה השונים, לפעול למען השגת מחירים טובים יותר, ומעל הכול, לתכנן בצורה יעילה ונבונה את ההוצאות הפרסומיות שלכם, וכפועל יוצא מכך, לבחון עלויות אל מול תועלת

    לוחות זמנים כחלק אינטגראלי מתכנון המדיה

מסע פרסום מוצלח הוא ברוב המקרים מסע פרסום המתקשר באופן ישיר ועקיף עם קהל הלקוחות בנקודת זמן רלוונטית. בכל הליך תכנון מדיה חשוב להתייחס לעונות השנה, "פיקים" נקודתיים הגורמים לעלייה במכירות המוצר או השירות, אופן החשיפה והרגלי החשיפה לאפיק המדיה ועוד

.
חשוב לזכור - הקפדה יתרה על תכנון המדיה, תאפשר גם לך ליהנות מתוצאות טובות באמצעות השגת שטחי הפרסום שירכשו לטובת הקמפיין.