יש את אלו שכל שעה עגולה מתיזות עליהן את ריח הפריחה, יש את אלו שנכנסות מידי בוקר למשרד ובמקום קריאת ה"בוקר טוב" ממלמלות: "יש כאן ריח מוזר" ומתיזות מייד ניחוח נשי מבושם לחלל האוויר, ויש את "הגברים שבחבורה" שלא מוותרים על הריטואל של "להתקלח עם בושם".

 

אז או..טו..טו הקיץ, בו אנחנו מתבשמים יותר כדי לחוש תחושת רעננות מיידית
תעשיית הריח ,כך נדמה, פורחת מתמיד. אם בעבר המשוואה הייתה ריח=בושם, כיום יש  מבשמים ייעודים לטקסטיל, מבשמי חללים, מבשמי גוף קלילים וכמובן הבשמים המסורתיים.

אין ספק של"תעשיית הריח" יש ביקוש אדיר ועבור ניחוחות שאנו אוהבים, אנחנו גם מוכנים לשלוף את הארנק.
ו"על הדרך" מאמר מעניין שקראתי בכלכליסט על חוקר הריח- פרופ' נועם סובל  ממכון ויצמן, המסביר על  הקשר בין מולקולות לרגשות ועל התחושות שמעורר בנו הריח. והכול-  מדעי לחלוטין. http://www.calcalist.co.il/articles/0,7340,L-3381503,00.html

 

צילומים: מוטי פישביין, אלון גנון, יחצ, יחצ חול, רוני ינקוביץ, גיא זלצר, אנטולי מיכאלו.

 

 

לרענן את  הגוף
הקיץ היא שעתם היפה של "בשמי הגוף" בודי מיסט BODY MIST )) בודי ספלאש (BODY SPLASH) שהם וורסיות קלילות של בושם, שמתיזים על הגוף ואף על השיער.
ויש כמה סיבות טובות לעשות בהם שימוש;.הם מספקים רעננות מיידית המתבקשת בימי הקיץ המהבילים; קלילים במיוחד, זולים יותר וכן, הם גם מתנדפים מהר יותר.

 

פלפל קליל
את יריית הפתיחה המבושמת לקיץ, הנמצא מעבר לפינה, מספק דווקא מותג בגדי הים פלפל שהשיק את בודי ספלאש פלפל  -PILPEL BODY SPLASH.
למרות שהארד קור של פלפל הוא בגדי ים ולא תחום הבישום, מסבירים בפלפל כי צעד שיווקי זה, נועד למתג את פלפל כמותג אופנה ולייף סטייל.
הניחוח של 'בודי ספלאש פלפל', הוא שילוב מעודן של תווי טנג'רין, תפוח ירוק וברגמוט לפתיחה, בהמשך נגיעות של  יסמין, ורד, עץ הארז, שורש אינדיאני ולסיום אקורד ארומאטי של מסק, וניל, אמבר. הניחוח שלו מתחבב מהר על אפן של טינג'ריות ועל ההורים מתחבב גם המחיר. 99 ש"ח ל-50 מ"ל.

 

 

צילום: מוטי פישביין

 

צילום: עידו לביא

 

רעננות של מאסק
ריח ה-musk   מתקשר אצלי אל ריחות החורף ואל אותם בשמים אוריינטליים "חורפיים יותר" המבוססים על מרכיבים חמים וחושניים. אני מודה שהרעיון לקחת את אותו ריח חורפי בגרסת לייט מרעננת של מבשם גוף, סקרנה אותי במיוחד. מבשם הגוף של ALIN בריח musk שקיבלתי להתנסות הותז על הגוף וגם על השיער והפתיע לטובה. הניחוח עדין ונעים, והייתי אומרת אפילו מצנן. 49 שקל ל-250 מ"ל.

 

צילום: אלון גנון

 

מתקתק לקיץ
מבשם גוף נוסף שהשיקה ג'ויה המשתייך לסדרת "מיי קולקשן", הינו בניחוח: פרחים לבנים, שושן צחור, סחלב לבן ונגיעות של יסמין. הארומה המתקתקה שלו הייתה בתחילה מורגשת למידי והוא גם הצליח לשמור על נוכחות מתמשכת לאורך כמה שעות טובות.
מבשם גוף יציב ועירני זה שאפשר להתיז ממנו בהפרשי זמן ארוכים יחסית, מתאים לכל מי שנוטה לכיוון של ריחות קיץ מתקתקים, נשיים ומעוררים. קחו בחשבון את העובדה שהנוכחות הארוכה שלו יחסית על העור, גם מתבררת כחסכונית יותר. -:)
41 ש"ח ל-250 מ"ל. (

 

צילום: אלון גנון

 

קליק עם פריחת אפרסק
יש בשמים שהחל מהתו הראשון אתה חש  כימיה מושלמת, ואני מתכוונת לבושם החדש לנשים PEACH BLOSSOM של טומי הילפיגר. מרגע המתז הראשון על שכבת האפידרמיס, נרשם קליק מיידי.
הניחוח שלו מוצף ברעננות ואפילו סוג של ניקיון, בפרחוניות מעודנת וקלילה, בקלאסיות עם טוויסט מתובל.  התערובת הנעימה שלו מתחילה בברגמוט איטלקי, לשד אפרסק לבן וענבי שועל חמוצים מרירים, אליהם מצטרפים: אירוס ארגמן ומימוזה, וניל יוקרתי ולסיום, מושק, פולי טונקה וקוקוס מעושן ואקזוטי. אגב, זהו הבושם השני שעיצב הילפיגר, פרי שיתוף פעולה עם רשת הפרפומריות Douglas. ובקיצור, הצליח להם ביג טיים.  365 ? ל-50 מ"ל

 

צילום: יחצ

 

גירלפרינד ריחנית במיוחד
ג'סטין ביבר מחדש לגרופיס שלו בבושם: גירלפרינד, שיש בו ניחוחות של מי שקמה בבוקר מאוהבת. ואגב, למרות שמדובר בבושם שמיועד בעיקרו לטינג'ריות, בל נשכח שריח חוצה גילאים והבושם הזה מספק תחושת ד'זה- וו של אהבה גם "לקשישות  שבחבורה". ניחוח הבושם נפתח עם תווים של אגס ומנדרינה, פטל ותותים, ממשיך בתווי פרחי פרזייה סגלגלה, יסמין, נקטר ופריחת התפוז ולפינאלה, מתקבע עם סחלב וונילה, ומוסק חושני. השילוב של ריחות ממספר משפחות: פירותיים, פרחוניים ואוריינטליים, מתברר כמוצלח  במיוחד. אגב, אי אפשר להתעלם מהעיצוב הצבעוני והדומיננטי של הבושם המעוצב כספירלות בצבעי ורודים וסגלגלים למיניהם העוטפים את הבושם, שהוא תוספת קישוטית הולמת לכל טינג'ריית שדואגת לעצב בקפדנות את שידת הטיפוח שלה.  229 ? ל-50 מ"ל.

 

צילום: יחצ חול

 

ריח במחיר הוגן
 גם המותג  Life של סופר- פארם, נכנס לתחום הבישום והשיק שלושה בשמים או דה פרפיום בניחוחות: מאסק, וניל פטצולי ולבנדר. עיצוב הבקבוק מינימליסטי  וריח המאסק שבתחילה דומיננטי  מידי, מתגלה כמוצלח לאחר זמן מה; הייתי מייעדת אותו כבושם קז'ואלי. "הבונבון שבמאסק" הוא המחיר האטרקטיבי: 80 ש"ח ל-60 מ"ל.

 

צילום: רוני ינקוביץ

 

גבר מי שמתבשם
באופן כללי, כ"נסיכה" המוקפת בגברברים, בושם גברי מוצלח הוא בושם רענן שמעניק לי הרגשה כאילו התבשמו עבורי ואני כבר מתחילה לחמוד אותו. לעומת זאת, עם בשמי גברים "כבדים" ובעיקר בקיץ, אני פחות מסתדרת. אבל דווקא "הגברברים" שלי בעניין זה חושבים ומתנהגים אחרת, בעיקר כשמדובר בנערים מתלהבים שצימחו שפמנון (כמו הנער שלי) וכבר מתחילים ל"רסס" עצמם באופן אובססיבי למידי  לפני כל יציאה.
הבושם החדש THE GAME  של דוידוף  מאופיין בניחוח ארומאטי- עצי. בין מרכיביו העליונים: ג'יין תוסס, ערער, פירות יער, בתווי הליבה:עץ יקר ובתווי הבסיס:עץ שחור מעודן. את הבקבוק עצמו ניתן לכנות בפירוש "יצירה אלגנטית", הוא עשוי מזכוכית שחורה, שקופה וכבדה החושף את תכולת הבושם.
ב- THE GAME התזה מידתית בימים חמים מבטיחה שגם נשים יחבבו את הריח, בעוד שהתזה מרובה, יכולה להתגלות כאגרסיבית למידי. לכן, שימו לב למילת המפתח "מידתיות".  249 ש"ח ל-100 מ"ל EDT.

 

צילום: יחצ חול

 

מלא בניגודים
הבושם החדש מבית ורסצ'ה VERSACE  EROS, מגלם בתוכו ניחוח אחד מלא ניגודים. 
מחד, יש בו רעננות בזכות אותן נגיעות של עלי מנטה, קליפת לימון איטלקי ותפוח ירוק. מנגד, יש לו נגיעה אוריינטלית ועצית היוצרת נוכחות מודגשת בשל התמהיל של תווי בוטני טונקה, ענבר, פרח הגרניום וונילה, ואליהם מצטרפים ארזים מוירגינייה ומהאטלס, וטיבר ואזוב האלון.  גם הבקבוק עצמו מסוגנן ויוקרתי, בזכות אלמנטים של גוון טורקיז, של בליטות בסגנון רומי- יווני ונגיעות זהבהבות אלגנטיות המוטבעות על הבקבוק. האפים הבוגרים אהבו את הפתיחה המרעננת שלו ואת הנוכחות המודגשת המתפשטת.  590 ש"ח ל-100 מ"ל.

 

צילום: יחצ חול

 

אפטר גילוח מרענן
האפטר שייב החדש של 'ג'ויה מעבדות' - JOYA MEN- קליל, מעודן ומפתיע לטובה.
אולי צריך להסיק מכאן שחוש הריח שלנו אינו חייב בהכרח ניחוח קוסמופוליטאני שעליו גם נשלם בהתאם, ודי בכך שהריח יכבוש אותנו כשהוא מתיישב בנינוחות על העור.
כאן זה מתחיל בתמצית השמנים האתריים המרכיבים את האפטר שייב: תמצית שמן אתרי לבנדר ותמצית שמן עץ השושנים. התערובת הנעימה משלבת ניחוחות קלילים של לבנדר, ברגמוט ולואיזה אקזוטית, אליה מצטרפים תווים כמו: גרניום והל. התחושה היא שהוא יתאים לטינג'יירים שמתחילים לגלח את הפלומה הזעירה שצמחה להם על הפנים ובתוספת האפטר שייב יכולים לשבור את ליבה של כל נערה. 69 ש"ח

 

צילום: גיא זלצר

 

 

מנטרל ריח במעלית
מעלית בבניין מרובה דיירים, יכולה בהחלט להתגלות כמוקד לריחות לא נעימים, בעיקר לאחר ששקית הזבל של השכן נקרעה וחלק מתכולתה נשפך בחלל בלתי מאוורר זה, גם לאחר שהלכלוך נוקה, המעלית נשארת תמיד אפופה בריח חריף זמן רב . ואגב, גם ריחות של כלבים מתמגנטיים למעלית. אז חוץ מלהוציא את הבושם מהתיק כפיתרון של S.O.S, יש כעת פתרון חדש של תרסיס ריח קטן במיוחד (50 מ"ל) של חברת "אוויר פסגות".התרסיס הוא סופר-מרוכז כך שדי בהתזות בודדות לנטרול ריחות חריפים.
ההתזה כאן מתבצעת ישירות על  המשטח ולא על האוויר, למשל על קיר המעלית (ולא על המראה -:) ובשל הריכוז הגבוה של הריח, הוא נותר בחלל שרוסס לא מעט שעות. התרסיס מוצע במספר ריחות כמו:  יסמין, דובדבן, פריחת הדרים, פצ'ולי לבנדר ועוד. כשמדובר בתרסיס לחללים, אני נוטה לפצ'ולי לבנדר, כנראה עניין של הרגל. מחיר:25 ש"ח. www.avir-psagot.co.il

 

צילום: אנטולי מיכאלו

 

לבשם את הסלון?!
את הפוסט אני חותמת בסדרת המבשמים החדשה לבית של סנו- fresh home.
אז אחרי ניקיונות סופשבוע וכשהבית בוהק מצוחצח ואפילו מסודר לחצי שעה קלה, את הטאץ הסופי יעניקו כמה התזות ריחניות של מבשם ביתי בניחוח מרענן של  "כותנה מלטפת". התזה שמעצימה את הריח הנפלא שיש לסופשבוע. 20 ש"ח.

 

צילום: מוטי פישביין