חברת הכבלים HOT הכריזה השבוע על "מבצע חסר תקדים בשוק התקשורת", ויצאה במהלך שיווקי שמציע לצרכנים חבילת 'טריפל' ללא התחייבות. החבילה כוללת את כל חבילות הערוצים של החברה, תשתית אינטרנט במהירות 12 מגה וטלפון קווי עם 1,000 דקות שיחה – בעלות של 315 שקל לחודש, לעומת מחיר חודשי של 299 שקל לאותה חבילה עם התחייבות.

 

שעות ספורות לאחר מכן, חברת הלווין YES הודיעה על "מהפכה" משלה, והצהירה שגם היא יוצאת במבצעים ללא התחייבות – חבילה לדוגמה שכוללת את ממיר ה-yes total שהוא ממיר מקליט שמאפשר צפייה באיכות HD ותכני VOD שמוצעת ב-255 שקל לחודש בהתחייבות לשלוש שנים, ועכשיו ניתן להשיגה ב- 270 שקל לחודש בלי התחייבות.

סיבה למסיבה? לא ממש

לכאורה, אנחנו הצרכנים הרווחנו, בעלות שווה לכל נפש, את החופש לבחור להתנתק בכל עת שנרצה בכך. אלא שיש לזכור שחברות הכבלים והלווין לא ביצעו את המהלכים הללו מתוך דאגה ללקוחות וטוב לב גרידא: בינואר הקרוב צפויה להיכנס לתוקף הרפורמה של שר התקשורת משה כחלון – הידוע בהתנגדותו לחבילות התחייבות וקנסות יציאה למיניהם הנהוגים בחברות הטלוויזיה והסלולר – שתגביל בלאו הכי את גובה קנס היציאה המקסימלי ל-10% מהעלות החודשית של המסלול כפול מספר החודשים שנותרו ללקוח בחבילה.

 

פרט לכך, בהוט יגבו מכם 10.90 שקלים נוספים לחודש אם תרצו להשתמש בממיר המקליט hot magic, שמאפשר צפייה בתכני VOD אך לא בתכנים באיכות HD. גם שיחות לסלולרי מקו הטלפון שבחבילת הטריפל יחויבו בתוספת לא מבוטלת של 35 אגורות לדקת שיחה. בשתי החברות גם גובים דמי התקנה – 100 שקל בהוט ו-199 שקל ביס. עלות נוספת כרוכה בצפייה במה ששתי החברות מגדירות "ערוצי פרימיום", עשרות ערוצים שלא נכללים בחבילות שלעיל - ובהם משודרים לא מעט מהתכנים המבוקשים ביותר.

 

עקב האכילס הגדול ביותר של המבצעים הללו הוא שבשתי החברות מייעדים אותם ללקוחות חדשים, או ללקוחות קיימים שלא נמצאים בהתחייבות בלאו הכי. אז אם אנחנו לקוחות בעלי התחייבות, מה הרווחנו? לא ברור.

 

לכאורה, אנחנו הצרכנים הרווחנו, בעלות שווה לכל נפש, את החופש לבחור להתנתק בכל עת שנרצה בכך. אלא שיש לזכור שחברות הכבלים והלווין לא ביצעו את המהלכים הללו מתוך דאגה ללקוחות וטוב לב גרידא: בינואר הקרוב צפויה להיכנס לתוקף הרפורמה של שר התקשורת משה כחלון – הידוע בהתנגדותו לחבילות התחייבות וקנסות יציאה למיניהם הנהוגים בחברות הטלוויזיה והסלולר – שתגביל בלאו הכי את גובה קנס היציאה המקסימלי ל-10% מהעלות החודשית של המסלול כפול מספר החודשים שנותרו ללקוח בחבילה.

 

פרט לכך, בהוט יגבו מכם 10.90 שקלים נוספים לחודש אם תרצו להשתמש בממיר המקליט hot magic, שמאפשר צפייה בתכניVODאך לא בתכנים באיכות HD. גם שיחות לסלולרי מקו הטלפון שבחבילת הטריפל יחויבו בתוספת לא מבוטלת של 35 אגורות לדקת שיחה. בשתי החברות גם גובים דמי התקנה – 100 שקל בהוט ו-199 שקל ביס. עלות נוספת כרוכה בצפייה במה ששתי החברות מגדירות "ערוצי פרימיום", עשרות ערוצים שלא נכללים בחבילות שלעיל - ובהם משודרים לא מעט מהתכנים המבוקשים ביותר.

 

עקב האכילס הגדול ביותר של המבצעים הללו הוא שבשתי החברות מייעדים אותם ללקוחות חדשים, או ללקוחות קיימים שלא נמצאים בהתחייבות בלאו הכי. אז אם אנחנו לקוחות בעלי התחייבות, מה הרווחנו? לא ברור.

 

מה שעוד יותר לא ברור הוא מדוע מלכתחילה הצרכנים מוצאים את עצמם שבויים בידיהן של חברות התקשורת השונות, שנוהגות להטיל עליהם קנסות עצומים אם יעזו לנטוש את החברה לפני שתסתיים "תקופת ההתחייבות" שאורכה בדרך כלל אינו פחות משלוש שנים.

 

יתרה מכך: לקוחות רבים אינם מודעים כלל להתחייבות הדרקונית שמשיתה עליהם חברת התקשורת ממנה רכשו שירות כלשהו, ומגלים אותה רק בעיתוי הגרוע ביותר מבחינתם – כאשר הם אינם שבעים רצון מהמוצר, מבקשים להפסיק את התשלום עבורו ופונים לשירות הלקוחות. שם ינסו לפתות אותם להישאר בהבטחות שונות ומשונות לשדרוג/מתנה/פיצוי, התנצלויות, הסברים ומלים יפות – אולם אם הלקוח איתן בדעתו ומעז להתעקש לעזוב את החברה, או אז נשלף נשק יום הדין: עמלת יציאה.

 

 לדוגמה, נניח שכבר יש לכם טריפל שלצערכם עשיתם עם התחייבות, וכעת ברצונכם לנתק אותו, העלות שלכם תהיה 580 שקל על ניתוק הכבלים. 299 שקל נוספים תשלמו על ניתוק קו הטלפון, ועוד 122 שקל על כל חודש בו הייתם מנויים של השירות. במלים אחרות, אם התנתקתם אחרי שנה תשלמו 2,343 שקל. מתברר שעלות חודשית של מאות שקלים עבור שירות מאכזב היא כאין וכאפס לעומת עלות הפסקתו, שמגיעה לכמה אלפי שקלים.

 

בארץ משלמים פי 5 מבארה"ב

 

בעבר ניסיתי לברר מספר פעמים עם חברות הכבלים והלווין מדוע הן גובות את קנסות היציאה האסטרונומיים מלקוח שרוצה לעזוב – הרי כך הוא לא יהיה מאוכזב רק מהמוצר, אלא גם ממורמר מהעובדה שנכפה עליו להמשיך להשתמש בו – והתשובה תמיד הייתה שכדי לאפשר לחברות להעניק ללקוחות תשתיות טובות ותכנים איכותיים במחירים נמוכים עליהן להבטיח שהלקוח יישאר עימן לאורך זמן בכדי להצדיק את ההשקעה. אלא שמבדיקה שערך ארגון "אמון הציבור" לפני 3 חודשים עולה, שלא רק שהמחירים בארץ אינם זולים בהשוואה לעולם – הם גבוהים בהרבה: המחירבארץ גבוה פי 5 מאשר בארה"ב, שם נעים המחירים בין 11 ל-14 דולר לעומת62.1  דולר בישראל. בבריטניה נעים מחירי חבילת הבסיס בין 18 ל-25דולר ובספרד עולה חבילת הבסיס 26 דולר.בהשוואה כללית, המחירים בישראל לחבילת הבסיס גבוהים פי 3 מהממוצע העולמי.

 

בשורה התחתונה - יס

 

בסופו של דבר, אנחנו בכל זאת חיים כאן, אז איזה מהמבצעים החדשים עדיף?

 

ראשית, הוט סובלת כבר שנים מתדמית של חברה עם שירות לקוחות מזלזל, איטי ומסורבל. יש אפילו אתר שהקימו לקוחות מאוכזבים המוקדש לתלונות ומחאה נגד החברה. מנכ"ל הוט הרצל עוזר אף הודה השבוע בראיון ש"עושה לי רע לקרוא בלוגים של עוינות לחברה, ונכון שצרכנים שונאים אותנו, אבל אני מנסה למנף את זה". יס לעומת זאת ידועה כחברה שבה השירות זמין, יעיל ואדיב בהרבה.

 

שנית, הממיר של יס כאמור מאפשר הקלטה, צפייה באיכות HDוגם תכני VOD– מוצר שבהוט עדיין לא השכילו לפתח (החברה מציעה ממיר HDאוממיר מקליט – שניהם כוללים תכני VOD- אך לא את האפשרות לשלב בין כולם).

 

שלישית, החבילה של יס אמנם לא כוללת תשתית אינטרנט וקו טלפון, אולם צרכנים רבים מתלוננים על רמת הקו של הוט (ניתוקים ואיכות שמיעה לא טובה), וכאמור שיחה ממנו לסלולרי תחייב אתכם בעלות נוספת. אם כבר יש בביתכם תשתית של בזק או שאתם גולשים באינטרנט אלחוטי ומדברים בסלולרי ולא בקו נייח, השירות של יס מומלץ יותר.

 

רצוי להתחשב כמובן בטעם אישי – חלק מהצרכנים מכורים לסדרות של יס, בעוד אחרים זקוקים למנה יומית של "חדשות הבידור" או "מחוברים" בהוט – ובכל מקרה, תמיד שווה להתמקח עם החברות בטרם מסכימים לעסקה כלשהי. התחרות אמנם מוגבלת, אבל היא בכל זאת פועלת לטובתכם.

 

האמנם סיבה למסיבה?

 

לכאורה, אנחנו הצרכנים הרווחנו, בעלות שווה לכל נפש, את החופש לבחור להתנתק בכל עת שנרצה בכך. אלא שיש לזכור שחברות הכבלים והלווין לא ביצעו את המהלכים הללו מתוך דאגה ללקוחות וטוב לב גרידא: בינואר הקרוב צפויה להיכנס לתוקף הרפורמה של שר התקשורת משה כחלון – הידוע בהתנגדותו לחבילות התחייבות וקנסות יציאה למיניהם הנהוגים בחברות הטלוויזיה והסלולר – שתגביל בלאו הכי את גובה קנס היציאה המקסימלי ל-10% מהעלות החודשית של המסלול כפול מספר החודשים שנותרו ללקוח בחבילה.

 

פרט לכך, בהוט יגבו מכם 10.90 שקלים נוספים לחודש אם תרצו להשתמש בממיר המקליט hot magic, שמאפשר צפייה בתכניVODאך לא בתכנים באיכות HD. גם שיחות לסלולרי מקו הטלפון שבחבילת הטריפל יחויבו בתוספת לא מבוטלת של 35 אגורות לדקת שיחה. בשתי החברות גם גובים דמי התקנה – 100 שקל בהוט ו-199 שקל ביס. עלות נוספת כרוכה בצפייה במה ששתי החברות מגדירות "ערוצי פרימיום", עשרות ערוצים שלא נכללים בחבילות שלעיל - ובהם משודרים לא מעט מהתכנים המבוקשים ביותר.

 

עקב האכילס הגדול ביותר של המבצעים הללו הוא שבשתי החברות מייעדים אותם ללקוחות חדשים, או ללקוחות קיימים שלא נמצאים בהתחייבות בלאו הכי. אז אם אנחנו לקוחות בעלי התחייבות, מה הרווחנו? לא ברור.

 

מה שעוד יותר לא ברור הוא מדוע מלכתחילה הצרכנים מוצאים את עצמם שבויים בידיהן של חברות התקשורת השונות, שנוהגות להטיל עליהם קנסות עצומים אם יעזו לנטוש את החברה לפני שתסתיים "תקופת ההתחייבות" שאורכה בדרך כלל אינו פחות משלוש שנים.

 

יתרה מכך: לקוחות רבים אינם מודעים כלל להתחייבות הדרקונית שמשיתה עליהם חברת התקשורת ממנה רכשו שירות כלשהו, ומגלים אותה רק בעיתוי הגרוע ביותר מבחינתם – כאשר הם אינם שבעים רצון מהמוצר, מבקשים להפסיק את התשלום עבורו ופונים לשירות הלקוחות. שם ינסו לפתות אותם להישאר בהבטחות שונות ומשונות לשדרוג/מתנה/פיצוי, התנצלויות, הסברים ומלים יפות – אולם אם הלקוח איתן בדעתו ומעז להתעקש לעזוב את החברה, או אז נשלף נשק יום הדין: עמלת יציאה.

 

 לדוגמה, נניח שכבר יש לכם טריפל שלצערכם עשיתם עם התחייבות, וכעת ברצונכם לנתק אותו, העלות שלכם תהיה 580 שקל על ניתוק הכבלים. 299 שקל נוספים תשלמו על ניתוק קו הטלפון, ועוד 122 שקל על כל חודש בו הייתם מנויים של השירות. במלים אחרות, אם התנתקתם אחרי שנה תשלמו 2,343 שקל. מתברר שעלות חודשית של מאות שקלים עבור שירות מאכזב היא כאין וכאפס לעומת עלות הפסקתו, שמגיעה לכמה אלפי שקלים.

 

בארץ משלמים פי 5 מבארה"ב

 

בעבר ניסיתי לברר מספר פעמים עם חברות הכבלים והלווין מדוע הן גובות את קנסות היציאה האסטרונומיים מלקוח שרוצה לעזוב – הרי כך הוא לא יהיה מאוכזב רק מהמוצר, אלא גם ממורמר מהעובדה שנכפה עליו להמשיך להשתמש בו – והתשובה תמיד הייתה שכדי לאפשר לחברות להעניק ללקוחות תשתיות טובות ותכנים איכותיים במחירים נמוכים עליהן להבטיח שהלקוח יישאר עימן לאורך זמן בכדי להצדיק את ההשקעה. אלא שמבדיקה שערך ארגון "אמון הציבור" לפני 3 חודשים עולה, שלא רק שהמחירים בארץ אינם זולים בהשוואה לעולם – הם גבוהים בהרבה: המחירבארץ גבוה פי 5 מאשר בארה"ב, שם נעים המחירים בין 11 ל-14 דולר לעומת62.1  דולר בישראל. בבריטניה נעים מחירי חבילת הבסיס בין 18 ל-25דולר ובספרד עולה חבילת הבסיס 26 דולר.בהשוואה כללית, המחירים בישראל לחבילת הבסיס גבוהים פי 3 מהממוצע העולמי.

 

בשורה התחתונה - יס

 

בסופו של דבר, אנחנו בכל זאת חיים כאן, אז איזה מהמבצעים החדשים עדיף?

 

ראשית, הוט סובלת כבר שנים מתדמית של חברה עם שירות לקוחות מזלזל, איטי ומסורבל. יש אפילו אתר שהקימו לקוחות מאוכזבים המוקדש לתלונות ומחאה נגד החברה. מנכ"ל הוט הרצל עוזר אף הודה השבוע בראיון ש"עושה לי רע לקרוא בלוגים של עוינות לחברה, ונכון שצרכנים שונאים אותנו, אבל אני מנסה למנף את זה". יס לעומת זאת ידועה כחברה שבה השירות זמין, יעיל ואדיב בהרבה.

 

שנית, הממיר של יס כאמור מאפשר הקלטה, צפייה באיכות HDוגם תכני VOD– מוצר שבהוט עדיין לא השכילו לפתח (החברה מציעה ממיר HDאוממיר מקליט – שניהם כוללים תכני VOD- אך לא את האפשרות לשלב בין כולם).

 

שלישית, החבילה של יס אמנם לא כוללת תשתית אינטרנט וקו טלפון, אולם צרכנים רבים מתלוננים על רמת הקו של הוט (ניתוקים ואיכות שמיעה לא טובה), וכאמור שיחה ממנו לסלולרי תחייב אתכם בעלות נוספת. אם כבר יש בביתכם תשתית של בזק או שאתם גולשים באינטרנט אלחוטי ומדברים בסלולרי ולא בקו נייח, השירות של יס מומלץ יותר.

 

רצוי להתחשב כמובן בטעם אישי – חלק מהצרכנים מכורים לסדרות של יס, בעוד אחרים זקוקים למנה יומית של "חדשות הבידור" או "מחוברים" בהוט – ובכל מקרה, תמיד שווה להתמקח עם החברות בטרם מסכימים לעסקה כלשהי. התחרות אמנם מוגבלת, אבל היא בכל זאת פועלת לטובתכם.

 

האמנם סיבה למסיבה?

 

לכאורה, אנחנו הצרכנים הרווחנו, בעלות שווה לכל נפש, את החופש לבחור להתנתק בכל עת שנרצה בכך. אלא שיש לזכור שחברות הכבלים והלווין לא ביצעו את המהלכים הללו מתוך דאגה ללקוחות וטוב לב גרידא: בינואר הקרוב צפויה להיכנס לתוקף הרפורמה של שר התקשורת משה כחלון – הידוע בהתנגדותו לחבילות התחייבות וקנסות יציאה למיניהם הנהוגים בחברות הטלוויזיה והסלולר – שתגביל בלאו הכי את גובה קנס היציאה המקסימלי ל-10% מהעלות החודשית של המסלול כפול מספר החודשים שנותרו ללקוח בחבילה.

 

פרט לכך, בהוט יגבו מכם 10.90 שקלים נוספים לחודש אם תרצו להשתמש בממיר המקליט hot magic, שמאפשר צפייה בתכניVODאך לא בתכנים באיכות HD. גם שיחות לסלולרי מקו הטלפון שבחבילת הטריפל יחויבו בתוספת לא מבוטלת של 35 אגורות לדקת שיחה. בשתי החברות גם גובים דמי התקנה – 100 שקל בהוט ו-199 שקל ביס. עלות נוספת כרוכה בצפייה במה ששתי החברות מגדירות "ערוצי פרימיום", עשרות ערוצים שלא נכללים בחבילות שלעיל - ובהם משודרים לא מעט מהתכנים המבוקשים ביותר.

 

עקב האכילס הגדול ביותר של המבצעים הללו הוא שבשתי החברות מייעדים אותם ללקוחות חדשים, או ללקוחות קיימים שלא נמצאים בהתחייבות בלאו הכי. אז אם אנחנו לקוחות בעלי התחייבות, מה הרווחנו? לא ברור.

 

מה שעוד יותר לא ברור הוא מדוע מלכתחילה הצרכנים מוצאים את עצמם שבויים בידיהן של חברות התקשורת השונות, שנוהגות להטיל עליהם קנסות עצומים אם יעזו לנטוש את החברה לפני שתסתיים "תקופת ההתחייבות" שאורכה בדרך כלל אינו פחות משלוש שנים.

 

יתרה מכך: לקוחות רבים אינם מודעים כלל להתחייבות הדרקונית שמשיתה עליהם חברת התקשורת ממנה רכשו שירות כלשהו, ומגלים אותה רק בעיתוי הגרוע ביותר מבחינתם – כאשר הם אינם שבעים רצון מהמוצר, מבקשים להפסיק את התשלום עבורו ופונים לשירות הלקוחות. שם ינסו לפתות אותם להישאר בהבטחות שונות ומשונות לשדרוג/מתנה/פיצוי, התנצלויות, הסברים ומלים יפות – אולם אם הלקוח איתן בדעתו ומעז להתעקש לעזוב את החברה, או אז נשלף נשק יום הדין: עמלת יציאה.

 

 לדוגמה, נניח שכבר יש לכם טריפל שלצערכם עשיתם עם התחייבות, וכעת ברצונכם לנתק אותו, העלות שלכם תהיה 580 שקל על ניתוק הכבלים. 299 שקל נוספים תשלמו על ניתוק קו הטלפון, ועוד 122 שקל על כל חודש בו הייתם מנויים של השירות. במלים אחרות, אם התנתקתם אחרי שנה תשלמו 2,343 שקל. מתברר שעלות חודשית של מאות שקלים עבור שירות מאכזב היא כאין וכאפס לעומת עלות הפסקתו, שמגיעה לכמה אלפי שקלים.

 

בארץ משלמים פי 5 מבארה"ב

 

בעבר ניסיתי לברר מספר פעמים עם חברות הכבלים והלווין מדוע הן גובות את קנסות היציאה האסטרונומיים מלקוח שרוצה לעזוב – הרי כך הוא לא יהיה מאוכזב רק מהמוצר, אלא גם ממורמר מהעובדה שנכפה עליו להמשיך להשתמש בו – והתשובה תמיד הייתה שכדי לאפשר לחברות להעניק ללקוחות תשתיות טובות ותכנים איכותיים במחירים נמוכים עליהן להבטיח שהלקוח יישאר עימן לאורך זמן בכדי להצדיק את ההשקעה. אלא שמבדיקה שערך ארגון "אמון הציבור" לפני 3 חודשים עולה, שלא רק שהמחירים בארץ אינם זולים בהשוואה לעולם – הם גבוהים בהרבה: המחירבארץ גבוה פי 5 מאשר בארה"ב, שם נעים המחירים בין 11 ל-14 דולר לעומת62.1  דולר בישראל. בבריטניה נעים מחירי חבילת הבסיס בין 18 ל-25דולר ובספרד עולה חבילת הבסיס 26 דולר.בהשוואה כללית, המחירים בישראל לחבילת הבסיס גבוהים פי 3 מהממוצע העולמי.

 

בשורה התחתונה - יס

 

בסופו של דבר, אנחנו בכל זאת חיים כאן, אז איזה מהמבצעים החדשים עדיף?

 

ראשית, הוט סובלת כבר שנים מתדמית של חברה עם שירות לקוחות מזלזל, איטי ומסורבל. יש אפילו אתר שהקימו לקוחות מאוכזבים המוקדש לתלונות ומחאה נגד החברה. מנכ"ל הוט הרצל עוזר אף הודה השבוע בראיון ש"עושה לי רע לקרוא בלוגים של עוינות לחברה, ונכון שצרכנים שונאים אותנו, אבל אני מנסה למנף את זה". יס לעומת זאת ידועה כחברה שבה השירות זמין, יעיל ואדיב בהרבה.

 

שנית, הממיר של יס כאמור מאפשר הקלטה, צפייה באיכות HDוגם תכני VOD– מוצר שבהוט עדיין לא השכילו לפתח (החברה מציעה ממיר HDאוממיר מקליט – שניהם כוללים תכני VOD- אך לא את האפשרות לשלב בין כולם).

 

שלישית, החבילה של יס אמנם לא כוללת תשתית אינטרנט וקו טלפון, אולם צרכנים רבים מתלוננים על רמת הקו של הוט (ניתוקים ואיכות שמיעה לא טובה), וכאמור שיחה ממנו לסלולרי תחייב אתכם בעלות נוספת. אם כבר יש בביתכם תשתית של בזק או שאתם גולשים באינטרנט אלחוטי ומדברים בסלולרי ולא בקו נייח, השירות של יס מומלץ יותר.

 

רצוי להתחשב כמובן בטעם אישי – חלק מהצרכנים מכורים לסדרות של יס, בעוד אחרים זקוקים למנה יומית של "חדשות הבידור" או "מחוברים" בהוט – ובכל מקרה, תמיד שווה להתמקח עם החברות בטרם מסכימים לעסקה כלשהי. התחרות אמנם מוגבלת, אבל היא בכל זאת פועלת לטובתכם.

 

רוב הלקוחות - שבויים

מה שעוד יותר לא ברור הוא מדוע מלכתחילה הצרכנים מוצאים את עצמם שבויים בידיהן של חברות התקשורת השונות, שנוהגות להטיל עליהם קנסות עצומים אם יעזו לנטוש את החברה לפני שתסתיים "תקופת ההתחייבות" שאורכה בדרך כלל אינו פחות משלוש שנים.

 

יתרה מכך: לקוחות רבים אינם מודעים כלל להתחייבות הדרקונית שמשיתה עליהם חברת התקשורת ממנה רכשו שירות כלשהו, ומגלים אותה רק בעיתוי הגרוע ביותר מבחינתם – כאשר הם אינם שבעים רצון מהמוצר, מבקשים להפסיק את התשלום עבורו ופונים לשירות הלקוחות. שם ינסו לפתות אותם להישאר בהבטחות שונות ומשונות לשדרוג/מתנה/פיצוי, התנצלויות, הסברים ומלים יפות – אולם אם הלקוח איתן בדעתו ומעז להתעקש לעזוב את החברה, או אז נשלף נשק יום הדין: עמלת יציאה.

 

 לדוגמה, נניח שכבר יש לכם טריפל שלצערכם עשיתם עם התחייבות, וכעת ברצונכם לנתק אותו, העלות שלכם תהיה 580 שקל על ניתוק הכבלים. 299 שקל נוספים תשלמו על ניתוק קו הטלפון, ועוד 122 שקל על כל חודש בו הייתם מנויים של השירות. במלים אחרות, אם התנתקתם אחרי שנה תשלמו 2,343 שקל. מתברר שעלות חודשית של מאות שקלים עבור שירות מאכזב היא כאין וכאפס לעומת עלות הפסקתו, שמגיעה לכמה אלפי שקלים.

בארץ משלמים פי 5 מבארה"ב

בעבר ניסיתי לברר מספר פעמים עם חברות הכבלים והלווין מדוע הן גובות את קנסות היציאה האסטרונומיים מלקוח שרוצה לעזוב – הרי כך הוא לא יהיה מאוכזב רק מהמוצר, אלא גם ממורמר מהעובדה שנכפה עליו להמשיך להשתמש בו – והתשובה היתה תמיד שכדי לאפשר לחברות להעניק ללקוחות תשתיות טובות ותכנים איכותיים במחירים נמוכים עליהן להבטיח שהלקוח יישאר עימן לאורך זמן בכדי להצדיק את ההשקעה.

 

אלא שמבדיקה שערך ארגון "אמון הציבור" לפני 3 חודשים עולה, שלא רק שהמחירים בארץ אינם זולים בהשוואה לעולם – הם גבוהים בהרבה: המחיר בארץ גבוה פי 5 מאשר בארה"ב, שם נעים המחירים בין 11 ל-14 דולר לעומת62.1  דולר בישראל. בבריטניה נעים מחירי חבילת הבסיס בין 18 ל-25 דולר, ובספרד עולה חבילת הבסיס 26 דולר. בהשוואה כללית, המחירים בישראל לחבילת הבסיס גבוהים פי 3 מהממוצע העולמי.

בשורה התחתונה - יס

בסופו של דבר, אנחנו בכל זאת חיים כאן, אז איזה מהמבצעים החדשים עדיף?

 

1. הוט סובלת כבר שנים מתדמית של חברה עם שירות לקוחות מזלזל, איטי ומסורבל. יש אפילו אתר שהקימו לקוחות מאוכזבים המוקדש לתלונות ומחאה נגד החברה. מנכ"ל הוט הרצל עוזר אף הודה השבוע בראיון ש"עושה לי רע לקרוא בלוגים של עוינות לחברה, ונכון שצרכנים שונאים אותנו, אבל אני מנסה למנף את זה". יס לעומת זאת ידועה כחברה שבה השירות זמין, יעיל ואדיב בהרבה.

 

2.  הממיר של יס כאמור מאפשר הקלטה, צפייה באיכות HD וגם בתכני VOD– מוצר שבהוט עדיין לא השכילו לפתח (החברה מציעה ממיר HD או ממיר מקליט – שניהם כוללים תכני VOD- אך לא את האפשרות לשלב בין כולם).

 

3. החבילה של יס אמנם לא כוללת תשתית אינטרנט וקו טלפון, אולם צרכנים רבים מתלוננים על רמת הקו של הוט (ניתוקים ואיכות שמיעה לא טובה), וכאמור שיחה ממנו לסלולרי תחייב אתכם בעלות נוספת. אם כבר יש בביתכם תשתית של בזק או שאתם גולשים באינטרנט אלחוטי ומדברים בסלולרי ולא בקו נייח, השירות של יס מומלץ יותר.

 

רצוי להתחשב כמובן בטעם אישי – חלק מהצרכנים מכורים לסדרות של יס, בעוד אחרים זקוקים למנה יומית של "חדשות הבידור" או "מחוברים" בהוט – ובכל מקרה, תמיד שווה להתמקח עם החברות בטרם מסכימים לעסקה כלשהי. התחרות אמנם מוגבלת, אבל היא בכל זאת פועלת לטובתכם.