החיפאים הכי פעילים, הירושלמים אלופי פארמוויל
|
ירושלים: אלופי הפארמוויל והפוקר שיעור הגולשים בפייסבוק בקרב הירושלמים הוא מהנמוכים בישראל - 75% בלבד. מדובר בשיעור נמוך בעיקר בשל האוכלוסייה החרדית בעיר. גם שיעור השימוש הסלולרי בפייסבוק בעיר נמוך יחסית מסיבה זו. מאידך, הירושלמים הם הרוב כשזה מגיע למשחקי רשתות חברתיות: פארמוויל, טקסס הולדם פוקר ואחרים.
12% מתושבי העיר ציינו כי משחקי הרשת הם הסיבה העיקרית שבגללה הם נכנסים לפייסבוק, לעומת שיעור חד-ספרתי בערים אחרות. שליש מהירושלמים עושים שימוש בפייסבוק כדי לקבל מידע חדשותי - מידע אותו הם צורכים מאתרי חברות החדשות של ערוצים 10 ו-2, מאתרי החדשות הגדולים ואחרים. הירושלמים שוהים בפייסבוק שעות רבות: 66% מהם אמרו כי הם גולשים בפייסבוק יותר משעתיים בכל אחת מהכניסות שלהם, וחלקם הגדול אף אמר כי מדובר בשהות של שלוש שעות ויותר.
תל אביב: בעלי חברים רבים וקצרים בזמן גביע פייסבוק למספר החברים הגדול ביותר לתושב בממוצע מגיע לתל אביבים. לתושב תל אביב יש בממוצע 311 חברים - נתון הגדול ב140% מהממוצע העולמי, וב20% מהממוצע הישראלי.
האיזור הבא אחרי תל אביב לפי מספר חברים ממוצע הוא השרון. גם תושבי הרצליה, כפר סבא ורעננה מאשרים בקלות רבה יחסית בקשות חברות, עם ממוצע של 300 חברים לגולש.
התל אביבים הם גם הקצרים ביותר בזמן, בכל הקשור לגלישה בפייסבוק: רבע מהם מעידים על עצמם ככאלה שגולשים בפייסבוק עד 10 דקות בכל כניסה. 25% נוספים אומרים כי הם גולשים עד חצי שעה, לעומת ערים אחרות שבהן שיעור הגלישה של שעתיים ויותר הוא העיקרי. התל אביבים מככבים גם בגלישה סלולרית, יחד עם החיפאים: כ20% מהגולשים בשתי הערים מדווחים על גלישה בסלולר לפייסבוק, לעומת שיעור נמוך יותר בערים האחרות שנבדקו.
נתניה-חדרה: מחפשים קופונים והנחות כמו באזור הדרום גם באזור צפון השרון - בערים נתניה וחדרה - הסיבה העיקרית שבעטיה הצטרפו תושבי ערים אלה לפייסבוק היא הצורך לשמור על קשר עם חברים ומשפחה. בניגוד לערים באזור המרכז, שבהן הסיבה המרכזית לשימוש היומיומי ברשת החברתית היא צריכה של תכנים שונים כמו חדשות ומשחקים, במקרה של תושבי נתניה-חדרה מדובר כמעט רק בכלי אשר משמש אותם לשמירה על קשר עם חברים ומשפחה.
93% מהם ציינו זאת כסיבה כמעט היחידה לשימוש תדיר שלהם בפייסבוק. כמו תושבי בת ים, חולון, אשדוד, אשקלון ובאר שבע - גם הם מחפשים לעתים קרובות קופונים והנחות שמחלקות חברות רבות ברשת. 95% מהגולשים בפייסבוק בנתניה ובחדרה ציינו כי הסיבה המרכזית שבגללה הם יוצרים קשר עם מותגים בפייסבוק היא קבלה של הטבות.
הרצליה, כפר סבא ורעננה: אוהבים לגלוש מהסלולרי אם התל אביבים הם אלופי החברות, והחיפאים זכאים לגביע שיעור החדירה הגבוה ביותר, אזי תושבי ערי השרון - רעננה, כפר סבא והרצליה - הם אלופי השהות הארוכה ביותר ביממה בפייסבוק. 79% מהגולשים בפייסבוק בערים אלה העידו על עצמם שהם מבלים בו ברוב שעות היום - בין אם הם מעלים את האתר כמה פעמים ביום למשך שעות רבות, ובין אם הוא פתוח אצלם לאורך כל היום, ללא הפסקות.
רק 21% מהגולשים תושבי ערים אלה סיפרו שהם נכנסים לפייסבוק אחת לשבוע או פחות מכך. גביע נוסף שמגיע לתושבי ערים אלה הוא עבור השימוש בסלולר לגלישה אינטרנטית לרשתות חברתיות: מבין כל הערים שנמדדו בסקר זה, תושבי רעננה, הרצליה וכפר סבא הם אלה שעושים שימוש רב ביותר בשימוש בסלולר לכניסה בפייסבוק - כמעט רבע מהם העידו כי הם נכנסים באופן תדיר לפייסבוק גם באמצעות הסלולר.
|
||
חיפה: תשעה מתוך עשרה גולשים
אם גביע החברות בפייסבוק מגיע לתל אביב, אזי החיפאים הם אלופי ההצטרפות לרשת החברתית: זו העיר בעלת השיעור הגבוה ביותר של משתמשים בפייסבוק - תשעה מכל עשרה אנשים מהאוכלוסייה היהודית בעיר הצטרפו לפייסבוק. הממוצע בישראל הוא 83%, כך שמדובר בשיעור גבוה משמעותית.
מחצית מהגולשים אף מדווחים שפייסבוק פתוח אצלם במחשב או בסלולרי במרבית שעות היום. כך שבמבט כולל על הנתונים בהשוואה לתל אביב, תושבי חיפה יכולים לזכות בתואר "אדוקי פייסבוק". מאידך, בעוד שבערים אחרות מדווחים כמחצית מהתושבים כי הם יוצרים קשר קבוע עם מותגים בפייסבוק - מקליקים על פרסומות, עושים לייק לקבוצות מותגים או כותבים תגובות לתוכן שיווקי - החיפאים עושים זאת פחות. רק 40% מהחיפאים העידו על עצמם כי ניהלו אינטראקציה שכזו באחרונה.
בת ים, ראשון לציון וחולון: צרכנים נבונים בדיגיטל
תושבי דרום גוש דן בחולון, בת ים וראשון לציון הם צרכנים נבונים: הם מנצלים היטב את האפשרות לקבל הנחות, קופונים ושאר הטבות צרכניות ממותגים שהחלו להציע אותם בפייסבוק בחודשים האחרונים. כמעט 60% מהגולשים בערי דרום גוש דן מספרים שהם יוצרים קשר עם מותגים בפייסבוק בקביעות.
הם חוברים לדפי מותג, עושים לייק, מגיבים לסטטוסים ועוד. 70% מהם מספרים שאחת המטרות המרכזיות שלהם בכניסה לפייסבוק היא חיפוש הנחות. מדובר בשיעור הגבוה ביותר מבין תושבי הערים שנבדקו, אם כי גם בערים אחרות זה עלה כנושא מרכזי שמעניין גולשים. חלק גדול מהחברות במשק עורכות פעילויות שיווק נרחבות במדיה החברתית בחצי השנה האחרונה: הן אוספות חברים במטרה לבנות לעצמן מועדון לקוחות דיגיטלי פעיל. לרוב הן דואגות גם לספק הנחות, דוגמיות ושאר הטבות לחברי מועדון הדיגיטל שלהן.
רמת גן-גבעתיים: צורכים חדשות ומידע על מותגים
אף שהן סמוכות לתל אביב, ואף שתושבי רמת גן וגבעתיים דומים לעתים בהתנהגותם הצרכנית לזו של התל אביבים, בגלישה בפייסבוק יש ביניהם הבדלים מהותיים. כך למשל, בעוד ש-20% מתושבי תל אביב גולשים לאתר גם בסלולר, ברמת גן-גבעתיים מדובר ב-4% בלבד. גם בתחום צריכת החדשות ברשת יש הבדלים בין הערים: 13% מתושבי רמת גן-גבעתיים מסתמכים בעיקר על פייסבוק לצריכת החדשות היומית שלהם במהלך היום, לעומת 9% בקרב מתושבי תל אביב.
כשליש מהגולשים ברמת גן-גבעתיים מבלים לפחות שעתיים בכל אחת מהכניסות שלהם לפייסבוק, בעוד שהתל אביבים קצובים יותר בזמן ונכנסים לעתים קרובות יותר, לגיחות קצרות יותר בנות כמה דקות. כשני שלישים מהגולשים בערים אלה מחפשים ברשת מידע על מותגים, ושליש מחפשים בה תוכן בידורי או חדשותי - מעבר לקשרים עם חבריהם.
אשדוד, אשקלון ובאר שבע: שומרים על קשר עם המשפחה
תושבי ערי הדרום באר שבע, אשקלון ואשדוד משתמשים בפייסבוק בעיקר לצורך שמירה על קשר עם בני משפחה רחוקים ועם חברים - בשיעור גבוה משמעותית לעומת תושבי ערים אחרות. 92% מהגולשים ברשת המתגוררים בערים אלה ציינו את הצורך בשמירה על קשר כסיבה העיקרית - ולעתים היחידה - שבעטיה הם מקפידים להיכנס לעתים קרובות לפייסבוק, לעומת 70%-80% בערים אחרות.
ככל הנראה הריחוק מהמרכז גורם לתושבי ערים אלה לגשר על המרחקים ולבסס קשר יומיומי קבוע ושגרתי עם בני משפחותיהם באמצעות הרשת. הגלישה בפייסבוק בקרב תושבי ערים אלה נעשית רובה ככולה באמצעות מחשבים, עם שימוש נמוך יחסית (7% מהגולשים) באינטרנט סלולרי. מאידך, יותר מ-65% נכנסים לפייסבוק בכל יום, כמה פעמים ביום. כמחציתם העידו על כך שפייסבוק פתוח אצלם על המחשב רוב שעות היום.





React to WordPress