כמה אתם שווים בפייסבוק?
אחרי שהרשתות החברתיות כמו פייסבוק וטוויטר קיבעו את מעמדן כזירות חברתיות מרכזיות בחיינו, המרחב האינטרנטי החל להתאכלס באפליקציות ובכלים שונים שנועדו לניתוח הפעילות שלנו ושל מי שאנחנו מתקשרים איתו בשדה החברתי. הנה כמה מהכלים אשר יאפשר לנו לדעת עוד על עצמנו ועל אחרים במדיה החברתית.
1. KLOUT - כמה אתם שווים בפייסבוק?
זיהוי הגולשים המשפיעים במדיה חברתית הוא נושא רלוונטי מתמיד, בשל נוכחותם ההולכת וגדלה של מובילי הדעה ברשתות החברתיות.Klout היא אפליקציה שמספקת מדד הקובע את רמת ההשפעה של משתמש במדיה החברתית האינטרנטית, ומספקת דו"ח מפורט שמגלה למשתמש על מי הוא או היא משפיעים וממי הם מושפעים בזירה החברתית.
עד היום השימוש בקלאוט התבסס על הערכת השפעת המשתמשים בטוויטר בלבד. ציוציהם של המשתמשים, מספר העוקבים אחריהם וזהותם שוקללו יחדיו וסיפקו את מדד ה"השפעה" של המשתמש. מעתה, קלאוט תאפשר למדוד את רמת השפעתכם וההשפעה עליכם גם בפייסבוק, זירת ההתרחשות החברתית המרכזית ברשת (יש שיטענו כי גם מחוץ לה).
על מנת לקבל את מדד הקלאוט שלכם בפייסבוק עליכם להיות בעלי חשבון משתמש בטוויטר. דרך חשבון הטוויטר שלכם תוכלו להתחבר לשירות הקלאוט בפייסבוק. קלאוט יעקוב אחרי הפעילות המקיפה שלכם בפייסבוק (לייקים, תגובות, הצטרפות לקבוצות, הצעות חברות וכו') - ובתום המעקב המדוקדק ינפק לכם דו"ח מפורט ואת ציון הקלאוט המשוקלל שלכם, ה-Klout score . בשונה מציון הקלאוט הטוויטרי, שניתן באופן מיידי עם הפעלת האפליקציה, על מנת לקבל את ציון הקלאוט שלכם בפייסבוק תאלצו להמתין 72 שעות - זאת כיוון שהפעילות בפייסבוק מגוונת ומורכבת יותר מאשר זו הנעשית בטוויטר.
השימוש בקלאוט יכול להיות נחמד ומשעשע בעבור משתמשים פרטיים אשר מעוניינים לגלות עד כמה הם פופולאריים ומשפיעים על הסובבים אותם בזירה החברתית ולהפך, אך הוא נועד בעיקר לעזור לבעלי עסקים לאתר מובילי דעת קהל. חברות מסחריות כבר מסתייעות בכלי יעיל זה ובדומיו על מנת להגיע לקהלי היעד הרצויים להם ביתר דיוק ולאתר ברשת מובילי דעת קהל כאלה ואחרים, על פי צרכיהן.
2. TweetPsych -אבחון פסיכולוגי לטוויטר שלכם
כלי נוסף אשר נועד לעקוב אחר התנהלותנו בספירה האינטרנטית החברתית הוא TweetPsych- הפסיכולוג הטוויטרי, אם תרצו.
האפליקציה הזו, בשונה לקלאוט שכאמור הרחיבה את פעילותה גם לפייסבוק, מתבססת -בשלב זה לפחות - על פעילות הגולש בטוויטר בלבד. טוויטפסייק בוחנת את 1000 הציוצים האחרונים של המשתמש בטוויטר, ומספקת לו פרופיל פסיכולוגי הכולל מדדים שונים כגון תחומי עניין מרכזיים (עבודה, כסף, אהבה) וגם בודקת עד כמה המשתמש נוהג לדבר על עצמו במסגרת ציוציו ומה היא מידת ה"רגשות השליליים" אשר עולים מאלה.
יוצר התוכנה, דן זרלה, מספר בבלוג שלו כי "התוכנה עובדת באמצעות הצלבת המילים והביטויים שהמצייץ משתמש בהן, ואחרי פעולת איסוף המידע וההצלבה היא משייכת את המשתמש לקטגוריה הפסיכולוגית המתאימה לו, שנקבעת ביחס לתוצאות של מצייצים אחרים". שירות הטוויטפסייק פשוט לשימוש ופועל על כל חשבון טוויטר, כלומר, ניתן להשתמש בו באופן חופשי על כל משתמש. הטוויטפסייק אומנם לא מספק פרופיל פסיכולוגי מלא ומהימן, אך האפליקציה יכולה לדוגמה לשמש מעסיקים אשר רוצים לקבל מידע נוסף על עובד או עובדת פוטנציאליים.
3. Glassdoor - אתר לסחר במידע פנימי?
זהו אתר שנועד לשמש עובדים פוטנציאליים. Glassdoor (דלת זכוכית) הוא אתר המאפשר לגולשים בו מבט פנימי על המתרחש בתוך ארגונים וחברות. המידע באתר כולל את מדד שביעות הרצון של עובדי הארגונים השונים, מידע על משכורותיהם, סקירה של החברות השונות ועיסוקיהן, תרבות ארגונית, תמונות של מקום העבודה ועוד.
כל המידע המופיע באתר מועבר אליו באופן אנונימי על ידי העובדים של אותן החברות עצמם, ונועד לספק מידע לחברות מתחרות או לעובדים פוטנציאליים לגבי מקום העבודה. האתר, המבוסס על שאלונים אותם ממלאים משתמשים המזדהים כעובדי החברות, מפרסם בכל חצי שנה את הדירוג שלו לשביעות רצון ממקומות עבודה. Glassdoor מתייחס גם לחברות ישראליות, דוגמת נס טכנולוגיות, אמדוקס וקומברס.





React to WordPress