לעמוד שעה מול ארון הבגדים עד שנבחר הבגד הבדיוק נכון, עם הנעליים שמתאימות לו בול ועם התיק שמוסיף נקודת צבע, אבל מבלי לשבור יותר מדי את פלטת הגוונים. אחר כך האיפור – כזה שידגיש את מה שנתן הטבע אבל מבלי להראות מתאמץ מדי - בכל זאת, זה אמצע היום - ולבסוף משקפי שמש שיוסיפו ניחוח דרמטי. וזהו, הכול מוכן. עכשיו אפשר לצאת.

 

אולי נראה לכם שההתארגנות הזו היא לקראת מסיבה או שטיח אדום, אבל על פי מה שלמדתי השבוע, היא שייכת דווקא ללוויה הוליוודית טיפוסית. או לפחות זה מה שמעצבי האופנה היו רוצים שנחשוב.

 

רק בשבוע שעבר נדהם העולם ממותו הפתאומי של השחקן פיליפ סימור הופמן, ואילו כעת הוא נדהם משערורייה נוספת הקשורה במותו: האופנה שכיכבה במסע ההלוויה שלו. העיתון "עמוד 6" פרסם כי בית האופנה ולנטינו הוציא מייל לבלוגרי ועיתונאי אופנה ובו נכתב: "אנחנו שמחים לבשר כי איימי אדמס הלכה עם התיק Valentino Garavani Rockstud מקולקציית האביב/קיץ 2014 ב-6 בפברואר בניו יורק".

 

 

איימי אדמס והתיק המדובר

 

לכאורה לא נראה שיש בהודעה הזו משהו יוצא דופן. בכל העולם (כמו גם בארץ) נוהגים יחסי הציבור של חברות האופנה לשלוח פריטים למפורסמים ובתמורה אלו מאפשרים לפפראצי לקבל זווית טובה שלהם. ככל שהסלב יותר חם באותו הרגע, כך חברות האופנה שיפנו אליו יהיו יותר יוקרתיות. אחרי הכול, מדובר בפרסום החזק ביותר ולגמרי בחינם. הבעיה היחידה עם המייל של ולטינו היה הטיימינג שבו צולמה התמונה של אדמס: ההלוויה של הופמן המנוח. כנראה שבוולנטינו לא השכילו להבין שלא על כל סיטואציה בחיים – או במוות – אפשר לגזור קופון.  

 

אם לרגע חשבתם שחוסר הרגישות הזו שייכת רק לוולנטינו, "עמוד 6" טען כי חברת הנעליים Ugg Australia שלחה מתנות לקרוביו של הופמן משום שהם הניחו שאלו יהיו בניו יורק בזמן ההלוויה. אם נראה לכם שהם עשו את זה בקטע מנחם ומתחשב, הרי שנכונה לכם טעות. לצד המגפיים הידועות של החברה הגיע גם פתק שעודד את המקבלים המאושרים ללבוש את הנעליים המחממות בקור המקפיא של החורף הניו יורקי. איפה שיש הרבה צלמים שיוכלו לקלוט אותם.

 

"הם חילוקו מתנות בתקווה שזה מה שיקרה", טוען מקורב לחברה ל"ניו יורק פוסט". "מאחר שהם ידעו שיהיו טונות של סלבס בניו יורק ושמזג האוויר נוראי".

 

הדוברת של החברה, כריסטן סקרווגליון, מסרה בתגובה: "UGG Australia קיבלו מספר הזמנות השבוע. זה קורה בכל שנה בזמן שבוע האופנה או בזמן שיש סערה – ששניהם קרו השבוע – ועשינו כמיטב יכולתנו להיענות לדרישה. UGG לא יודעת ולא שואלת מה המעריצים והלקוחות עושים בניו יורק, או לאיזה אירוע הם רוצים את המוצר. זה לא העסק שלנו. UGG לא מבקשת תמונות מאלו שמשתמשים במוצרים שהם קיבלו במתנות".

 

בוולנטינו, לעומת זאת, לא יכלו לשחק אותה עד כדי כך תמימים, ולכן ההתנצלות שלהם קצת יותר מתרפסת: "אנחנו מאוד מתנצלים על שליחת התמונה של איימי אדמס עם התיק של ולנטינו לכלי התקשורת. לא היינו מודעים לכך שהיא נלקחה בזמן שהיא נכחה בהלוויה של פיליפ סימור הופמן. זו היתה טעות תמימה ואנחנו מתנצלים בפני מיס אדמס שלא היתה מודעת, או שותפה, למאמצי יחסי הציבור".

 

כמובן שמתוך ההתנצלות עולה ניחוח עז של נתינה בראש מצד אנשיה של אדמס, שדאגו שהכוכבת שלהם לא תראה – חלילה – כתאוות בצע. מה שהם שכחו להגיד שאדמס, כמו גם שאר חבריה לעולם הסלבריטאות, לא ממש מתחלחלים מהמתנות בשאר ימות השנה. אז נכון, היה פה חוסר רגישות משווע, אבל כשתמונות של תינוקות בני יומם נמכרות במיליוני דולרים וכשמפורסמים הופכים להיות שלטי חוצות מהלכים, אין פלא שגבולות הטעם הטוב מטשטשים ושהרגישות לעניינים פעוטים כמו תיזמון הולכת ומתכהה.