העתיד כבר כאן
כ-1,500 אנשי שיווק השתתפו בכנס השנתי של איגוד השיווק הישראלי שנערך במרכז הירידים ב-12 בינואר תחת הכותרת Rocking the Market. כולם באו לראות ולהיראות, לשמוע וחלקם אף להשמיע את מה שנחשב לפורץ דרך בעולם השיווק וליצור את הדבר הגדול הבא שיטלטל את עולם השיווק.
רן הר נבו. צילום: ציפי וילמובסקי
מנכ"לים, סמנכ"לים, יזמים ויזמיות עלו על הבמה בכנס וסיפרו על הדבר הגדול הבא – לדעתם. "כבר לא נולדים אנשים שצופים בטלוויזיה" אמר רן הר נבו, לשעבר נשיא חטיבת הווידאו של AOL בהרצאתו על "הדבר הגדול הבא" ועל האנשים שתיעדו ומתעדים את האירועים המשמעותיים שקורים בעולם וזוכים להרבה יותר צפיות מאשר הטלוויזיה הממוסדת.
עוד מכנס השיווק 2015:
אדם סינגולדה, הבעלים של טאבולה, חברת הפרסום מבוסס תוכן ברשת ששוויה כיום מוערך ב-1.5 מיליארד דולר טען כי לאנשים, כיום, כבר לא אכפת אם התוכן מגיע ממותגים, כל עוד נותן להם ערך.
אדם סינגולדה (באמצע). צילום: ציפי וילמובסקי
שיווק אישי להמונים
מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר-תאני דיברה על הPersonal Branding- שהוא המילה החמה כיום. סופר-תאני היא דמות מוערכת בעולם השיווק והניהול בארץ. לפני שמונתה במרס 2014 למנכ"ל פייסבוק ישראל, הספיקה לכהן כיו"ר חברת התוכנה ג'ינג'ר (העוסקת באיות באנגלית ובדקדוק ותחביר), לפני כן כיהנה כמנהלת חטיבת ה-B2C בחברת 888 ובעבר שימשה כמנכ"לית חברת "קידום" ולפני כן כמנכ"לית בית הספר ללימודי אנגלית "וול-סטריט" מקבוצת "קידום". לסופר-תאני יש תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב ותואר MBA והיא גם משקיעה הסטארט-אפים ובמיזמים ישראליים.
"כשמדברים על big data מדברים על שיווק אישי להמונים", אמרה. היא עלתה לבמה חמושה בסקייטבורד, "התנצלה" שהוא עדיין לא מהזן המרחף, והציגה בפני הקהל סרטון "עתידני" מהסרט "בחזרה לעתיד". "כשאתם צופים בקטע הזה, אתם רואים איך בעצם חזינו את העתיד בשנות ה-80. כאנשי שיווק, לא נקבל הזדמנות כזאת ואני בכלל לא מדברת על פיתוחים טכנולוגיים ואלגוריתמים מורכבים", אמרה. מאוחר יותר הפתיעה את הקהל עם ההצהרה לפיה אין צורך כלל להמציא טכנולוגיה חדשה. "אתם חייבים להכיר את הלקוחות ולהבין – לא מדובר בלקוחות שהם המון אחד. להבין אנשים יהיה חשוב ומשמעותי בחיים שלנו, כאנשי שיווק ומדיה. זוהי מהפכת ה-data".
עדי סופר-תאני. צילום: ציפי וילמובסקי
כדי להמחיש את הנקודה סיפרה סופר-תאני שסוג השיווק הזה חייב לכלול גם שימוש במידע וגם קריאייטיב שיעזרו להכיר טוב יותר כל לקוח ולקוח. "אני רוצה שבבית הקפה שלי יחכה לי בדיוק הקפה שאני אוהבת – חלש, דל, רותח ועם הרבה קצף", אומרת סופר תאני, "לשם כך צריכים אנשי השיווק לבנות תוכן וסיפור אישי רלוונטי. החיבור ביניהם לבין הלקוח הוא המפתח להצלחה".
עם זאת, הוסיפה, שהשוק הישראלי עוד לא שם כי "הוא לא יודע לייצר קריאייטיב שונה, אבל אני בטוחה שעד סוף שנת 2015 נראה את משרדי הפרסום מובילים את המהפכה ומשתמשים במודלים ובשפה אחרים לגמרי. את המהפכה יובילו אנשי השיווק".
נדמה שהמושג big data הוא המושג הכי שגור היום בעולם השיווק. בגדול אפשר לומר שמדובר באינטגרציה שבין כל המידע שיש בארגון לבין כל המידע שיש ברשת. ולסופר תאני, העומדת בראש השלוחה הישראלית של הענקית פייסבוק, יש בהחלט מושג במה מדובר. סופר-תאני מובילה, בין היתר, את הפעילות המסחרית של פייסבוק מול המפרסמים בארץ, ומתוקף תפקידה היא מעודדת יוזמות של קמפיינים פרסומיים בפייסבוק. ואם יש מקום שבו לשיווק יש כוח ממשי הרי שזה במפגש עם הרשת החברתית הגדולה והענפה מכולן – פייסבוק. רק לשם המחשה, לפייסבוק יש כמעט 4 מיליון משתמשים בישראל מדי חודש, וכמעט 3 מיליון מהם מחוברים לרשת מדי יום.
עוד נאמו על הבמה בכנס השיווק - גיא ידלין, מנכ"ל חטיבת הנייר בחברת נייר חדרה, שדיבר על אמון הצרכנים; דינה זוארץ נבות, סמנכ"ל שיווק, פרסום ופיתוח עסקים, בנק מזרחי טפחות, שדיברה על החובה לקחת סיכונים בשיווק.





React to WordPress