מוצר השנה 2016: חמש המנהלות מאחורי המוצרים הזוכים

אריאלה שיפנבאור וייס - סמנכ"לית השיווק של מחלבות שטראוס
המוצרים - מילקי Cake; סימפוניה במרקם שמנת 5% - הסדרה החריפה
אריאלה שיפנבאור וייס - סמנכ"לית השיווק של מחלבות שטראוס
כשאריאלה שיפנבאור וייס היתה ילדה היא ביקרה במפעל עלית ברמת גן, והביקור השאיר עליה חותם בדמות החלום לעבוד בחברה כשתהיה גדולה. "אני זוכרת את הסיור הזה עד היום - את סירי השוקולד ושקית הממתקים שקיבלנו בסוף", היא נזכרת בחיוך, "הייתי בת לעולים חדשים מאורוגואי ובאותן שנים היתה לנו כמיהה להשתייך ולדבוק בכל מה שישראלי, והממתקים של עלית הצטיירו בעיני כמאוד ישראלים", היא מספרת. שנים לאחר מכן, כשסיימה את לימודיה בכלכלה וסוציולוגיה לתואר ראשון, ובמנהל עסקים עם התמחות בשיווק בתואר השני, החלום לעבוד בעלית התגשם.
"נתקלתי במודעה 'דרוש כלכלן לחטיבת הקפה של עלית' וקפצתי על ההזדמנות. למגייסת היו מספר תפקידים, וכשאמרתי שאני מעדיפה תפקיד בתחום השיווק היא הציעה ניהול מותג בחטיבת הקפה", מספרת שיפנבאור, "שאלתי ללא היסוס אם יש תפקיד שיווקי בממתקים, והכי קרוב היה תפקיד של עוזר שיווקי במלוחים. למרות שזה היה תפקיד פחות בכיר הלכתי עליו, כי לא ייחסתי לזה חשיבות - אלא רק לתשוקה לעבוד בתחום".
היא מילאה מספר תפקידי שיווק בחברה, עד שב-2003 מונתה למנהלת השיווק של חטיפי הצ'יפס באירופה, בחטיבת המלוחים של פפסיקו העולמית, ועברה עם משפחתה לברצלונה. את המעבר, שלווה בחשש לדבריה, היא מסמנת כנקודה משמעותית בקריירה. "התפקיד היה מאתגר ומרתק ביותר, ובית ספר של ממש - גם תרבות ארגונית שונה, וגם פיתוח יכולות אסטרטגיות", היא אומרת.
כדוגמה מספרת שיפנבאור על מהלך שניהלה אינדרה נואי, יו"רית ומנכ"לית פפסיקו, שבמסגרתו החליטה לעצור את מבצעי מתנות קטנות בתוך אריזות החטיפים המלוחים של החברה, "מאחר וזו בעצם דרך לקדם מוצרים שאינם בריאים לילדים", מסבירה וייס, "ולמרות שהיה חשש גדול מפני נפילה במכירות היא עמדה על כך שהחברה תוכל לייצר מנועי צמיחה חלופיים גם בלי המתנות - ואכן זו היתה הצלחה. זה מהלך מעורר השראה".
לאחר שלוש שנים בברצלונה חזרה ארצה ומונתה למנהלת השיווק של חטיבת המלוחים, כעת תחת חברת שטראוס שרכשה את עלית, וב-2010 עברה לתפקיד מנהלת התקשורת השיווקית של שטראוס. באותה שנה עברה טרגדיה משפחתית כשאחיה נהרג בתאונת מסוק. "הוא היה מפקד טייסת, מקצועי וערכי עם יכולות רבות, ואחד האנשים שהשפיעו עלי ביותר", היא אומרת. שיפנבאור מספרת כי בחברה עשו ככל שיכלו כדי להקל עליה. "אפשרו לי להוריד פרופיל עם ההבטחה להמשך עבודה ללא כל פגיעה, וכך עבדתי בצורה גמישה עד 2013". בשנת 2014 מונתה לתפקידה הנוכחי כסמנכלית השיווק של המחלבות.
שיפנבאור מוצאת שישנו ניהול נשי במהותו - "ניהול יותר קשוב, אינטואיטיבי, מכיל ורך". כמנהלת היא מעריכה עובדים שנותנים את המקסימום ועובדים מתוך ערכים, ולא מעריכה אי לקיחת אחריות. "בעבר ראיתי רק את המשימה מולי והייתי טוטאלית וכיום המקום של האנשים והממשקים גדל", היא אומרת.
למנהלות בתחילת דרכן יש לה כמה מסרים: "קודם כל כדאי לשאוף לעבוד בתפקיד וארגון שיש לנו איתם הלימה בערכים, כי זה מאפשר זרימה ומימוש פוטנציאל עצמי. מי שרוצה להתקדם שתדע שאין קיצורי דרך - זו ריצת מרתון שצריך להתמיד בה גם כשקשה, ובריצה הזו חשובים: מקצוענות, פיתוח מומחיות מבודלת, וגמישות מחשבתית", מפרטת שיפנבאור. "גם פוליטיקה ארגונית חשובה, וזהו דבר שנשים נוטות לשכוח כי הן משקיעות את כל כולן במשימה".
עוד מספרת שיפנבאור "בטקס הענקת כנפי זהב לאחי, לאחר שנהרג, שאלה אותי ביתי שהיתה אז בת 4: למה רק בנים עולים לבמה?", ולכן וממליצה "למען הדורות הבאים אנחנו הנשים צריכות לצמצם פערים, וזה בידיים שלנו. נשים צריכות לרצות להתקדם, לקחת על עצמן תפקידים מורכבים ומובילות בכל מקום בו הן נמצאות, לא לשכוח להשקיע ברשת חברתית בתוך הארגון, ולייצר חשיפה ליכולות שלנו מול אנשים משפיעים".
לדבריה איזון בין משפחה לקריירה הוא טבעי לה בתור מי שגדלה בבית שיווני, "ומנהלת כזה בית גם כיום עם בעלי", אומרת שיפנבאור. "הדבר השני שמאפשר זאת היא רשת משפחתית של סבא ושתי סבתות, שמטפלים בילדים ומשחררים מדאגות". לצד כל אלו אריאלה היא גם מרתוניסטית, "זה מה שמרגיע אותי - זמן לעצמי ולמדיטציה, לחשיבה על דברים בגזרה האישית, המשפחתית והקריירה".
על מוצר השנה
"מאז המחאה החברתית יש לצרכנים כח עצום, ובתוך המציאות הזו שינינו את האופן שבו אנו יוצרים חדשנות", אומרת שיפנבאור, "אם פעם החדשנות היתה מגיעה מלב המותג – מהדי.אנ.אי שלו - היום הצרכנים פחות מחויבים למותגים, מה שמאפשרת לנו, המשווקים, לפתח חדשנות שפורצת את גבולות המותגים", היא מסבירה. "שני המוצרים הם דוגמא לכך. במילקי יצאנו מהדי.אנ.אי של מעדן בגביע אל עוגה מצוננת, ובסימפוניה שברנו את מוסכמת הלובן של הגבינות הלבנות, יצאנו לחיפושים וניסויים קולינרים והצענו סדרה חריפה בטעמי שף".
אילנית רוט - סמנכ"לית שיווק בניאופרם
המוצר - סדרת רטיניו פלוס לעור בוגר של דוקטור עור
אילנית רוט - סמנכ"לית שיווק בניאופרם
לאחר מספר תפקידים בתחום השיווק לאילנית רוט היה חלום לעבוד בחברת ניאופרם, ואז היא נכנסה להריון. "כשנכנסתי להריון הפסקתי לחלום על השינוי אך יום בהיר אחד הגיע טלפון מפתיע. סמנכ"לית השיווק של ניאופרם התפטרה והם שאלו אם אני מעוניינת, ואני מיד חזרתי לחלום", היא מספרת בחיוך. "כשהגיע הזמן לראיון כבר ידעתי שההריון יציב. היו לי התלבטויות אם לספר לפני הראיון ולבסוף החלטתי לספר במהלכו. הייתי בטוחה שזה יהווה קושי עד כדי שכשהיו אדישים לענין ההריון הדגשתי אותו שוב ושוב אבל הם לא התרגשו לרגע, ונכנסתי לתפקיד בחודש חמישי".
רוט למדה לתואר ראשון בכלכלה ומדע המדינה, וכשסיימה אותו נכנסה באופן טבעי, לדבריה, לתפקיד אנליסטית בחברת צ'ק פוינט. עם תחום השיווק נפגשה בזמן שלמדה לתואר השני במנהל עסקים. "התחום הדליק אותי וזה היה שלב שבו הרגשתי שתפקיד האנליסטית מאתגר אך לא מספיק מעניין", היא מספרת. אז עשתה רוט את הצעד המשמעותי ביותר בקריירה שלה לדבריה. "עזבתי את עולם הכלכלה שהיה עבורי מקום בטוח, ונכנסתי לעולם השיווק שהיה פחות בטוח אבל הרבה יותר מרתק", היא אומרת ומדגישה כי היא אוהבת לצאת מאזור הנוחות "כי זה מנוע צמיחה". היא עברה לתפקידי ניהול מותג בשטראוס, ובין השאר ניהלה את מותג דנונה, שם היתה חלק מהצוות שאחראי למהלך 'דנונה אנשים' בו הופיעו תמונות אנשים על גביעי היוגורט.
התחנה הבאה היתה ניהול תחום הגלידות המשפחתיות באסם-נסטלה, שם בין היתר היתה אחראית להשקת מותג ג'ויה. לאחר מכן עברה לניהול השיווק של תחום הנייר בחוגלה, ואז נוצרה לה ההזדמנות לעבור לתפקיד מנהלת שיווק אזורית של קימברלי קלארק בתחום - household care (טיפוח הבית) באירופה, מזרח תיכון ואפריקה. "בתקופה ההיא נכנסתי להריון ובמסגרת התפקיד כמעט כל שבוע הייתי מגיעה לשדה-התעופה באמצע הלילה ועולה על טיסה עם בחילות הריון, כשחלק ניכר מהטיסה העברתי בתא השירותים, וזה היה קשה ביותר", היא מספרת. אז נפלה בחלקה ההזדמנות לעבור לניאופארם, ומאז היא בחברה כבר יותר משנה.
כמנהלת היא לא מאמינה בקבלת ההחלטות לבד. "סובבת אותי חבורה של אנשים מקצועיים וחריפים ולכן זה כמעט פראיירי לא להתייעץ איתם", היא אומרת, "המיומנות הכי גדולה שאני מנסה לפתח זו הקשבה. בחברה כמו ניאופארם שנמצאת בצמיחה לא מפסקת זה בלתי אפשרי לייצר מהפכות לבד. כדי להגיע לפיצוח צריך עבודת צוות". היא לא אוהבת חוסר אמינות אצל עובדים, ומנהלים שמתייחסים לעובדים בצורה לא ראויה, "ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בחיים", היא מציינת. לעומת זאת היא מעריכה אומץ ותעוזה, מקצוענות, אנושיות, "ואנשים יצירתיים ונון- קונפורמיסטים".
לדברי רוט ניהול נשי הוא ניהול מעצים. "ינשים מצליחות לשלב שכל ואינטואיציה ולעשות אינטגרציה של רעיונות". רוט משוכנעת ביכולת לייצר שינויים, ולמנהלות צעירות היא מדגישה כי "חשוב להגדיר שינוי, עם חזון ברור, להאמין שהוא אפשרי ולרתום לדרך את כל מי שאפשר כדי לממש אותו".
המקום שרוט הכי אוהבת להיות בו בשעות הפנאי הוא חוף הים. "נולדתי בקריית ים וגדלתי על הים, ותמיד הקפדתי לגור קרוב אליו. גם היום אני גרה קרוב לים ומקפידה להגיע אליו מתי שרק אפשר. בימים קצרים בעבודה אני לוקחת את הבן שלי לנמל או לחוף מציצים, גם אם לא ממש נכנסים למים", היא מספרת. ניהול הזמן בין הקריירה למשפחה, ובעיקר גידול בנה בן ה-9 חודשים, הוא נקודה קשה עבורה. "אני לא מצליחה לאזן בין השניים וחיה ביסורי מצפון כל הזמן - אני מרגישה שהמשפחה שלי מקבלת ממני פחות ממה שיכולתי לתת ומצד שני כשאני הולכת לישון אני מרגישה שלא הספקתי לעשות כל מה שיכולתי בעבודה", היא אומרת.
רוט מספרת שהרצון למצוא איזון טוב יותר בין הקריירה למשפחה מעלה אצלה ואצל בעלה שאלות, "אנחנו תוהים לפעמים האם לעצור את מרוץ החיים הזה, לעבור לקיבוץ, להוריד הילוך ולפנות זמן למשפחה". בינתיים מה שמספק לה זמן של שקט הוא לימודי קבלה קבועים בהם היא משתתפת כבר תשע שנים. "זה פעם בשבוע של מנת פרופורציה על החיים", היא אומרת.
על מוצר השנה
"סדרת האנטי אייג'יינג - "רטיניו פלוס" - הוא מוצר שמיועד לעור בוגר שהקמטים בו כבר נראים לעין, כך שהוא בא לענות על הצורך בתוצאות שגם יראו לעין", אומרת רוט, "אמנם זו מטרתו של כל מוצר קוסמטי אך כשמדובר בעור בוגר זה לא מובן מאליו, לכן כדי להצליח לעשות זאת ידענו שנדרשת חדשנות אמיתית, ובמסגרת הרכיבים יש גם תאי גזע צמחיים - רכיב חדשני שנכנס לנוסחה ייחודית". רוט מסבירה כי דר' עור הנו מותג דרמו קוסמטיקה, "בו המוצרים משלבים טיפול וטיפוח", וכי כמו כל המוצרים במותג, גם סדרה זו פותחה על ידי רופאי עור.
ענת נטיב - סמנכ"לית שיווק ואסטרטגיה בויזה כאל
המוצר - ארנק דיגיטלי Cal4U
ענת נטיב - סמנכ"לית שיווק ואסטרטגיה בויזה כאל
דרכה של ענת נטיב בעולם השיווק החלה בניו-יורק, שם חיה עם בעלה בזמן לימודיו כנשואה צעירה. "הגענו לניו-יורק אחרי שנרשמתי ללימודי קרימינולוגיה וחזרתי בי, ושם בחרתי ללמוד פרסום ושיווק בגלל תחושת בטן - והתאהבתי", היא מספרת. לדבריה השהות בניו יורק בשנות ה-90 היתה חוויה משנת חיים. "גדלתי בלוד, ואמנם הייתי דיילת שנתיים קודם אבל הייתי רק טסה וחוזרת, וכשהגענו לחיות בניו-יורק – מנותקת ממשפחה ואמצעי קשר - העיניים ממש נפתחו לי. חזרתי בן אדם מקשיב ללא כל שיפוטיות – וזהו גם כלי משמעותי בשיווק".
לאחר חמש שנים כשחזרו ארצה החלה נטיב לעבוד כעוזרת סמנכ"ל שיווק בגוונים טלוויזיה בכבלים, ומשם התקדמה למנהלת הפרסום בגוונים. אז נוצרה הזדמנות שלדברי נטיב היתה אחת הנקודות החשובות בקריירה שלה. "לאיציק בעלי היה באותו זמן בית ספר ללימוד מחשבים שהקים עם שותף, והוא בדיוק קיבל הצעה לתפקיד שקרץ לו. כשתהינו מה לעשות עם העסק אמא שלי אמרה לי 'קחי את העסק את'. למרות חששות אזרתי אומץ ושמעתי בקולה".
הצעד הבא שהיא מסמנת כמשמעותי היה כשקנתה את חלקו של השותף לעסק. "ידעתי שהוא לא מתאים לי ושרק אחד מאיתנו יכול להשאר", היא מסבירה. תחת ידיה צמחה החברה ב-400%. "זו היתה תקופה מורכבת שבה אני ניהלתי עסק ואיציק עבד במסגרת תפקידו בחו"ל והגיע רק בסופי-שבוע, כך שגייסנו את כל מי שאפשר לעזרה עם הילדים, בתשלום ולא בתשלום", היא מספרת.
ב-2000 קיבלה הצעה למכור את החברה, "זה היה ממש אקזיט", ובאותו זמן איציק בעלה קיבל הצעה לעבור למדריד. "יש באיציק ובי משהו נוודי ומתנסה באופי", היא אומרת, ומוסיפה על בעלה שהוא שותף מאוד חשוב לדרך, "אנחנו יחד מגיל 18 ויש לנו דינמיקה של שותפות והתייעצות".
הם שהו במדריד שנתיים, בהן נטיב פינתה זמן רב יותר למשפחה, וכשחזרו ארצה החלה לעבוד ביוניליוור, בתחילה כמנהלת הפיתוח העסקי במחלקת השוק המוסדי ולאחר מכן כמנהלת תחום הפארמים בחברה. לאחר 4 שנים עברה לטויס אר אס לתפקיד סמנכ"לית שיווק. "יוניליוור זו לא חברה שעוזבים אבל החלטתי לקחת את הסיכון, כי זו היתה קפיצה משמעותית, ולהיות סמנכ"לית שיווק ביוניליוור היה לוקח לי יותר זמן".
בטויס אר אס היתה 4 שנים וב-2010 עזבה את החברה, בלי לדעת לאן. "כשלא טוב לי אני ממשיכה הלאה, זה אמנם מלווה בחרדה אבל אני לא נותנת לה לשתק אותי, כי לצד 80% חרדה יש בי 20% אופטימיות". שלושה חודשים עסקה בהתנדבות ביעוץ עסקי, "כי ידעתי שזה זמן ביניים והרגשתי שכדאי להשקיע בקארמה", ואז נכנסה לניו-פארם כסמנכ"לית שיווק. לאחר 4 שנים בתפקיד הגיעו אליה שלוש הצעות, ביניהן ההצעה מויזה כאל. "בחרתי בה כי רציתי את עולם הבנקאות ואת העולם החוץ בנקאי, והם בדיוק חיפשו מישהו עם הבנה לא פיננסית אלא קמעונית". מאז 2013 היא בתפקיד סמנכ"לית שיווק ואסטרטגיה בחברה.
כמנהלת היא מעידה שהיא מתנהלת בחוסר היררכיה ונוטה להתייעץ עם רבים, "אך לבסוף אני זו שמקבלת את ההחלטה", היא אומרת. היא לא אוהבת שלא כנים איתה, "לטוב ולרע אני רוצה שעובדים יגידו לי את הדבר כהווייתו ויספקו את הנתונים שנוכל ללמוד מהם", ומאוד מעריכה את מי שמשקיעים ומביאים את המשימה למצוינות. עם השנים אומרת נטיב שהפכה מנהלת קשובה יותר. "תודות לביטחון שבא בעקבות הניסיון והלמידה".
למנהלות נטיב מייעצת "להקשיב לעצמן ולאחרים, וללמוד כל הזמן – במיוחד בתחום שלנו שרווי בשינויים". עוד היא מוסיפה כי "חשוב לדעת גם להתנהל בפוליטיקה הפנימית, שקיימת בארגונים גדולים לטוב ולרע, כמו ללמוד לעשות מכירות לרעיון, לבנות תהליכים מאחורי הקלעים, ולהבין את הכוחות שפועלים".
בשעות הפנאי היא אוהבת לבלות עם המשפחה, ומעידה על עצמה שבאיזון החיים הפרטיים מול הקריירה תמיד תבוא המשפחה לפני הכל, "ומה שנופל בין הכיסאות זה זמן לעצמי", היא אומרת. מקום לעצמה היא מוצאת בלימודים רוחניים שהחלה לפני כחמש שנים. "יש לי מדריכה רוחנית שמלמדת בודהיזם ומלמדת אותי להביט אחרת על הדברים, ולעשות טוב ולקבל טוב. הקארמה זה משהו שאני ממש עובדת בו".
על מוצר השנה
"האפליקציה מאפשרת לשלם ישירות מהסלולר במסעדות, ובאה לענות על הצורך לשלם ללא ארנק או כרטיס אשראי' בימינו כשסלולhמאגד בתוכו כבר את רוב הפתרונות שצרכנים צריכים", אומרת נטיב. "המתחרות יצאו עם אפליקציות עוד קודם והבנו שאנחנו חייבים לצאת עם משהו שאין לאחרים, כך שיצרנו אחת שיש בה כל מה שלקוח צריך והוספנו את התשלום במסעדות", היא מסבירה.
מיה אייזן - סמנכ"לית שיווק ואסטרטגיה בחוגלה קימברלי
המוצר - Huggies Extra Care
מיה אייזן - סמנכ"לית שיווק ואסטרטגיה בחוגלה קימברלי
כשמיה אייזן רצתה לעשות מפנה בקריירה לאחר מספר שנים בעולמות הפרסום והפיתוח העסקי, היא קיבלה עצה שמובילה את דרכה מאז. "מישהי קרובה אמרה לי - תבחרי משהו שאפילו הקשיים בו ישמחו אותך, שהכל ירגיש כמו לונה פארק והאתגר כמו מגלשה גדולה", מספרת אייזן. בעקבות העצה הזו היא החליטה לסמן לעצמה בדיוק לאן היא מעוניינת להגיע, ולפעול כדי להגיע לשם. "עברתי על רשימת חברות DUN'S100 וחיפשתי חברות מוצרי צריכה גדולות ובינלאומיות, הבנתי שאני רוצה להגיע לחוגלה-קימברלי, ומאז אני כאן כבר שש וחצי שנים", היא מספרת בגאווה.
את הכניסה לחוגלה מסמנת אייזן כנקודת המפנה החשובה השניה בקריירה שלה. הנקודה הראשונה היתה בימיה כסטודנטית לתואר מואץ במדעי החיים, אליו הגיעה עם החלום שליווה אותה עוד מילדות - להיות רופאה. "הייתי מסורה לעניין והייתי משוכנעת שאמצא את התרופה לסרטן, אך אחרי שנה, כשישבתי במעבדה כל החופש הבנתי שהסביבה הזו לא בשביל", מספרת אייזן, "חוקרים משהו מאוד ספציפי וביום יום יש פחות חופש יצירתי". אז עברה אייזן ללימודי ביולוגיה ומנהל עסקים, "הרגשתי שעסקים הוא תחום מגוון עם ראייה רחבה יותר", היא מסבירה.
בסיום הלימודים הגיעה לעבוד כפלנארית במשרד פרסום כשלוש שנים, לאחר מכן עברה לתפקיד פיתוח עסקי במגמה קפיטל, למשך כשש שנים בהם אף הקימה את הזרוע האסטרטגית והיתה שותפה בחברה. כשהבינה שהיא מעוניינת לעבור לעסוק בעשייה עצמה חיפשה את מקומה, ובעקבות אותה המלצה של חברה למצוא מקום שיהווה אתגר מרגש, הגיעה לחוגלה-קימברלי. "מהר מאוד הרגשתי כיצד היכולת לבצע ולראות תוצאות של ממש על המדף היא מאוד מתגמלת", היא אומרת.
כסמנכ"לית שיווק עברה בין מספר תחומים, ולאחר מכן יצאה לשנתיים לתפקיד סמנכ"לית חטיבת העסקים החדשים. "זו היתה מעין חברה בתוך חברה, בה עסקנו בעולמות חדשים כמו מסחר מקוון וחיבורים בין סטארט-אפים לתעשייה", היא מספרת ומציינת שכיום מוטמעים כבר ארבעה סטארט-אפים בארגון. "המעבר הזה לווה בחשש כי לעיתים מתפקיד כזה קשה לחזור ללב לעשייה, אך יובל עודד אותי שלא אקמול באזור האסטרטגיה", היא אומרת על מנכ"ל החברה יובל דגים. לפני חצי שנה מונתה לתפקיד סמנכ"לית שיווק ואסטרטגיה.
הדבר החשוב ביותר בעיניה בניהול הוא לא לקפוא על השמרים. "לנסות ואפילו לטעות, העיקר להישאר בתנועה קדימה, והיום גם חשוב להיפתח לעולם הדאטה, הטכנולוגיה והמסחר המקוון", היא מדגישה. "כמנהלת אני מאוד מאמינה בעבודת צוות, ועם השנים הפכתי פחות ריכוזית, ואני משקיעה רבות בבניית תשתיות שמאפשרות למנהלות שלי להצליח - בחלום המקצועי ובעסק עצמו", היא מפרטת.
בכל הנוגע לצורת הניהול, לדברי אייזן "ההבדל הוא בסגנון בעיקר, בלי קשר למגדר". לדבריה הסגנון שלה מבוסס על עבודת לובינג. "אני מפתחת לעצמי אג'נדה וסביבה אני בונה קבוצת התמיכה. אם יש התנגדויות אני אשקיע זמן רב בלשכנע". גם אצל העובדים שלה היא מעריכה עמדה מבוססת, ואילו אדישות היא מאוד לא אוהבת - "כמו עובדים עם חוסר אכפתיות ורצון להצליח וללא עמדה ברורה".
לדברי אייזן לא קל לאזן בין הקריירה למשפחה. "אני בוחרת לי את הדברים שהם דגל אדום – כמו אירועים חשובים בחיי הילדים – ובהם אני משקיעה הרבה. ומאחר והדברים דינמיים, כל כמה זמן אני עוצרת ובודקת מחדש מה הבית צריך ממני". מה שמרגיע אותה מעבר לשעות העבודה הם תרגול פילאטיס, וחופשות משפחתיות במדבר, "לצאת לקמפינג עם סלולריים סגורים והילדים סביב מדורה", היא אומרת בחיוך.
על מוצר השנה
"החיתול מכיל תוספות ייחודיות כמו שכבה פנימית עם טקסטורה מיוחדת שמייצרת רכות, ומעטפת חיצונית שמורכבת מחורים קטנים שמאפשרים לאוויר לצאת ולהיכנס, ולעור התינוק לנשום, כך שמעבר לטכנולוגיית הספיגה יש בחיתול תוספת של טיפוח העור", מסבירה יפית מנטין, מנהלת שיווק של תחום ילדים ותינוקות.
מנטן מציינת שפיתוח המוצר הוא מקומי ונעשה בשיתוף עם המעבדות של קימברלי קלארק, ושגם השקתו נעשתה בצורה ייחודית. "המוצר הגיע לצרכנים בדרך אישית ומפולחת, לא בקמפיין אחד עם מסר אחד. טרום הגעת המוצר למדף היה מהלך של התנסות ורכישה בכמות קטנה עם ראשי תיבות של התינוק על החיתול והאותיות VIB- 'תינוק חשוב מאוד'".
מיכל איתן - סמנכ"לית שיווק בתדיראן
המוצר - מוקד השירות הרב ערוצי של תדיראן
מיכל איתן, סמנכ"לית שיווק בתדיראן
מיכל איתן גדלה בבית עם אבא אגרונום ואמא רוקחת ועד גיל 24 הייתה בטוחה שתהיה חוקרת בוייצמן. "בסוף הלימודים לתואר הראשון במדעי החיים היתה שביתה ארוכה באוניברסיטה והייתי בין היחידות שלא רצו לחזור, אז נדלקו לי אורות אדומים", היא מספרת, "למרות זאת סיימתי את התואר כמו ילדה פולנייה טובה ובזה הסתיימה הקריירה הביולוגית שלי", היא אומרת בחיוך. היא החליטה ללמוד תואר שני במנהל עסקים והתמחות בשיווק "ושם התחילה ההתאהבות בשיווק ומוצרי צריכה".
לדבריה ההחלטה ללמוד שיווק היתה צעד משמעותית בדרך, אבל עוד לפניה ההחלטה החשובה היתה לצאת לקריירה. "זה לא משהו שקורה במקרה, ולא תמיד מבינים את המשמעויות", אומרת איתן, "אם רוצים להתקדם מעלה צריך להיערך לזה, למשל מבחינת גידול הילדים אצלנו יש מטפלת כבר 15 שנה".
את תפקיד השיווק הראשון עשתה בחברת כמיפל "אצל דן אילון שהיה מוטרף ומעורר השראה", היא מציינת, "הלכתי לעבודה בהתרגשות כמו לכיתה א'". שם היתה מנהלת תחום תינוקות 5 שנים. לאחר מכן עברה לשטראוס. "הרגשתי שהגעתי לבית ספר מעולה לשיווק – מפיתוח מוצרים, שינוי טעמים, מיתוג ותקשורת בלתי פוסקת", היא אומרת. לאחר חמש שנים בחברה קודמה למנהלת שיווק מזון טרי, ולאחר עוד 4 שנים החליטה שהיא מעונ