הנה לכם כמה נתונים מרתקים על שוק הבישום בישראל.

הוא מגלגל כ -1.8 מיליארד ₪ בשנה, מתוכו כ12% באון ליין. תקופות השיא בבישום הן בחגים, בעיקר פסח וראש השנה המהווים כ 40% מהמכירות השנתיות. השוק נחלק באופן כמעט שווה בין גברים לנשים, והמגמה כיום של מותגי בישום רבים, בעיקר בתחום הנישה, היא לא לציין על גבי האריזה אם הבושם הינו לגבר/אישה, GENDER FREE.

מחירי הבישום בישראל, בישום בארץ לרוב אטרקטיבי מבחינת מחיר מול חו"ל, ולרוב גם מלווה במתנה ברכישה, 20% משוק הבישום בארץ נמכר במארזים, המארז מציע אריזה יוקרתית וכולל עוד מתנה בתוכו כמו קרם גוף או בושם מוקטן. המארזים בארץ נמכרים לאורך כל השנה, ולא רק בחגים. בחו"ל הם נמכרים בעיקר בכריסטמס ויום האם.

כיום מחירם של הבשמים ירד כתוצאה מהתחרות באונליין, יכולת ההשוואה וההזמנות מחו"ל יצרה מבצעים רבים כדי לאפשר לחברות להיות יותר אטרקטיביות וכן לייצר יותר מכירות מקומיות.

הבישום והקהל הישראלי, מה מייחד אותנו? בצרפת נשים מתמידות שנים רבות עם אותו הבושם, בד"כ בשמים קלאסיים. הישראליות אוהבות לחדש ולגוון, ויעדיפו בושם מההשקה החדשה. מחקרי שוק הראו כי 20% ממכירות הבישום מדי שנה מגיעות מהשקת מוצרים חדשים וחדשנות בתחום. הצרכנית הישראלית תקנה בושם כל 3 חודשים, ויש לה על המדף בממוצע 5 בשמים שונים. היא שולטת בתחום, מכירה, חשופה ברשתות, ויודעת לעשות את שיטת השכבות שהיא לשלב 2 בשמים יחד ובכך ליצור לעצמה ניחוח ייחודי ובלעדי. גם הגבר הישראלי מאוד פתוח לחידושים ומפרגן לעצמו בממוצע כ-4 בשמים. הצרכנים הישראלים אוהבים אריזות גדולות שהן גם יותר כדאיות כלכלית. הקטגוריה הפופולרית ביותר הינה 100 מ"ל, ניתן למצוא גם גרסאות של  150 מ"ל / 200 מ"ל שזוכות להצלחה. קונים גם הרבה "מיניס" – בשמי 10-15 מ"ל לשים בתיק, באוטו, במזוודה.

מה חדש בעולם הבשמים? ישנה העדפה של גרסאות בושם מחוזקות ומועצמות יותר, גרסאות האינטנס, האקסטרים, האליקסיר והפרפיום שבעבר לא היו מונגשות בגלל המחיר ועכשיו וזוכים לאהדה מהקהל הישראלי שאוהב ניחוחות עמידים לאורך שעות. טרנד בשמי הנישה מותגי אולטרה פרימיום במגמה של צמיחה משמעותית עד נתח שוק של 8% מכלל שוק הבישום. 

בישום והקהל הצעיר, בני נוער מגיל 12 גם בנים וגם בנות, בזכות הרשתות החברתיות ובעיקר טיק טוק, הפכו למומחים בתחום ומשקיעים זמן בלימוד הנושא ויודעים בדיוק מה הם רוצים, הם מגיעים לחנויות בחבורות וקונים בשמים יקרים, לעיתים שלא מתאימים להם, ואף בשמי נישה וקולקציות (עם כרטיס אשראי של ההורים). לכן אין זה פלאהשבתי הבישום משקיעים בחומרי גלם איכותיים ובאריזות מהודרות ומיוחדות יותר, בוחרים פרזנטורים שמדברים לקהל הצעיר וזאת מתוך הבנה שבושם הוא לא רק ריח אלא חוויה חושית שהלקוח עובר.

בעקבות המלחמה וסגירת השמיים בשנת 2024, הישראלים טסו הרבה פחות לחו"ל, מה שהביא לגידולים דו ספרתיים במכירות השוק המקומי.

 

הבשמים החדשים בעולם הבישום הגברי

L'Eau d'Issey pour homme Noir Ambré

לאחר שחולל מהפכה בבשמים עם השקת הבושם האייקוני לגבר L'Eau d'Issey pour homme (1994), איסי מיאקי שואב השראה מהמפגש בין כוחם של המים לאורות המזרח. מיזוג של המזרח והמזרח הרחוק, שבו טוהר המים מתמזג עם חום האור, והתוצאה היא פרשנות מחודשת פרי ידיו של רוקח הבשמים כריסטוף ריינו (Christophe Raynaud).

הניחוח נפתח בפרץ של תבלינים זוהרים כמו אקורד זעפרן, כוסברה, קינמון ואגוז מוסקט - המחדירים לקומפוזיציה זוהר וחום, בלב הניחוח אקורד עור ועץ כהה, של עץ ארז אטלס, אקורד פפירוס ווטיבר מהאיטי. שמוסיפים עומק ואופי לריח. ולסיום אקורדי וניל ענברי ושחור של אקורד פולי טונקה.

מחיר מומלץ לצרכן : 499 ש''ח או דה פרפיום, 100 מ''ל

להשיג ברשתות משביר, בי ובאתר ONLY'S

 

ISSEY MIYAKE - LE SEL DISSEY

בושם חדש לגבר, LE SEL D'ISSEY EAU DE PARFUM מיוצר בצרפת והוא מאושר כטבעוני. מכיל 94% מרכיבים טבעיים, כגון אצות, אזוב אלון, קטורת, אקורד ענבר וגם תמצית ארז ממוחזרת. האלכוהול איתו מעורבבת תמצית הבושם הוא 100% טבעי ומיוצר אך ורק בצרפת. הבקבוק עשוי מ-20% זכוכית ממוחזרת. סמל למינימליזם, הוא שומר על טוהר וברק יוצאי דופן. אריזת הקרטון החיצונית מכילה 10% אצות ממוחזרות ממקור טבעי.

מחיר מומלץ לצרכן- 539 שח

להשיג באתר אונליז

 

Montblanc Explorer Extreme

ניחוח חדש לגבר המשלב אינטנסיביות ותחכום. בגרסה זו, חתימת הבושם של הסדרה נלקחת לשלב חדש של עוצמה - עם תווים חמים של ענבר ועור, ומהווה מחווה לניחוח המקורי של סדרת האקספלורר. והפעם לראשונה בגרסת פרפיום מרוכזת ועוצמתית יותר, לחוויה חושית ועמוקה. 

מחיר מומלץ לצרכן- 480 שח

ניתן לרכוש באתר אונליז

 

BOSS BOTTLED BEYOND 

מותג הבשמים BOSS מרחיב את גבולות הניחוח האייקוני שלו ומשיק ניחוח ייחודי חדש BOSS Bottled Beyond, או דה פרפיום בניחוח ג’ינג’ר-עור ראשון מסוגו. הניחוח החדש משרטט מחדש את גבולות הבישום ומחבר בין ריח של בישום נישה לבושם מסחרי, שכולם רוצים שיהיה להם.

מחיר מומלץ לצרכן: 459 ₪ הבושם זמין בגודל 100 מל, 

להשיג ברשתות הפארם המובילות ובאתר אונליז'

 

בושם נישה, NEW NOTES  LATTE PISTACHI

השילוב המושלם של נוחות ותענוג, הוא מה שהעניק השראה לבושם לאטה פיסטאצ'יו, ניחוח החוגג את הכיף שבפינוק ואת חוסר הדאגה של הילדות. לאטה פיסטאצ'יו מיועד למי שמאמץ אלגנטיות יחד עם הנאה.

מחיר מומלץ לצרכן: 623 ₪

להשיג בסופר פארם, המשביר, אינדיבידואל ובחנויות נבחרות

 

בושם נישה, SAFRAN SECRET MAISON CRIVELLI

מותג בישום הנישה מיזון קריוולי משיק בושם חדש בשם "סאפרן סיקרט" בגודל של 50 מ"ל. קומפוזיציה עמוקה והחושנית המשלבת בין הזעפרן המנחם לבין החמימות העצית, בצורה  מסתורית כמו סוד. מיזון קריוולי מזמין לאמץ את הלא נודע ולחוות בושם בצורה אישית ביותר

 

מחיר מומלץ לצרכן: 1,230 ₪

להשיג בבוטיק ואתר אינדיבידואל, רשת פקטורי 54, ורשת אפריל.

 

בושם נישה DS & DURGA BLACK MAGENTA

דמיינו לילה עירוני סואן אפוף אדים צבעוניים ועם ניחוח של אננס בוהק, ציפורן מ'נטה, אירוס, טבק ואמבר שחור. מושלם ללבישה לצד פסקול מוזיקה רועשת.

מחירי צרכן מומלצים: אדפ 100 מ"ל 962 ₪,

להשיג באתר ובחנות אינדיבידואל, רשת פקטורי 54, גלאם 42 וחנויות מובחרות.

 

Abercrombie & Fitch Fierce Reserve

בושם חדש לגבר, המותג Abercrombie & Fitch מרחיב את סדרת Fierce  עם Fierce Reserve ניחוח חדש מתוחכם, גברי וקשוח המשלב ניחוחות רעננים של מרווה פראית יחד עם עור מיושן, וויסקי שיושן בחביות עץ, ואיזונים עם נגיעות ענבר קריר. הבושם משתייך למשפחת הניחוחות פוז'רה- ענברי (Fougère Amber)  ושומר על אופיו המזוהה של ליין Fierce, אך מוסיף לו עומק ותחכום.

מחיר מומלץ לצרכן- 409 ₪

להשיג באתר אונליז

 

Dolce&Gabbana Devotion For Men Parfum

ניחוח חדש לגבר מבית היוקרה Dolce&Gabbana שממשיך את סיפור המסירות (Devotion) לגברים, ומשיק ניחוח חדש  – Devotion For Men Parfum –  בושם עוצמתי, מתוחכם ועמוק, שמכבד את המורשת של הגבריות הקלאסית תוך מתן פרשנות מודרנית ונועזת.

הניחוח פותח על ידי הבושם האגדי אוליבייה קרספ, אשר יצר הרכב יוצא דופן המשלב את רעננות הלבנדר, עוצמת הקפה, ותחושת עומק מהעולם האישי. ההרכב חובר יחד לחתימה ניחוחית שאי אפשר להתעלם ממנה.

הרכב הניחוח: תו עליון: לבנדר ארומטי, תו לב: קפה חזק ומעורר, תו בסיס: עץ ענבר, טחב אלון וטונקה. הניחוח שייך למשפחת עצי-פג'ורה –  איזון בין קלסיקה טבעית לעומק מודרני, בין אנרגיה מרעננת לרוך קטיפתי.

מחיר מומלץ לצרכן- 599 שח

ניתן לרכוש באתר אונליז

 

לדברי מיכל מגן, סמנכ"לית BEAUTY&CO, "הצרכן הישראלי הוא אחד המתקדמים והסקרנים בעולם הבישום – הוא מחפש לחדש, להתנסות בניחוחות חדשים וליצור חוויה אישית וייחודית. אנחנו רואים צמיחה משמעותית גם בבשמי הנישה וגם בגרסאות פרימיום מחוזקות, לצד נאמנות גבוהה למותגים האהובים. הבשמים הפכו להיות לא רק מוצר צריכה אלא חוויה חושית, דרך לבטא את האישיות ולחזק את תחושת הביטוי העצמי. בחג הקרוב הלקוחות יחפשו בשמים עמידים, עוצמתיים ויוקרתיים יותר, באריזות חגיגיות ובמארזים מהודרים."

חג שמח ומריח (טוב)לכולם