בימי קדם המדורות שימשו כאמצעי להעברת מסרים ממקום למקום. בעבר הקרוב, תקופת הפלמ"ח,שימשה המדורה ומעגל היושבים סביבה כמרכז חברתי. כל זה התחלף לטלווזיה והיום הפך להיות חבורת אנשים שיושבים זה עם זה ומתקשרים כל אחד עם אחרים באמצעות האייפון.

 

סביב המדורה ניתן היה למצוא את הקשרים, לקבל מידע, להתעדכן ברכילויות האחרונות, מלבד היותה מוקד חברתי, שימשה המדורה גם כמוקד חינוכי, אשר באמצעותו הונחלו ערכים, הועברו מסורות וסביבה התקבלו ההחלטות הגורליות לטווח קצר ולטווח ארוך.

 

לג בעומר, חג המדורות, זו הזדמנות מצויינת לדבר וללמוד על העברת מסרים, בעידן האינטרנט.

כבר שנים שכולם מדברים על כך "שאם אתה לא שם, אתה לא קיים". בתחילה האמירה היתה מופנית כלפי בעלי עסקים והתייחסה לנוכחות באינטרנט. היום בעידן הפייסבוק, האמירה נכונה לכולם- מבוגרים, הורים וטף. 

 

מבחינתינו, כבעלות עסקים, האינטרנט, גם למי שמפחדת ומרגישה פובולוגית (המונח לציון פוביה טכנולוגית) הוא עדיין האפשרות הטובה ביותר לקדם את העסק שלנו. בלחיצת מקש, אנו יכולות להשאר בבית ולגרום ללקוחות להגיע אלינו ולחפש אותנו.

 

האינטרנט מכריח אותנו לשנות שפה. אם בעבר הלקוחות שלנו היו "טריטוריאלים" היום עם הכפר הגלובלי, לקוחות יכולים להגיע מכל העולם. לאחרונה נתתי שירות (לא מוצר!) ללקוחה מפריז וללקוחה מבריסל.

 

כך או כך, העולם משתנה, ולכן כאשת עסקים חובה עליך ללמוד את השפה המשתנה. לא משנה כמה טוב יהיה המוצר שלך, עליך חלה חובת ההנעה. חובת התקשורת המקדמת עם הלקוח.

 

שימי לב כי אפילו חברות ענק מזמינות אותנו לתקשר איתן דרך פייסבוק, דרך בלוגים ובאמצעות מדיה מתפתחת. אז אם זה מה שעושים הגדולים בשוק, מה יגידו אזובי הקיר?

 

היתרון הבולט של נשים עצמאיות, היא שהתקשורת האישית נגישה להן יותר. נשאלת רק השאלה איך הופכים אותה לאפקטיבית יותר?

תקשורת שיווקית, היא תקשורת תומכת מכירות, המסייעת להשגת המטרות של העסק. הווה אומר, לגרום לעוד לקוחות לרכוש את השירות ו/או המוצר שאת, בעלת העסק, מציעה.

 

בהגדרתה הרחבה ביותר, תקשורת שיווקית היא כל דבר שמסוגל לשאת לוגו ו/או להעביר מסר משפיע חיובי אל קהל/י המטרה.

 

לכן, כבעלות עסקים עלינו ליצור את המדורות שלנו, לאתר מדורות רלוונטיות ולמפות את אפשרויות השיווק השונות שעומדות לרשותינו על מנת להעביר את המסר השיווקי שלנו אל קהלי היעד המתאימים.

 

הכלים העומדים לרשותנו, על מנת לעשות זאת הם רבים ומגוונים, מבדידות מזהרת מול מסך מחשב ועד למפגשי אחד על אחד עם אנשים. הרצאות וסמינרים או וובינרים ותערוכות. בתשלום או שלא בתשלום, פרסום או יחסי ציבור, און-ליין או אוף-ליין. הקשת רחבה ובהתחלה נראית כאילו היא בלתי נגמרת.

 

זה השלב בו רוב בעלות העסק נוטות לפחד משתק ומגיעות למסקנה השגויה שאם הן לא יכולות להקיף את כל עשרות ומאות המדורות של תקשורת שיווקית, עדיף לא לעשות כלום. זוהי טעות. להיפך, כל עסק כדאי שיתחיל וימצא לו את המדורה המתאימה בדיוק עבורו, את הפלטפורמה בה הוא מרגיש הכי בנוח, הכי טבעי ויתחיל ממנה. אם את אישה של מילים ומרגישה נוח מאחורי המקלדת, לכי על מאמרים ופליירים. אם את חיה טכנולוגית, כבשי את הרשתות החברתיות והאינטרנט.

 

אם מגע עם אנשים עושה לך טוב, פני לאפיק של נטוורקינג ומעגלים עסקיים ואם הרשג"דית זורמת לך בורידים, צאי בהדרכות, הרצאות וסמינרים. מהמקום הבטוח, הנכון והזורם שלך תוכלי להמשיך ולהתפתח לאפיקים נוספים, המידה ותחליטי כי העסק שלך דורש זאת.

 

תקשורת שיווקית אופטימלית חייבת לשלב אמצעים ולשאוף ליצירת תגובה/דו-שיח. אחרת, בהגדרה, אין זו תקשורת (Communications) אלא אמירה (Promotion) חד-כיוונית. בעידן הרשתות החברתיות, האמירה הזו מקבלת משנה תוקף.

 

עוד על תקשורת שיווקית, תוכלי לקבל ביום העיון המיועד לנשות עסקים - כיצד לגרום לעסק שלך לעבוד בקיץ.