זה כבר לא חדש שחברות אופנה שמעוניינות לייצר קצת באזז סביב הפרסומות שלהן, מלהקות דוגמניות שחצו את גיל ה-60 ולפעמים גם חגגו כבר 70, אבל הקמפיין החדש של Kate Spade הצליח לשבור שיאים.

 

כדי להציג את עונת האביב-קיץ שלה, בחרה חברת האופנה האמריקאית בשתי דוגמניות חמות במיוחד: קרלי קלוס ואיריס אפפל. פער הגילאים ביניהן, אגב, הוא זעום במיוחד ועומד על 71 שנים בלבד.

 

 

בעוד שקלוס בת ה-22 היא אחת מהדוגמניות המובילות כרגע, שמככבת בין השאר על מסלולי ויקטוריה'ס סיקרט וכחברה הכי טובה של טיילור סוויפט (שגם דומה לה בצורה מפחידה), אפפל חגגה השנה 93 שנות סטייל. היא מעצבת פנים, אופנה וטקסטיל, שמגדירה את עצמה "כוכבת גריאטרית". כבר שבעה עשורים היא נחשבת לאייקון אופנתי, שהולך ומשתבח עם השנים. הבחירות האופנתיות המיוחדות שלה אף הובילו ב-2005 לתערוכה שהוקדשה למערכות הבגדים הכי ססגוניות שלה. וכעת, כאמור, היא יכולה לרשום לעצמה עוד שורה בקורות החיים האופנתיים.  

 

 

מרבית המבקרים את תופעת הנשים המבוגרות בפרסומות טוענים שהשימוש שעושות בהן חברות האופנה הוא ציני, מפני שהוא שם אותן על תקן גימיק שנועד לייצר רעש בלבד. סביר להניח שזו טענה נכונה, עם זאת ככל שנראה עוד ועוד חברות אופנה שמייצרות רעש על ידי קמפיינים שבהן מככבות נשים קצת שונות מהדוגמניות חסרות הפגמים הרגילות  - בין אם הן מבוגרות, מלאות או נטולות ריטוש – כך נתרגל לראות מודלים אחרים של יופי וניתן להם לגיטימציה. ואולי בסוף כל התהליך הזה, נוכל לתת לגיטימציה גם לעצמנו.