"עסקתי בתחום ייבוא וייצור מכשירי חשמל והכל היה נהדר ונפלא אבל משהו בי היה כבוי ולא הייתי שלמה עם עצמי ועם מה שאני עושה. ידעתי שזה לא זה. היה לי ברור שיש לי המון יכולות בשיווק ושאני מעולה ביחסי אנוש, מצחיקה, יודעת לעמוד מול קהל ובכל זאת נמצאת בתחום שלא קשור אלי. אבל אז עדיין לא ידעתי להגדיר מה החלום שלי", מספרת עירית אופיר, גרושה פעמיים, אמא לשלוש בנות (39,33,22) וסבתא לשלושה נכדים שעבדה במשך למעלה מ-20 שנה כאשת שיווק בתחום של יבוא וייצור מכשירי חשמל ביתיים והרגישה שהיא רחוקה שנות אור מלהגשים את עצמה.

החיים השתנו מקצה לקצה כשבגיל 49 התגלה בגופה גידול סרטני. "הלכתי לבדיקה שגרתית אצל גינקולוג וסרטן קטן דפק בדלת ושינה את הכל. הרופא גילה שיש לי ציסטה חשודה ומכאן התחיל מחול שדים. הציסטה הייתה רק הקדם אירוויזיון שלפני האירוויזיון עצמו. שבוע אחרי שגיליתי אותה כבר נותחתי באסף הרופא ואז התבשרתי שבגופי הסתתר סרטן חמודי וקטן".

לאחר הניתוח הרופאים החליטו שלא לקחת סיכון ושלחו את אופיר לסדרה של טיפולי כימותרפיה שנמשכה תשעה חודשים. אופיר מצאה עצמה לבד במערכה כשהיא צריכה לפרנס את בנותיה ולתפקד למרות  שהייתה חלשה מההקרנות. "זו הייתה תקופה קשה ואם לא הייתי טיפוס אופטימי מטבעי לא הייתי שורדת אותה. הייתי חד הורית שצריכה לגדל שלוש בנות ולא יכולה לעבוד שנה שלמה בגלל שהטיפולים גומרים אותי והפכו אותי לסמרטוט. מזלי שאני מוקפת בחברים טובים שעשו תורנות סביבי והייתה שגרה קבועה של "להביא את עירית לכימו' בבוקר לכמה שעות". אחר כך נסענו הביתה ואני הכנתי לכולם ארוחות טעימות. גם במחלקה האונקולוגית עשיתי ארוחות שחיתות כי תמיד אהבתי לבשל דברים מיוחדים".

אופיר האירה את המחלקה האונקולוגית באנרגיות הטובות שלה ובאופטימיות האינסופית ואת רגעי המשבר שלה, כשהשיער והריסים נושרים והפיאה מגרדת ולא נוחה, היא שמרה לעצמה. "השיער נשר לי בגלל הכימו' אז ב-2005 הלכתי לרבקה זהבי, מומחית לפאות שהתאימה לי פאה ואני זוכרת את הרגע הנורא הזה שמגלחים לי את הראש לגמרי כדי לשים לי את הפאה וזו חוויה שאני לא מאחלת לאף אישה לעבור. הרגשתי שלוקחים ממני את כל הנשיות שלי, כאישה בעלת ביטחון עצמי שתמיד הייתה גאה במראה שלה פתאום אני מביטה בראי ולא אוהבת את מי שאני רואה".

הסרטן הוא אירוע מכונן

"בזמן הכימו' הלכתי לרפואה משלימה של כללית בניהולו של מוטי לוי ושם למדתי איך לאזן את התזונה ואת החיים שלי. תוך כדי זה הלכתי לטיפול בשיטתthe gate   שמנקה את הגוף מרעלים. במהלך הטיפול הבנתי מה המטרה שלי בחיים, מה אני רוצה להיות כשאהיה גדולה: הבנתי שאני רוצה להציל אנשים ע"י תזונה בריאה. שלוש שנים למדתי את רזי הבישול הבריא באופן עצמוני לגמרי, הלכתי לסדנאות בישול בריא ללא ועם גלוטן למדתי וצללתי לעולם הזה. חלק מזה קשור כמובן לסרטן שבעקבותיו נאסר עלי לאכול סוכר, עגבניות, תפו"א, שהופכים בגוף לסוכר ותאים סרטנים ניזונים מסוכר. בסיוע בנק מזרחי, פתחתי את העסק שלי באופן רשמי ב-2012 תחת המותג עירית אורגניק".

עירית הצליחה להתגבר על מחלת הסרטן וכבר 12 שנה נמצאת במעקב רפואי. "עירית אורגניק" מיועד לכל מי שרוצה לעשות שינוי בהרגלי התזונה שלו ולעבור למזון בריא אך טעים. היא טוענת כי בניגוד לסטריאוטיפ שיצא לאוכל בריא כחסר טעם וחסר תבלינים היא פיתחה את הקוד וגלתה את הדרך הנכונה בין שילוב תבלינים נכונים לטעם 'מעלף' לדבריה. "הכי חשוב לי זה שאנשים לא יאבדו את התשוקה לאוכל אני רוצה שתהיה להם אש בעיניים ואם אין אז אולי הגיע הזמן לשנות את התזונה. חשוב לי להעביר לאנשים את המסר שמזון בריא לא חייב להיות טפל אלא להפך. אני מלמדת את הלקוחות שלי איזה תבלינים ניתן להוסיף לאוכל כדי שהוא יהיה פצצה, אם האוכל הבריא לא טעים לך ולא התענגת עליו אז לא עשיתי כלום. אני מעבירה סדנאות וימי עיון לבישול בריא לקבוצות וליחידים, מספקת ליווי ויעוץ אישי, מרצה ב-4chef ובמקומות נוספים וכל הזמן מבשלת מזון בריא וממציאה אותו מחדש כדי לגוון ולהתפרע בתחום".

לאחר שגילתה את הייעוד שלה בחיים והגשימה אותו אופיר רוצה לכבוש את עולם המדיה ואת מסכי הטלוויזיה ולצעוק לעולם שבריאות היא לא קללה. " הסרטן הוציא החוצה את מה שבו וגם אותי ושנינו התפתחנו וגדלנו יחד. בזכותו הגדרתי את החלום שלי לבשל מזון בריא ולהציל נפשות. הגיע הזמן להגשים את החלום הבא שלי- לעשות משהו בגדול ולהשאיר חותם בעולם הזה שכולם ידעו מי אני".

טיפים לבישול בריא מאת עירית אורגניק:

הפכו את הגוג'י ברי לחבר טוב  

גוג'י ברי הוא פרי גרגר קטן שנראה כמו תות קטן כששמים בשקית הוא מתקשה כמו צימוקים וטעים להפליא. כששמים אותו בתוך משקה חם הוא הופך לרך ומתוק. הוא עוזר לריפוי מחלות רבות וגם מוריד את רמת הכולסטרול בדם. אני ממליצה לשתות אותו על בסיס יומי מים עם לימון כי זה מוריד את הנפיחות בבטן ומשפיע על מסת הגוף. ככל ששותים יותר, כך משתינים יותר ומנקים את המעיים. כדי שזה יהיה טעים אני ממליצה להוסיף פרוסת תפוז ומקל קינמון.

"ארבעת המופלאים"  

רוצות לגרום לכל המאכלים שלכן להיות מפתים, טעימים ובריאים? הכניסו לכל סוג של אוכל את ארבעת המופלאים: בצל לבן, בצל סגול, כרישה ושומר – גם למי שלא אוהבת את האניס אין סיבה לדאגה. האניס נעלם בבישול ומוסיף ארומה נעימה. לוקחים את הארבעה מקפיצים עם חצי כף של שמן קוקוס או שמן ענבים ומוסיפים לכל תבשיל אפשרי.