על רקע של בית בסגנון אמריקאי כפרי סטנדרטי, ניצבת בגאווה לורן האטון על המרפסת. הדוגמנית לשעבר, שתחגוג בעוד פחות מחצי שנה את יום הולדתה ה-70 (!), מביטה אל האופק כשהיא לובשת סקיני ג'ינס, חולצה מכופתרת, מגפונים, ג'קט אופנוענים ואיפור מינימלי. הסיטואציה: האטון מככבת בחוד החנית של קמפיין הסתיו החדש של מותג הג'ינסים המצליח Lucky Brand.

 

כשהיא נושקת ל-70, האטון חוזרת לתודעה העולמית כדוגמנית מצליחה, ואף גונבת את ההצגה מחבריה לקמפיין, הצעירים ממנה ביותר מיובל.

 

מתוך קמפיין הסתיו החדש של לאקי ברנד

 

האטון נולדה בשנת 1943 בדרום קרוליינה, ואחרי שסיימה את התיכון, עברה לניו יורק שם התגלתה על ידי עורכת ווג האגדית דיאנה ורילנד והוחתמה על ידי סוכנות איילין פורד בניו יורק.

 

היא הפכה לאחת מדוגמניות העל המובילות בעולם, ומחזיקה עד היום בשיא של כמות השערים למגזין ווג האמריקאי (26). סימן ההיכר שלה - הרווח בין שיניה הקדמיות, היה בהתחלה מכשול (כמו אצל כל דוגמנית עם "פגם" חינני פחות או יותר – ראה ערך השומה של סינדי קרופורד – שהסוכנים ניסו בהתחלה לשנות), אך הפך למזוהה איתה ואף הבדיל אותה מדוגמניות אחרות בכך שגרם לה להיראות אנושית יותר.

 

בשנת 1974 חתמה האטון עם רבלון על סכום אגדי בסך של מיליון דולר כדי להיות "הפנים" של המותג. במקביל לדוגמנות, היא החלה בקריירת משחק, ומוכרת בעיקר מהסרט "ג'יגולו אמריקאי" ועוד עשרות סרטים זניחים יותר או פחות.

 

בשנים האחרונות חוזרת האטון לתודעה, כחלק מהמגמה שקיימת בעולם האופנה של דוגמניות עבר שמככבות בקמפיינים עכשוויים. היא כיכבה בקמפיין של H&M בשנת 2010, דיגמנה למעצבת אלקסיס ביטר בשנת 2011, ל-J.Crew ב-2012 והשנה, כאמור, ללאקי ברנד.

 

קמפיין הקיץ של H&M לשנת 2010

 

אמנם, לאקי ברנד לא המציאו את הגלגל, כשלקחו את האטון לככב במודעות הפירסומת שלהם, הם פשוט עלו על הגל וממקסמים את הרווחים העתידיים (אין ספק שנשים בוגרות יותר יתחילו להתייחס ללאקי ברנד כמותג שמדבר אליהן ולא רק אל הילדות שלהן), ועדיין אסור לזלזל בצעד השיווקי האמיץ.

 

לשם השוואה, בארץ, רשתות לנשים בוגרות, כמו מאוזנר, קסידי בוטיק, גולברי וקרייזי ליין, לא מוכנות להתפשר על הפרזנטוריות שלהן, ובוחרות בנשים הכי יפות וצעירות שהן יכולות, שעדיין לא מעליבות את האינטליגנציה של הקונות. כך יצא שאיילת זורר, בת 44, מייצגת את הקונות של גולברי, וגלית גוטמן, 41 את נשות קרייזי ליין. הגדילו לעשות בחברת מאוזנר, אולי הבולטת ביותר כרלוונטית לנשים מגיל ומעמד מסוים, שבחרה בבתם של המייסדים, יסמין מאוזנר, עוד לא בת 40, לייצג את הקהל שלהם, ולא ממש בהצלחה.

 

יסמין מאוזנר מדגמנת את בית האופנה של משפחתה

 

אז נכון שדוגמניות אמורות להיות הפנים של המותג, ולא בהכרח הקונות שלו (מילים רבות כבר נשפכו על בחירתן של נשים ממש-לא-שמנות להיות הפרזנטוריות של ML או עונות), והצעד של לאקי ברנד הוא יותר פופוליסטי מאשר חתרני, ועדיין, כבודו במקומו מונח. כשמציבים אישה בת 70 בראש הקמפיין, מדובר בהצהרה שלא משתמעת לשתי פנים. ולא יזיק אם יותר מותגי אופנה יפנימו כי אישה יפה לא מפסיקה להיות יפה בגיל 45. במיוחד אם הקהל שלהן עבר את הגיל הזה מזמן.