אם עד לאחרונה התמקדו הרכישות ברשת במוצרי אלקטרוניקה וחשמל, שטף אתרי הקניות הקבוצתיות הביא במקביל לעליית מכירות מוצרי ושירותי לייף סטייל, וגם להקמתם של אתרים מתמחים אשר מייעדים את תוצרתם באופן מובחן לנשים.

 

אמא-לייק

התמחות: מוצרים לאמהות ולאמהות שבדרך, צילומי הריון, מוצרים לתינוקות הצגות לילדים, מוצרי אופנה וכמובן טיפוח וספא.

הנחות: 50% לפחות.

תחלופה: הצעה חדשה בכל יום.

פונים ל: אמהות (וגם אבות) לפעוטות.

מוצר מפתיע: תוסף תזונה לנשים מניקות.

 

אתר אמא לייק

 

את "אמא-לייק" הקימו קרן נחמיאס ויעל וולף-אפרת, שתי אמהות טריות שהכירו בעת חופשת הלידה שהחליטו להתמקד במוצרים המיועדים לפעוטות וילדים ולאמהות, תחום שרכשו בו ניסיון בעת חופשת הלידה כאשר חיפשו ביחד מוצרים לקנייה.

 

"האתר עלה לאוויר בדצמבר. עלינו עם מבצע מצליח מאוד של חיתולים, ועכשיו מחכים למבצע הבא של החיתולים. יש לנו מאגר לקוחות גדול מאוד ממוקד של אמהות שכותבות לנו תגובות במיילים ומבקשות מאיתנו מוצרים. יש דברים שאנשים מבקשים והוספנו, כמו מוצצים, מנשאים וגם דברים שלא מבקשים ונראה לנו שאמהות צריכות".

 

סטייל ריבר

 

התמחות: פריטי אופנה ממותגים ומעצבים שונים לנשים בעיקר, אבל גם לגברים ולילדים: בגדים, תכשיטים ונעליים.

הנחות: עד 70%

תחלופה: שלוש מכירות חדשות בכל שבוע.

פונים ל: נשים אופנתיות.

מוצר מפתיע: השאלה של שמלות ותכשיטים שווים לשלושה ימים בעלות של 100 שקל.

 

סטייל ריבר הוא חנות אינטרנטית סגורה (צריך להירשם אליה) שמוכרת פריטי אופנה וסטיילינג של מעצבים מחירים מוזלים עד 70% לעומת החנויות. לאחרונה נכנס האתר לשיתוף עם פורטל "מאקו".

 

אתר סטייל ריבר

שירלי גליק, קניינית ועורכת התוכן באתר: "זה התחיל כאתר שעבר מפה לאוזן ובאיזשהו שלב הפכנו להיות חנות המעצבים של מאקו. היום הוא עומד על מעל 40 אלף חברות רשומות, ומעל 100 מעצבים. הרעיון הוא לספק את מיטב פריטי האופנה ולתת מענה לתחלופה מהירה. ברשתות הבינו שצריך להכניס כל שבוע – שבועיים פריטים חדשים, אנחנו לוקחות את זה צעד קדימה ושלוש פעמים בשבוע עולות מכירות עם פריטים חדשים. הרעיון הוא להציע את הפריטים בהנחות על המחירים שהם מוצעים בחנויות".

 

לאחר הקנייה מביא שליח את הפריט לרוכשות כדי שימדדו אותו בביתן. "מול מראה שלא מעוותת את הגוף ולא מייפה את המציאות", מסבירה גליק. "זה משהו שנשים נתקלות בו הרבה, שהמראות לא מראות את המציאות. נחסך גם התהליך מול המוכרת שלפעמים היא מעצבנת". באתר ניתן גם להשכיר פריטי לבוש כמו שמלות יקרות שעולות מעל 2,000 שקל בחנות, במחיר של 100 שקל לשלושה ימים.

 

לדברי גליק, למרות שהאתר מכר בתחילה בעיקר תכשיטים, נמצא כי הגולשות מחפשות בעיקר בגדים ונעליים, ולאחרונה נוספו גם בגדי הריון ותיקים לעגלות.

 

גוזרים קופון

 

התמחות: מוצרים לאמהות ולאבות, בגדים לתינוקות, הצגות לפעוטות וארוחות.

הנחות: 50% לפחות.

תחלופה: הצעה חדשה בכל יום.

פונים ל: אמהות ואבות צעירים בכל הארץ.

מוצר מפתיע: טיפול פסיכולוגי משפחתי

 

 

אתר גוזרים קופון שמאחוריו עומד רן ארליך מציע דילים להורים וילדים ,בכל יום דיל אחר הכולל הנחה משמעותית (לרב בין 50%-70%) על הצגת ילדים,ביקור בספא,מנוי לשיעורי יוגה ועוד .ההנחה תלויה במספר האנשים שרוצים לבצע את העסקה ובמידה שנרשמו לדיל היומי מספר רוכשים מינימלי שנקבע מראש כולם מקבלים את ההטבה

.

אתרים נוספים שאינם פונים במובהק לנשים, אבל תוכלו למצוא בהם מוצרים שווים וקצת פחות טריוויאליים: גרופרדיל היוםבאלי גם ויממה.

 

אתר גוזרים קופון

 

ואיך תדעו איפה ומה לקנות?

מאפיין בולט בקניות ברשת אצל נשים הוא השיתוף של חווית הקנייה ושל איכות המוצר אותו הן קנו, ויש רשתות שעוסקות בהמלצות על מוצרים ואתרים ובהעברת חוות דעת - ללא מכירה בפועל. הרשת החברתית הנשית WOM בנויה על מאפיין זה. החברות בה שנחשבות מובילות דעה בקרב סביבתן ולכן הן מקבלות מוצרים שונים מחברות עסקיות על מנת להתנסות בהם, לספק ביקורות ולהמליץ לחברותיהן. גם אתרי המכירות הקבוצתיות מושפעים מנשים אלה.

 

יעל חדד, מנהלת קמפיינים ב-WOM: "הדבר הראשון שאני פותחת בבוקר זה את האי-מיילים שמגיעים מאתרי המכירות הקבוציות. הנשים שעובדות איתנו מאוד פעילות והאי-מיילים האלה יוצרים שיחה בין הבנות, כשהנשים הן כוח חזק מבחינת הקנייה. כשמוצר מסוים עולה בשיחה ומומלץ על ידי הבנות ב-WOM, כמו למשל באתר 'אמא-לייק' שם ההצעות נחטפות מהר מאוד, הם מסיימים מהר את המבצעים של אותו היום".

 

ענבר (23) מנהלת את הבלוג "בר ברשת" – שם היא מספרת על מבצעים והנחות שונות לנשים באתרי המכירות הקבוצתיות וכן על מבצעים שונים של חברות שמחפשות נשים שיספקו משובים על מוצריהן.

את מתן ההמלצות התחילה ענבר ברשת WOM. "מדי פעם הייתי נתקלת במבצעים והייתי מעלה את זה בפורום. קיבלתי תגובות טובות ואז החלטתי לרכז את זה בבלוג אחד מסודר שאני מפעילה כבר שמונה חודשים. יוצא לי להיפגש עם חברות ב-WOM שאומרות לי ש'אנחנו כל יום בבלוג שלך, את חוסכת לנו כסף', זה כיף".

 

כמי שבעצמה קונה כמה פעמים בחודש ברשת, ענבר טוענת כי היא יודעת מה האתרים הכי כדאיים לנשים: "לאמהות יש את גוזרים קופון שיש שם כל מיני מבצעים כמו בקבוקים, בגדי ילדים ועוד דברים שמופנים לאמהות, יש את אמא-לייק שהוא חדש יותר ופונה גם לאמהות. גרופר הוא בין החזקים ביותר ועבור נשים יש בו הרבה מבצעים כמו הסרת שיער וטיפולי יופי ובכלל קופונים למסעדות שזה מתאים לכולנו. אני גם אוהבת מאוד את דיל היום, יש שם מסעדות, חדרי כושר וספא".