הכלכלה והחברה אולי השתנתה ב-50 השנה האחרונות אולם יש דברים שתמיד נשארים אותו הדבר. לפי מחקר מאוניברסיטת גוטנברג (שוודיה) אשר התבסס על מודעות דרושים מ-50 השנים האחרונות, מנהלים מחפשים את אותן שלוש תכונות מפתח אצל העובדים שלהם. לפי מבצעת המחקר, קארין הלגסון, "מודעות תעסוקה הן כלי שימושי ויעיל ללמוד כיצד ערכים מסוימים בשוק העבודה מתפתחים ומשתנים לאורך זמן".

 

עוד ב-Onlife:

 

שלוש התכונות החשובות ביותר שמנהל מחפש אצל עובדיו:

1. תשוקה והנעה אישית

2. יכולת להשתלב ולעבוד בצוות

3. עצמאיות

 

אם אתם מחזיקים בכל שלוש התכונות הללו אתם יכולים להיות רגועים – המנהל רוצה ומחפש אתכם. אם רק חלק מהתכונות מאפיינות אתכם, ממצאי המחקר מוכיחים כי בעוד שבעבר התכונה הראשונה במעלה הייתה עבודת צוות, היום התכונה החשובה ביותר היא תשוקה והנעה אישית.

 

כבר לא רוצים להיות רק הכי גדולים

 

נירה צימלס, מנכ"ל manpower professiional, חברה בינלאומית המתמחה בהשמה לבכירים, טוענת כי ממצאי המחקר רלוונטיים גם לישראל. "באופן כללי מנהלים בכל העולם מחפשים בעובדים שלהם את אותו הדבר, כמובן שיש ניואנסים אבל מדובר בעד כמה אתה מותח תכונה מסוימת, עד כמה היא מובהקת במקומות מסוימים".

 

מנגד, פרט שמאוד מעניין וחשוב למעסיקים הישראליים הוא העבר הצבאי שלכם. "מדובר באחד הפרמטרים בצ'ק ליסט של כמעט כל מעסיק ישראלי. אנו מסיקים מתוך זה על האישיות של האדם העומד מולנו, למשל: אם הייתם ביחידה מובחרת או שירתם בתור קצינים זה אומר משהו עליכם"

 

צימלס מסבירה עוד כי "במהלך השנים התפתחו הרבה מאוד תפקידים שהם תפקידים סוליסטים אשר לאו דווקא מצריכים עבודת צוות, כמו תפקידים בתחום הגרפיקה, הייעוץ והפיתוח האינטרנטי". "בנוסף לכך, העולם היום הרבה יותר תזזיתי ומבוסס על מהירות ותחרותיות. בעולם כזה אתה צריך שהעובדים שלך ירצו להיות מובילים ועם יכולת הנעה". לדבריה, כיום בארגונים מצפים מכל עובד לעשות יותר – "זה עושה עבור המנהל את כל ההבדל".

 

שינוי נוסף מתבטא בדרך שבה המעסיקים מציירים את עצמם. במהלך 50 השנה האחרונות חברות הציגו עצמן כגדולות ומצליחות. מילים כמו "גדול", "מוביל" ו"רווחי" הופיעו לעיתים קרובות במודעות השונות כשלצדן אילוסטרציות של מוצרים ידועים, בניינים גבוהים ומרכזי תעשייה כדי להמחיש עוד יותר את העוצמה. היום לעומת זאת, הלגסון טוענת שהגישה השתנתה: "במקום להציע לכם להיות חלק מתאגיד גדול ומצליח מציעים לכם להפוך לסוג של שותפים עם אפשרות לצמיחה ופיתוח אישי".

 

צימלס מוסיפה כי השינוי נובע מכך "שאנשים רוצים יותר ויותר לשלב בין החיים הפרטיים שלהם לבין העבודה. היום יותר מבעבר כולם צריכים ורוצים זמן פנוי לתחביבים ופיתוח אישי ולכן אם פעם עבדתם בשביל הארגון, היום אתם עובדים עם הארגון או לצד הארגון".

 

.

5 תכונות נוספות שכדאי שיהיו לכם, או לפחות שיופיעו בקורות החיים:

 

1. סקרנות: "תכונה מאוד חשובה, שהרי היא זו שמעוררת את היוזמה. הארגון מחפש טאלנטים שיהפכו עם הזמן למומחים וכדי להפוך למומחה אתה חייב להיות סקרן".

2. יוזמה: "בעולם העסקי כל הזמן מחפשים את הדבר הבא. בגלל שהעולם הוא כל כך מהיר ותחרותי רוציםאת האנשים האקטיביים ולא הפאסיביים".

3. גמישות: "למעשה מדובר ביכולת להכיל ולהסתגל לשינויים שהרי היום ארגונים כל הזמן מבצעים שינויים במטרה להדביק את הקצב ולייצר את הדבר הגדול הבא".

4. פתיחות: "העולם הוא כפר גלובלי קטן ולפיכך אנו חשופים לתרבויות שונות ולאנשים שונים. בהרבה חברות מתקיים היום ניהול מטריציוני אשר מבוסס על צוותים מעורבים – המנהל שלכם יושב במדינה אחת ואתם באחרת. כדי להתמודד עם העניין הזה בצורה מיטבית אתם זקוקים להרבה פתיחות מחשבתית, זה לא קל להבין שמצד אחד יש לך מנהל מקומי שאתה כפוך לו ומצד שני יש לך מנהל מקצועי".

5. יכולת למידה: "מה שאתם יודעים היום לא בהכרח יספיק מחר ומכאן שאם לא תדעו לשדרג את עצמכם ותמיד להציג ערך מוסף אתם תהפכו ללא אטרקטיביים בשוק. מאוד חשוב כל הזמן ללמוד ולהתפתח".