מנגו וסיגל דקל: האפליקציות שכבשו את פייסבוק
שתי אפליקציות פייסבוק אופנתיות הפונות לנשים בלבד השתלטו על הקיר שלנו לאחרונה – האחת של מעצבת האופנה סיגל דקל והשניה של רשת האופנה הספרדית מנגו. הראשונה מבטיחה מלתחה בשווי 7,000 שקל ובהתאמה אישית לשלוש חברות, ואילו השניה מגרילה טיסה לברצלונה הכוללת ביקור בסטודיו של חברת מנגו העולמית.
ומה מבקשים מאיתנו?
אצל סיגל דקל העיקרון הוא פשוט וויראלי – בחרי שתי חברות, הקימו לכן שלישיה ויחד אולי תוכלו לזכות במלתחה מקולקצית החורף. אצל מנגו היצירתיות עולה על הוויראליות – כאן הגולשת מוזמנת להרכיב טוטאל לוק ממבחר פריטי הרשת, ממש כמו שמלבישים בובת ברבי. הטוטאל לוק שיזכה למירב הלייקים יטיס את האחראית עליו לברצלונה.
סיגל דקל: צמיחה של 4,000 לייקים בפחות מ24 שעות
סיגל דקל היא אחת המעצבות הפעילות ביותר בפייסבוק. הבלוג שלה "סיגל מתלבשת לעבודה" מתעדכן בעמוד הפייסבוק פעמיים בשבוע לערך ובו היא משתפת את הקוראות בתובנות מתחום האופנה, המשפחה והקריירה.
"כל האמירה במבצע הנוכחי היא אמירה נשית", מסבירה דקל, "מה יותר כיף מלבחור שתי חברות טובות ולעשות קניות? בשנה שעברה עשינו פרויקט פייסבוק שנקרא או-לה-לה ובו נשים זכו בטיסה לפריז. הפעם החלטנו ולתת את ההארד קור – את המוצר עצמו".
מבחינת דקל, כל העבודה שהיא עושה בפייסבוק מטרתה שיראו בה מותג, אבל לא רק. "כשלקוחה שלי מכירה את הנפשות הפועלות מאחורי הבגדים, כל לבישת הבגד משתנה. וזה עובד גם הפוך: אני מרגישה שאני מכירה את הלקוחות שלי הרבה יותר טוב. זה בא ממקום של הדדיות - אני אכיר אתכם ואעצב יותר נכון. אני אדע מי אתן ואתן תכירו אותי. במקרה כזה – לא צריך מתווכים או מסננים. אני לומדת את הטעם של הלקוחות ממקור ראשון".
מבחינת היענות לפרויקט - בתוך פחות מ-24 שעות נוספו לעמוד של סיגל דקל יותר מ-4,000 לייקים.
עלית באותו יום של מנגו או יום אחרי, זה היה מתוכנן?
"זה לגמרי מקרי. והאמת שזה גם לא מעניין אותי. אני והצוות שלי מכוונים לקהל שלנו. ואנחנו מאוד חלוצים מבחינת נוכחות בפייסבוק".
ואת יכולה כבר להגיד שנוכחות מוגברת בפייסבוק מביאה לעלייה במכירות?
"קשה לבודד את זה. קיימת עליה יחסית לשנה שעברה אבל אי אפשר לזקוף את זה רק לזכות פייסבוק. היו שינויים אחרים בחברה, אבל אני בטוחה שגם הנוכחות בפייסבוק היא גורם משפיע. צריך להבין שפייסבוק הוא עבודה לטווח ארוך, זה לא כאן ועכשיו. כל מי שהולך להרים פרויקט בפייסבוק חשוב שיידע לא לשים על זה את כל קופה. יש עוד דברים. פייסבוק הוא השקעה קדימה".
היית מגדירה את עצמך כמכורה לפייסבוק?
"ממש לא. זה חלק מהעבודה שלי. כשאני סיגל דקל של המותג – אני מיינדד פייסבוק כמה שצריך. כשמגיע אחר הצהריים זה לא ממש מעניין אותי, רק אם אני אראה משהו שממש משך את תשומת ליבי אני אכנס, אני אעניין ואשתף".
מה היית מייעצת לנשים שרוצות לקדם עסק עצמאי או כל דבר בפייסבוק?
"להיות מאוד אישיות ואמיתיות. לכתוב בגובה העינים ולא להיכנס למקומות מתנשאים. לדעת שאם יש שאלה ממגיבים – צריך לענות עליה בכל הרצינות. לא לזלזל באף אחד. אי אפשר לפתוח עמוד וזהו, לשכוח מזה. צריך לתפעל ולהתעסק בזה כל הזמן".
איך את מתמודדת עם תגובות קשות יותר. לא פעם תוקפים אותך על מחירים גבוהים או על זה שאת לא מעצבת במידות גדולות?
"יש תגובות לא נעימות אבל הן מעטות, וגם אליהן אני מתייחסת במלוא הכבוד. אומרים לי שאני יקרה – אז אני עונה למה לדעתי המחיר מצדיק את עצמו, מהי הסיבה למחיר או מה אפשר לרכוש במקום זה במחיר נמוך יותר. שואלים אותי למה אני לא עושה מידות גדולות ואני אומרת שמבחינה מקצועית אני לא מעצבת למידות גדולות. זה פשוט לא אני. כמו שגינה לא יכולה להיות בית פרטי".
מנגו: מ-0 ל-6,000 לייקים ביום אחד
המהלך האינטרנטי של מנגו ישראל, שם את עמוד הפייסבוק לפני בנייתו של אתר עברי לחברה. ביום א' 8.11, עלה לאוויר עמוד הפייסבוק של הרשת ובו אפליקציות, משחקים, קטעי וידאו ועוד. המשחק mango stylist הוא מן הסתם המנוע הראשי שמושך את הלייקריות אל העמוד, להלביש בובה בפריטי הרשת ולחלום על טיסה לברצלונה.
"קודם כל, הקרדיט למשחק שייך לחברת מנגו העולמית. יש אפליקציית הלבשה כזאת באתר הראשי של החברה, אלא שהיא קיימת אך ורק באתר ולא בעמוד הפייסבוק של מנגו העולמית", מסבירה מנהלת השיווק של מנגו ישראל, שירי כצהנדל, "מנגו העולמית מתעתדת להעלות את האפליקציה גם לפייסבוק שלה, אבל להם יש כמעט מיליון חברות בעמוד".
הרעיון במנגו ישראל היה לתת ללקוחה אפשרות לנסות את כל הטרנדים על הבובה בצורה מוחשית , ומבטיחים אצלם לעדכן את הפריטים בכל פעם שיחודש המלאי בחנויות.
בעצם החלטתם שזירת ההתרחשות האינטרנטית של מנגו תתקיים בפייסבוק.
"לחלוטין. בשונה ממנגו העולמית שמשקיעה קודם כל באתר שלה, אנחנו רואים קודם כל את פייסבוק. לקח לנו יותר משנה של פרזנטציות ושיחות כדי לשכנע את הרשת העולמית לאשר לנו לפתוח עמוד פייסבוק לוקאלי ישראלי בשפה העברית. הם התנגדו כי זה לא קיים בשום מקום בעולם. מבחינתם יש אתר למנגו והלקוחות הישראליים מוזמנים אליו. לקח המון זמן לשכנע אותם שאם אנחנו רוצים דיאלוג עם הלקוחות צריך לדבר איתם בגובה העיניים בשפה שלהם, ולספק להם תכנים ממוקדים ולא תכנים בינלאומיים שלאו דווקא מעניינים את הקוראים הישראלים. אצלנו היה לי חשוב לקבל את האישור לפייסבוק לוקאלי לפני האישור לאתר לוקאלי והיום האתר פחות חשוב ברמה האסטרטגית לעומת פייסבוק.
מבחינת מנגו ישראל, פייסבוק היא הפלטפורמה הנכונה ביותר לדבר היום עם הלקוחות שלנו בצורה של דיאלוג לטווח ארוך, בשונה מאתר אינטרנט סטטי שבו התקשורת עם הלקוח היא חד צדדית, מונולוגית. כאן אנחנו יכולים לחזר אחריהם, לשמוע מה יש להם להגיד, להקשיב וליצור חברות. אנחנו לא רוצים להצטייר כמותג בינלאומי רחוק".
אפרופו להקשיב, היו לא מעט תלונות על כך שהאפליקציה שלכם מסובכת ולא ברורה.
"אנחנו שמים לב לתגובות. מדובר באחוז אחד מתוך כלל המשתתפים. כל המייל שלי היה מלא בזה הבוקר. תמיד יהיו בעיות כשזה מגיע לטכנולוגיה, עד שנלמד לעשות את זה כמו שצריך. אני לא מכירה אף מותג שעלה במקביל עם כמה אפליקציות כמונו". ההיענות למשחק מבחינתה של כצהנדל היא מעל המשוער ברמת היעדים. בפחות מ-24 שעות צמח העמוד של מנגו מ-0 חברים ל-6,000.
מעניין שגם אתם וגם סיגל דקל עליתם בדיוק באותו יום.
"סיגל דקל היא דמות מאוד פעילה בפייסבוק. מעבר לזה היא אינה מתחרה שלנו. סיגל היא מעצבת בוטיק ישראלית, אנחנו רשת בינלאומית ספרדית. יש מקום לכולם ובמידה שיש תחרות זה תחרות בריאה".
מתוך הניסיון שלך בעבודה על העמוד הזה, איזה טיפ תתני לקידום עסק בפייסבוק?
"קודם כל ולפני פייסבוק. צריך להבין את המותג שאיתו עובדים ולמי הוא פונה. מנגו הוא מותג נשי ולכן צריך להבין מה נשים רוצות וצריכות. אנחנו גילינו שנשים מאוד פעילות בפייסבוק וברשתות חברתיות. שהם גם משתפות הרבה. אם אישה לא מרוצה ממוצר – היא מיד תדווח על זה לעשר חברות לפחות. אם היא כן מרוצה תשתף בזה. ופייסבוק הוא מדיום בולט מאוד בתחום הזה".
ואת? מכורה לפייסבוק?
"פעילה, לא מכורה. אני לא מאלה שמשנים את הסטטוס כל הזמן, אבל מעודכנת ומתעדכנת גם ברמה המקצועית וגם ברמה האישית. מה לעשות, היום זאת פריווילגיה לשבת עם חברות לקפה ולדבר".





React to WordPress